IMF overweegt spaargeld te belasten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: IMF overweegt spaargeld te belasten
JanusBananus schreef:Zie onderstaand artikel...
http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economisc ... lden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand hier iets meer van of heeft hier eerder van gehoord?
HLN heeft 't artikel ondertussen al verwijderd, stonden al bijna 700 reacties op
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... rgeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrick, wil je dan zeggen dat die 240 miljard komt van Jan met de pet?patrick1 schreef:spruitekop
Je maakt een denkfout, alleen de 'slimme en lepe' burger profiteerde optimaal van alle mogelijke subsidies en premies. Studies allerhande wijzen al lang uit dat deze subsidies meestal niet bij de 'juiste doelgroep' terechtkomen.
Ik vraag me nu af, wie veel vastgoed bezit en weinig spaargeld die ontspringt weer handig de dans.
De echt rijken hun geld is ongrijpbaar voor de fiscus, dus Jan met de pet, die ijverig spaarde voor een zorgeloze oude dag, of zijn nageslacht, zal wel de crisis betalen, maar, de burger zegt Elio 1 zal de crisis niet voelen in zijn portefeuille. Wie geloofd die man nog ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
soundwave schreef:HLN heeft 't artikel ondertussen al verwijderd, stonden al bijna 700 reacties opJanusBananus schreef: Zie onderstaand artikel...
http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economisc" onclick="window.open(this.href);return false; ... lden.dhtml
Weet iemand hier iets meer van of heeft hier eerder van gehoord?
Op de vingers getikt waarschijnlijk. Het volk moet kalm blijven.
Intussen hebben ze 'n nieuw artikel geplaatst, zo kunnen de reacties de prullenbak in. Het volk is monddood.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik vrees dat niet iedereen zomaar van alle premies en subsidies heeft kunnen profiteren. En trouwens wat motiveert dit nog om keihard verder te gaan in je zaak, in je bedrijvigheden, in je werk, ... Als je weet dat je vroeg of laat een hamer op je hoofd krijgt tot je K.O. bent.patrick1 schreef:spruitekop
Al nemen ze me 10 % spaargeld af, ik hou nog steeds 90 % over + vastgoed. Ik geef toe, ik heb steeds 'legaal' van alle premies, subsidies, en fiscale aftrekposten gebruik gemaakt, a propos, dat doen de superrijken ook, door hun geld naar fiscale paradijzen te versluizen.
De 'goede oude tijd' is voorbij, het zal knokken worden, ik was in Portugal, daar zag ik pas armoede en bedelaars met hopen, wij volgen, maak je geen illusie. Een Portugees werkt er voor 800 € netto per maand, en geen 'hangmatten' zoals hier, wij volgen, maak je geen illusie.
Het is gemakkelijk geredeneerd dat je veel hebt kunnen aftrekken. De staat geeft te veel uit. Punt uit. En waarom moeten mensen die naar hier komen zo veel meer dienstverlening GRATIS hebben. Zoveel uitkering enz... terwijl zij die gaan werken voor alles moeten betalen. Ga maar eens naar de dokter of tandarts, of erger naar de kliniek. Velen zullen kunnen vertellen dat ze een staaltje van profitariaat meegemaakt hebben. Dat ze eens doen zoals die liberale Maggie Deblock. Rechtlijnig. Maar ja dat is dan weer niet eerlijk... . Ik denk dat dus de aftrekposten en subsidies niet het grootste argument zijn... om zo een 10% te verrechtvaardigen.
Ik vraag me trouwens af WAT er nu al goed is geweest aan Europa.
Het HLN was inderdaad gisteren de enige die op dit nieuws inpikte! Later ook de Morgen.Deze ochtend even op radio1 maar zonder meer. De Standaard en de Tijd online....reppen er met geen woord over! Alsof ze instructies gekregen hebben om geen paniek te zaaien. Dovy keukens en hun reclamepraktijken zijn dan weer wel hoofdpunt in het nieuws.
+1Oudere Jongere schreef:Goed idee, Jan!
Spaargeld: 10 procent eraf
Schulden: 10 procent erbij
Iedereen solidair!
Mijn vriendin heeft gisteren 250 EUR opgedaan aan zaken die we in mijn ogen niet nodig hebben. MAar ipv van kwaad te zijn moet ik dus eigenlijk content zijn dat ze op die manier potentieel 25 EUR bespaard heeft .
't Zijn rare tijden.
't Zijn rare tijden.
Iedereen hier maar klagen en zagen. Ze hebben er allemaal zelf voor gekozen. Elke keer opnieuw hebben dezelfde zich laten ringeloren door de mooie beloftes van hun politiekers. Stomverbaasd heult iedereen mee met "Europa". Eigen schuld dikke bult, voor de rest allemaal larie en apekool. Het meeste van mijn geld staat allang buiten europa, het kan mij geen reet schelen dat ze van dat klein beetje geld 10 percent of zelfs 90 percent afhouden
Ik ben het boek "Arm Wallonië" aan het lezen. Is een boek van P. Verbeken, die door Wallonië trekt, bijna een eeuw nadat een Waalse auteur toen het omgekeerde deed in het toen nog totaal achtergestelde en verpauperde Vlaanderen. Toen was Wallonië één van dé grootste industriële mogendheden in de wereld. Nu zijn ze niks meer. Je moet niet naar Portugal om miserie te zien. De anecdotes over hoe het er in randgemeenten van Charleroi aan toe gaat, zeggen al genoeg. En daar komt evengoed geen volksopstand. Hooguit hebben de Walen de reputatie gekregen van "nogal veel en lang te staken".
Het verschil met toen, is dat de Vlamingen die toen in de sh|t zaten, nog een alternatief dicht bij huis hadden: Ze migreerden massaal naar Wallonië. (1 op 4 Walen vandaag heeft eigenlijk Vlaamse voorouders).
Maar vandaag... We kunnen "de Walen" verwijten dat ze niet werken, maar waar moeten ze in godsnaam werk vinden?
De grootste private werkgever van Wallonië, Caterpilar in Gosselies, gaat ook nog eens een paar honderd man op straat flikkeren.
Er staan verhalen in dat boek van mannen die begin jaren '80 ontslagen werden toen de mijn sloot, en sindsdien geen werk meer gevonden hebben.
Intussen hebben we in Vlaanderen de halve wereldbol binnengehaald, maar de mensen waarop we vloeken omdat ze ons zoveel geld kosten via de sociale zekerheid, hebben we over het hoofd gezien. Akkoord, ze spreken onze taal niet, maar 99% van diegenen die we wel verwelkomd hebben, ook niet.
Het verschil met toen, is dat de Vlamingen die toen in de sh|t zaten, nog een alternatief dicht bij huis hadden: Ze migreerden massaal naar Wallonië. (1 op 4 Walen vandaag heeft eigenlijk Vlaamse voorouders).
Maar vandaag... We kunnen "de Walen" verwijten dat ze niet werken, maar waar moeten ze in godsnaam werk vinden?
De grootste private werkgever van Wallonië, Caterpilar in Gosselies, gaat ook nog eens een paar honderd man op straat flikkeren.
Er staan verhalen in dat boek van mannen die begin jaren '80 ontslagen werden toen de mijn sloot, en sindsdien geen werk meer gevonden hebben.
Intussen hebben we in Vlaanderen de halve wereldbol binnengehaald, maar de mensen waarop we vloeken omdat ze ons zoveel geld kosten via de sociale zekerheid, hebben we over het hoofd gezien. Akkoord, ze spreken onze taal niet, maar 99% van diegenen die we wel verwelkomd hebben, ook niet.
Elk nadeel heeft zijn voordeel:
We zullen volgend jaar op geen enkele Europese partij meer stemmen, behalve VB en rechts Europa
We zullen volgend jaar op geen enkele Europese partij meer stemmen, behalve VB en rechts Europa
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
ik was al lang zinnens om mijn spaargeld definitief bij de banken weg te halen.
Maar de risico's om het geld bij de bank te houden worden steeds groter:
1/ de bankier kan met het geld gaan lopen.
2/ de fiscus kan met het geld gaan lopen.
3/ nu vinden ook de economen dat zij met ons geld kunnen gaan lopen.
Hoog tijd dus om zelf tijdig te gaan lopen.
Eerst heeft men er alles aan gedaan om het bezit van cashgeld te bemoeilijken, te criminaliseren zelfs, onder de mom van bestrijding van de misdaad. En eens al het spaargeld binnen hun handbereik op een rekening staat, scheppen ze een toestand die hen toelaat om één nacht, met één vingerknip, ons te bestelen..
Maar de risico's om het geld bij de bank te houden worden steeds groter:
1/ de bankier kan met het geld gaan lopen.
2/ de fiscus kan met het geld gaan lopen.
3/ nu vinden ook de economen dat zij met ons geld kunnen gaan lopen.
Hoog tijd dus om zelf tijdig te gaan lopen.
Eerst heeft men er alles aan gedaan om het bezit van cashgeld te bemoeilijken, te criminaliseren zelfs, onder de mom van bestrijding van de misdaad. En eens al het spaargeld binnen hun handbereik op een rekening staat, scheppen ze een toestand die hen toelaat om één nacht, met één vingerknip, ons te bestelen..
Zo'n artikels vind ik wel goed: ze wakkeren het anti-Europa gevoel sterk aan en ze is gewoon onuitvoerbaar daar Europa beloofd heeft niet te raken boven de 100.000 Euro.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hebben ze dat dan op papier beloofd?
Een bankgarantie die door Europa werd bepaald enkel in geval de bank failliet gaat, dan heb je een "garantie" (op papier) dat ze tot 100.000€ gaan terugbetalen. Ze hebben nergens beloofd van we raken nergens aan uw spaarcenten. (hetzij haircut, hetzij RV, hetzij 'n andere maatregel)
Een bankgarantie die door Europa werd bepaald enkel in geval de bank failliet gaat, dan heb je een "garantie" (op papier) dat ze tot 100.000€ gaan terugbetalen. Ze hebben nergens beloofd van we raken nergens aan uw spaarcenten. (hetzij haircut, hetzij RV, hetzij 'n andere maatregel)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan de EC trouwens rechtstreeks wetten invoeren? Moeten zij niet altijd de richtlijnen stemmen en vervolgens elke lidstaat afzonderlijk deze in zijn wetten implementeren? Ben niet goed op de hoogte van de werking hiervan dus vandaar mijn vraag.
Dan nog een bemerking mbt het vluchten in goud. Ik bezit nog geen vastgoed en voorlopig nog niet veel goud (ik ga dit wel uitbreiden ter diversificatie), maar ik hoor vaak de opmerking dat dit "veilig" is en de politici hier niet aan kunnen raken. Maar men kan even eenvoudig een belasting invoeren van X% op het bezit van vastgoed door het verhogen van de onroerende voorheffing of een belasting van X% op de verkoopprijs van goud wanneer particulieren dit wensen te verkopen, of eender wat men kan bedenken ...
Ik denk dat indien de beleidsmakers het geld echt willen ze er sowieso aan zullen geraken en ik zou momenteel persoonlijk geen enkele vorm van waarde opslag als veilig durven opschrijven.
Dan nog een bemerking mbt het vluchten in goud. Ik bezit nog geen vastgoed en voorlopig nog niet veel goud (ik ga dit wel uitbreiden ter diversificatie), maar ik hoor vaak de opmerking dat dit "veilig" is en de politici hier niet aan kunnen raken. Maar men kan even eenvoudig een belasting invoeren van X% op het bezit van vastgoed door het verhogen van de onroerende voorheffing of een belasting van X% op de verkoopprijs van goud wanneer particulieren dit wensen te verkopen, of eender wat men kan bedenken ...
Ik denk dat indien de beleidsmakers het geld echt willen ze er sowieso aan zullen geraken en ik zou momenteel persoonlijk geen enkele vorm van waarde opslag als veilig durven opschrijven.