In welk land goedkoper leven ?
Re: In welk land goedkoper leven ?
Het gaat nog wat jaren duren eer iedereen een toestel heeft met E-sim. Zelf ben ik alleszins nog zo ver niet.
Gebruik op reis met een lokale provider lijkt mij net het grote voordeel van de E-sim.
Een mogelijke website om een e-sim voor overal te kopen : https://maya.net/esim?gad_source=1&gcli ... W8EALw_wcB
Wat is dat nu Haelewyn? Toch aanwezig?haelewyn schreef: ↑30 augustus 2024, 12:12Het gaat nog wat jaren duren eer iedereen een toestel heeft met E-sim. Zelf ben ik alleszins nog zo ver niet.
Gebruik op reis met een lokale provider lijkt mij net het grote voordeel van de E-sim.
Een mogelijke website om een e-sim voor overal te kopen : https://maya.net/esim?gad_source=1&gcli ... W8EALw_wcB
Lees nog eens wat ik schreef :
Minder... niet gelijk aan : ik post niks meer
In dit onderwerp : dat ging over de regeringsvorming 2024.
Tot nu toe heb ik me daar goed aan gehouden.
Zo'n oud beestje je smartphone?haelewyn schreef: ↑30 augustus 2024, 12:12Het gaat nog wat jaren duren eer iedereen een toestel heeft met E-sim. Zelf ben ik alleszins nog zo ver niet.
Mijn toestel is intussen 4 jaar oud (langste ooit denk ik) en is compatibel.
Lijstje van e-sims providers:
Flexiroam
Maya
BNESIM
Ubigi
Airalo
Holafly
Revolut
Neibo
Ik heb een Samsung a52 variant.
Die was begin 2022 nog heel goed maar wel al uitgefaseerd stilaan.
Dat was toen nog een toestel van rond 300 euro.
Er is wel een tussenstap mogelijk : een simkaart waarmee je esim profielen aanmaakt (?).
Die technologie is van 'na mijn tijd' in de telecombranche.
De opvolger a53 heeft nog altijd geen e-sim.
Die die daarna kwam, de a54, wel.
Als je shopt in de klasse van 600 of meer euro voor een gsm zit dat er al langer op, denk ik.
Die was begin 2022 nog heel goed maar wel al uitgefaseerd stilaan.
Dat was toen nog een toestel van rond 300 euro.
Er is wel een tussenstap mogelijk : een simkaart waarmee je esim profielen aanmaakt (?).
Die technologie is van 'na mijn tijd' in de telecombranche.
De opvolger a53 heeft nog altijd geen e-sim.
Die die daarna kwam, de a54, wel.
Als je shopt in de klasse van 600 of meer euro voor een gsm zit dat er al langer op, denk ik.
Ok guilty. Ik zit al een tijdje in de Galaxy S-series maar koop niet elk jaar het nieuwste model. Vroeger kocht ik telkens het model van het voorgaande jaar wanneer het nieuwste uitkwam.
De dag van vandaag ga je met die 600 euro ook al niet ver meer geraken in die S-series. Maar... met zo'n toestel kan je dan ook wel heel wat. Na 4 jaar voel ik wel dat het stilaan tijd wordt voor vervanging. Vooral de batterij is op zijn einde.
In welke landen zouden de smartphones eigenlijk goedkoper zijn?
De dag van vandaag ga je met die 600 euro ook al niet ver meer geraken in die S-series. Maar... met zo'n toestel kan je dan ook wel heel wat. Na 4 jaar voel ik wel dat het stilaan tijd wordt voor vervanging. Vooral de batterij is op zijn einde.
Idem hier. Als de A53 uit was bv. wordt de A52 nog een jaar of zo verkocht en daalt de prijs daarvan.
Ik had hiervoor een toestel van Nokia. Die durf ik nog gebruiken op reis maar je merkt dat het moeite heeft om mee te kunnen.
Da's waar. Met 600 euro zit je niet meer de top te kopen. Misschien ook al net niet meer met 1000 euro.Samsara schreef: ↑30 augustus 2024, 17:24 De dag van vandaag ga je met die 600 euro ook al niet ver meer geraken in die S-series. Maar... met zo'n toestel kan je dan ook wel heel wat. Na 4 jaar voel ik wel dat het stilaan tijd wordt voor vervanging. Vooral de batterij is op zijn einde.
Je moet maar zien wat het je waard is. Ik koop een gsm niet als statussymbool. Op reis zie ik er liever als een schooier uit dan als rijke mens. Ik ben zeker dat dat mij al geld gespaard heeft.
Zelfs in Azië kost een smartphone van een goed merk ongeveer hetzelfde dan hier.
Je zit dan wel soms met problemen omdat het toestel misschien een andere technologie gebruikt (frequenties of vroeger gsm versus CDMA technologie).
In Azië vind je wel goedkopere merken dan hier maar zelf zou ik dat niet doen. Problemen idem als hierboven.
In Albanië was de electrica niet goedkoper dan hier.
Als ik jou was zou ik me afvragen of het toestel nog 1 a 2 jaar mee kan en dan de batterij laten vervangen bij de officiële servicediensten van het merk.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij de verschillende Amazon sites vind je vele modellen vaak tientallen % lager op de juiste momenten.Samsara schreef: ↑30 augustus 2024, 17:24 Ok guilty. Ik zit al een tijdje in de Galaxy S-series maar koop niet elk jaar het nieuwste model. Vroeger kocht ik telkens het model van het voorgaande jaar wanneer het nieuwste uitkwam.
Welke landen ? Misschien de Oostbloklanden, in het Zuiden zijn de prijzen gewoon de standaard EU prijzen.
Make Spaargids " Great Again ! "
Vooral in landen waar je geen of slechts een lage BTW of andere consumptiebelasting moet betalen (als toerist, of in het algemeen), kunnen smartphones een stuk goedkoper zijn. Dat verschil is vooral merkbaar voor iPhones, maar er kunnen ook grote verschillen zijn op andere toestellen.
Eventueel ook op de shop van de luchthaven (de prijs bij "niet-EU"). https://shop.brusselsairport.be/nl/Elec ... 0Computing
Eventueel ook op de shop van de luchthaven (de prijs bij "niet-EU"). https://shop.brusselsairport.be/nl/Elec ... 0Computing
De prijs bij niet-EU >>>
""""Taxfree winkelen, zoals op luchthavens, geldt alleen voor personen die niet in de EU wonen en die naar een bestemming buiten de EU reizen. EU-burgers moeten btw betalen, ook al kopen zij iets in een ander EU-land. In sommige gevallen hoeft u geen btw te betalen als u een auto in een ander EU-land koopt.""""" Bron : website Europa.
""""Taxfree winkelen, zoals op luchthavens, geldt alleen voor personen die niet in de EU wonen en die naar een bestemming buiten de EU reizen. EU-burgers moeten btw betalen, ook al kopen zij iets in een ander EU-land. In sommige gevallen hoeft u geen btw te betalen als u een auto in een ander EU-land koopt.""""" Bron : website Europa.
Goed, dat laatste is dan blijkbaar niet mogelijk, maar het aankopen van goederen in een niet-EU-land blijft te overwegen.
In feite mag dat ook niet boven de 430 euro.
Je kan, als je een toestel koopt buiten de EU het best direct in gebruik nemen, denk ik.
"""""Je koopt belastingvrij (en onbeperkt) als je met een rechtstreekse vlucht of een vlucht met tussenstop (zonder dat je jouw bagage opnieuw incheckt) van een EU-lidstaat naar een niet-EU-land reist.
Je moet in principe de aankopen verbruiken in het niet-EU-land en mag ze dus niet opnieuw in de EU invoeren.
Je geniet enkel de vrijstellingen die vermeld zijn in deze tabel (PDF, 420.75 KB)(This hyperlink opens a new window) bij jouw terugkeer in de Europese Unie. Je betaalt de rechten en de taksen op de aankopen die de vrijstellingen overschrijden."""""
De tabel hieronder praat over alcohol, Tabak of "andere goederen".
Als we niet heiliger zijn dan de paus weten we wellicht allemaal dat je het altijd kan proberen..
Je kan, als je een toestel koopt buiten de EU het best direct in gebruik nemen, denk ik.
"""""Je koopt belastingvrij (en onbeperkt) als je met een rechtstreekse vlucht of een vlucht met tussenstop (zonder dat je jouw bagage opnieuw incheckt) van een EU-lidstaat naar een niet-EU-land reist.
Je moet in principe de aankopen verbruiken in het niet-EU-land en mag ze dus niet opnieuw in de EU invoeren.
Je geniet enkel de vrijstellingen die vermeld zijn in deze tabel (PDF, 420.75 KB)(This hyperlink opens a new window) bij jouw terugkeer in de Europese Unie. Je betaalt de rechten en de taksen op de aankopen die de vrijstellingen overschrijden."""""
De tabel hieronder praat over alcohol, Tabak of "andere goederen".
Als we niet heiliger zijn dan de paus weten we wellicht allemaal dat je het altijd kan proberen..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor het nieuwste model met grootste scherm, beste camera en meeste geheugen zal je makkelijk tussen de 1500 a 2000 euro zitten denk ik.haelewyn schreef: ↑30 augustus 2024, 18:15 Da's waar. Met 600 euro zit je niet meer de top te kopen. Misschien ook al net niet meer met 1000 euro.
Je moet maar zien wat het je waard is. Ik koop een gsm niet als statussymbool. Op reis zie ik er liever als een schooier uit dan als rijke mens. Ik ben zeker dat dat mij al geld gespaard heeft.
Voor mij is het ook geen statussymbool hoor maar de technologie evolueert toch wel constant en na een aantal jaren merk je dat het toestel trager wordt, de camera kwaliteit wordt minder, minder geheugen terwijl er maar meer en meer apps komen die constant updates nodig hebben, etc.
Op reis is het net ideaal want Samsung maakt echt mooie foto- en video-opnames, al verkies ik voor filmen toch wel GoPro en camera's van Sony.
Hier was ik ook van verbaasd. In Tunesië bv waren de smartphones nog duurder dan in België. Hoe de lokale bevolking dat daar kan kopen is mij een raadsel.haelewyn schreef: ↑30 augustus 2024, 18:15 Zelfs in Azië kost een smartphone van een goed merk ongeveer hetzelfde dan hier.
Je zit dan wel soms met problemen omdat het toestel misschien een andere technologie gebruikt (frequenties of vroeger gsm versus CDMA technologie).
In Azië vind je wel goedkopere merken dan hier maar zelf zou ik dat niet doen. Problemen idem als hierboven.
In Albanië was de electrica niet goedkoper dan hier.
Een nieuwe batterij kost toch ook al best wat. Een nieuwe batterij steken in een toch wel oud toestel (4 jaar is echt zeer oud tegenwoordig), dat lijkt me niet de beste investering. Volgens mij is het beter om met een powerbank te werken. Die is niet gebonden aan je toestel en ik denk dat je er kan vinden voor een lagere prijs dan een nieuwe batterij.
Ik zie wel hoelang het ding het nog trekt. Maar een keer om de x tijd een (nuttig) cadeautje aan mezelf, dat gun ik me wel.
Alleen zien dat ze niet gelockt zijn. Maar daar zijn ook weer oplossingen voor.voorheenCP1234 schreef: ↑30 augustus 2024, 19:51 Bij de verschillende Amazon sites vind je vele modellen vaak tientallen % lager op de juiste momenten.
Welke landen ? Misschien de Oostbloklanden, in het Zuiden zijn de prijzen gewoon de standaard EU prijzen.