idee woonlening
TIP
idee woonlening
Hallo
Om een idee te hebben van hoe een woonlening werkt: Als ik over een periode van 25jaar 100 eur leen (om het gemakkelijk te houden) voor een woonst aan een rente van 5%. Betekent dit dat ik over 25 jaar in totaal 105 eur terugbetaal?
Ik dacht dat het zo werkte, maar een kennis van me zei dat dit volledig berekend wordt, en duurder uitkomt?
Bedankt!
Om een idee te hebben van hoe een woonlening werkt: Als ik over een periode van 25jaar 100 eur leen (om het gemakkelijk te houden) voor een woonst aan een rente van 5%. Betekent dit dat ik over 25 jaar in totaal 105 eur terugbetaal?
Ik dacht dat het zo werkte, maar een kennis van me zei dat dit volledig berekend wordt, en duurder uitkomt?
Bedankt!
Re: idee woonlening
Neen, je moet een aflossingstabel opmaken en bekijken; voorbeeldje:
http://www.aflossingstabel.be/bereken-aflossing.html
http://www.aflossingstabel.be/bereken-aflossing.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
rente is per jaar natuurlijk.
Je betaalt dus 75,38€ intrest over een periode van 25 jaar. Of voor de 100 euro die je leent betaal je 178,38€ terug. 

5% intrest per jaar op uw uitstaand kapitaal
Bij een klassiek woonkrediet:
Uitstaand kapitaal zakt degressief elk jaar.
In het begin betaald je veel intrest en weinig kapitaal terug.
Naar het einde van je WK veel kapitaal en weinig intrest.
Bij een klassiek woonkrediet:
Uitstaand kapitaal zakt degressief elk jaar.
In het begin betaald je veel intrest en weinig kapitaal terug.
Naar het einde van je WK veel kapitaal en weinig intrest.
Een annuïteit bereken je als volgt: (maandrente / (1 – ((1 + maandrente) ^ -aantal maanden))) * hypotheekbedrag
Dus indien je aan 3% leent op 20 jaar is je maandrente 0,03/12 en je aantal maanden 240. Van zodra je je maandelijkse aflossing hebt, kun je dan vrij eenvoudig een aflossingstabel maken.
Dus indien je aan 3% leent op 20 jaar is je maandrente 0,03/12 en je aantal maanden 240. Van zodra je je maandelijkse aflossing hebt, kun je dan vrij eenvoudig een aflossingstabel maken.