IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
Volgens jouw definitie heeft de sovjetunie steeds een periode van economische hoogconjunctuur gehad, vanaf dag 1 tot het einde ervan. Lege winkels, lange rijen voor de deur, ... Idem het Oostblok.
Noord-Korea zit nog steeds in een periode van hoogconjunctuur.
Re: IE00B4L5Y983 (aka "IWDA"), pro/con, zin/onzin, voor/tegen, vergelijkingen, etc
Neen. Je verwart symptomen met oorzaken.VLblokpate schreef: ↑12 februari 2022, 13:54Volgens jouw definitie heeft de sovjetunie steeds een periode van economische hoogconjunctuur gehad, vanaf dag 1 tot het einde ervan. Lege winkels, lange rijen voor de deur, ... Idem het Oostblok.
Noord-Korea zit nog steeds in een periode van hoogconjunctuur.
Het probleem nu zit langs de vraagzijde. (Te veel)
Het probleem bij de soviets zat langs de aanbodzijde. (Te weinig)
Bij laagconjunctuur zit het probleem langs de aanbodzijde (te veel) of de vraagzijde (te weinig).
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Verbannen Gebruiker
Het is de definitie van Vortex (waar ik niet mee akkoord ga) die ik doortrek: hij beweert dat als het aanbod niet kan volgen, dat dat een teken is van hoogconjunctuur. Ik illustreer dat dat onzin is.
Vandaag de dag is de vraag niet groter dan voor de corona crisis (het aanbod kon toen perfect volgen). Maar het aanbod kan nu niet volgen omdat het aanbod nog steeds onder het niveau van voor corona zit door allerlei tekorten die er niet waren voor de corona crisis. Volgens vortex is dat een teken van hoogconjunctuur. Ik betwist dat.
De fabrieken kunnen nu niet op dezelfde capaciteit draaien als voor corona omdat de nodige middelen (chips, onderdelen, ...) er niet zijn. De chips en onderdelen fabrieken kunnen zelf niet op de capaciteit van voor corona draaien. Etc. Etc. Er kan dus geen sprake zijn van hoogconjunctuur. Want dan zou je extra fabrieken bouwen om aan de stijgende vraag te voldoen. Nu staan de fabrieken daar te koekeloeren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Graag hier de inflatie-gerelateerde discussies verderzetten:
de-inflatie-van-vandaag-t30896.html#p539260
Edit:
En graag de Oekraïne-gerelateerde discussies hier verderzetten:
oekraine-en-het-conflict-tussen-rusland ... 30897.html
de-inflatie-van-vandaag-t30896.html#p539260
Edit:
En graag de Oekraïne-gerelateerde discussies hier verderzetten:
oekraine-en-het-conflict-tussen-rusland ... 30897.html
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 12 februari 2022, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Onlangs zijn de echte cijfers van dat 'referendum' gelekt.
30% van de mensen zijn gaan stemmen. De helft daarvan stemden pro annexatie. 15% van je bevolking is niet echt voldoende te noemen.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfs om 03.45 laat u zich geen knollen voor citroenen verkopen!troglodytes schreef: ↑12 februari 2022, 03:25Ik denk dat forumgebruiker @appelsien maandag beter een dagje verlof neemt.