IMAE etf, uitkerend ?
TIP
IMAE etf, uitkerend ?
Ik heb de etf IMAE in mijn Lynx portefeuille voluit iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR (Acc) / IE00B4K48X80 / Euronext Amsterdam - Stocks
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... f-acc-fund
Deze etf is dus herbeleggend en geeft dus geen dividend.
Echter kreeg ik vandaag een overzicht van Lynx aan betreft belastingaangifte 2023-2024 en zou ik volgens hen een dividend voor IMEA ontvangen hebben.
Resultaten nagekeken en Lynx heeft inderdaad een dividend gestort.
Portefeuille nagekeken en daar staat duidelijk dat ik ISHARES CORE MSCI EUROPE ACC IMAE in bezit heb.(IE00B4K48X80)
Dan naar orders gekeken en de laatste aankoop IMAE aangeklikt en dan wordt ook onmiddellijk de etf ISHARES CORE MSCI EUROPE ACC (IMAE) geopend.
Mis ik iets of gaat Lynx hier in de fout ?
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... f-acc-fund
Deze etf is dus herbeleggend en geeft dus geen dividend.
Echter kreeg ik vandaag een overzicht van Lynx aan betreft belastingaangifte 2023-2024 en zou ik volgens hen een dividend voor IMEA ontvangen hebben.
Resultaten nagekeken en Lynx heeft inderdaad een dividend gestort.
Portefeuille nagekeken en daar staat duidelijk dat ik ISHARES CORE MSCI EUROPE ACC IMAE in bezit heb.(IE00B4K48X80)
Dan naar orders gekeken en de laatste aankoop IMAE aangeklikt en dan wordt ook onmiddellijk de etf ISHARES CORE MSCI EUROPE ACC (IMAE) geopend.
Mis ik iets of gaat Lynx hier in de fout ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: IMAE etf, uitkerend ?
Top Yaris.
Net al de aankopen nog eens nagekeken en in 2023 zijn er inderdaad 4x IMEU aankopen gedaan i.p.v. IMEA.
Bij nader inziens zijn dan de IMEU aankopen verkocht en verder IMEA aangekocht, vandaar dat IMEU niet meer zichtbaar is natuurlijk.
De rekening klopt uiteindelijk altijd.
De IMEA's staan inmiddels ook weer +10% al eens aan het denken geweest deze te vervangen door Lyxor Core Stoxx Europe 600.Ter van 0,07% tegenover 0,12% IMEA.
Ik vond al raar dat je een uitkerende versie van een aandelen-etf had in plaats van een kapitaliserende omdat je op de dividenden 30% RV moet betalen. De winst op een kapitaliserende aandelen-etf daarentegen wordt niet belast.
Je had me toen even moeten wakker schudden hé.

Toch al vaker opgevallen dat het steeds goed uitkijken blijft met de juiste etf te nemen daar deze vaak ook op verschillende beurzen noteren.
En hoeveel is beurstaks op IMAE?
0,12% of 1,32%?
Ik had IMAE maar heb hem vervangen door IWQU (variant op IWDA, met enkel quality-aandelen).
Interessant, maar je zit grotendeels in dezelfde vijver te vissen als IWDA.
Daarstraks ook nog XDEV tegengekomen, waarde aandelen die momenteel lager gewaardeerd staan tegenover groeiaandelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volgens de regels van de fiscus zou het 1,32% moeten zijn. Op zich raar want in de meeste gevallen heeft Blackrock het wel juist en zitten beide varianten in een andere onderneming.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)