In welk land goedkoper leven ?
Re: In welk land goedkoper leven ?
Hongarije is een topper qua prijs. Slovenië is dat ook.
Ik heb familie in Zwitserland, 40 jaar een appartement is een skigebied. Volledig ingeburgerd en gelukkiger dan in de Kempen. Ik zou dat ook verkiezen boven Portugal of Thailand. Het zal niet de goedkoopste optie zijn, maar daar heb ik geen 25 jaar voor gewerkt.
Ik heb familie in Zwitserland, 40 jaar een appartement is een skigebied. Volledig ingeburgerd en gelukkiger dan in de Kempen. Ik zou dat ook verkiezen boven Portugal of Thailand. Het zal niet de goedkoopste optie zijn, maar daar heb ik geen 25 jaar voor gewerkt.
In Portugal is het wel beter weer
Neem dan Bulgarije in de plaats is mooier dan Portugal .
En het is het goedkoopste land om iets te kopen in Europa.
Aan de andere kant zou ik me nooit vastpinnen op 1 land waarom zou je ?
Dit jaar Frankrijk , volgend jaar Italie , Griekenland , Nieuw zeeland , VS enz .
c'est la belle vie
En vooral je kijkt waar het goed weer is en je vertrekt zo ben je altijd zeker van het weer paasvakantie was super in Spanje dit jaar qua weer .
Kost alleen iets meer dat is alles .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben alvast begonnen met verkennen.
In Polen heb ik in een van hun grootste steden gezien dat er veel Lidl warenhuizen te vinden waren.
Ik doe binnenkort nog een tochtje naar Albanië en Griekenland om eens te bekijken hoe goedkoop het leven daar echt is.
Altijd in grote steden dan wel. Het platteland is vast goedkoper maar daar kom ik niet echt langs.
In Polen heb ik in een van hun grootste steden gezien dat er veel Lidl warenhuizen te vinden waren.
Ik doe binnenkort nog een tochtje naar Albanië en Griekenland om eens te bekijken hoe goedkoop het leven daar echt is.
Altijd in grote steden dan wel. Het platteland is vast goedkoper maar daar kom ik niet echt langs.
Doe ook eens Kosovo aan. Ook een heel mooi en goedkoop land en men betaalt er met de euro.
Nadeeltje is wel dat er heel weinig Engels gesproken wordt, wel wat Duits
Nadeeltje is wel dat er heel weinig Engels gesproken wordt, wel wat Duits
Waar klagen jullie over? Qua levensduurte staat België maar in de middenmoot van de Europese landen.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
En moeten ze dan geen overgewicht voor de bagage bijbetalen op de terugvlucht
Dat zou een duur grapje worden denk ik. Bij de goedkope tickets zoals bij Ryanair moet er tegenwoordig zelfs voor de handbagage bijbetaald worden.
In het artikel staat dat de vluchten 47 pond waren, inclusief ruimbagage voor de terugvlucht.
Je kunt bij Ryanair vertrekken met een kleine tas en terugkeren met een valies.
Soms is het maar 12 euro voor een vlucht zonder bagage en 30 euro met bijvb 10 kilo.
Je kunt bij Ryanair vertrekken met een kleine tas en terugkeren met een valies.
Soms is het maar 12 euro voor een vlucht zonder bagage en 30 euro met bijvb 10 kilo.
Ik zou buiten de EU zoeken en vertrekken.
Noord Macedonie schijnt ook erg goedkoop te zijn.
Waarschijnlijk niet al te veel verschil met Kosovo edm.
Meerdere websites te vinden via Google ivm cost of living overal ter wereld.
Sammy : ik zou.. ?
Welke voorwaarde moet er voor vervuld worden ?
Waarschijnlijk niet al te veel verschil met Kosovo edm.
Meerdere websites te vinden via Google ivm cost of living overal ter wereld.
Sammy : ik zou.. ?
Welke voorwaarde moet er voor vervuld worden ?
Misschien is het … als haelewyn ook meegaat!
Of misschien juist niet.
Je kunt ook gewoon in Belgie goedkoper leven. Stop met nutteloze onzin te kopen en zie het verschil. En leer koken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Welk land is het goedkoopste (ik oversimplificeer de uitgaven hier even)?
Een land waar je elke maand 1000 euro kwijt bent aan alledaagse zaken en waar je een huis koopt van 150.000 euro wat na 10 jaar 150.000 euro waard is.
Een land waar je elke maand 1400 euro kwijt bent aan alledaagse zaken en waar je een huis koopt van 350.000 euro wat na 10 jaar 450.000 euro waard is.
Houd er rekening mee dat als je ergens gaat wonen in een Oost-Europees land, de meeste van die landen krimpgebieden zijn, waar de Economische prospecten beduidend minder kunnen (garanties heb je nooit) zijn op lange termijn. Als je in 1995 als pensionado een huis kocht in bepaalde gebieden van Italië dan was je huis nu zelfs mogelijk waardeloos (zie gratis huizen issue in Italie, genoeg van te vinden in de media).
Om ergens vast te gaan wonen, is een veel zwaardere keuze dan een buitenverblijfje/vakantiewoning maar ook daar zit veel risico (dus verborgen kost) aan. Veel personen onderschatten hoeveel werk en risico er zitten aan het bezitten van vastgoed in het buitenland (niet zelf kunnen beheren, calamiteiten, inbraak). Dit drijft ook de kosten op.
Een land waar je elke maand 1000 euro kwijt bent aan alledaagse zaken en waar je een huis koopt van 150.000 euro wat na 10 jaar 150.000 euro waard is.
Een land waar je elke maand 1400 euro kwijt bent aan alledaagse zaken en waar je een huis koopt van 350.000 euro wat na 10 jaar 450.000 euro waard is.
Houd er rekening mee dat als je ergens gaat wonen in een Oost-Europees land, de meeste van die landen krimpgebieden zijn, waar de Economische prospecten beduidend minder kunnen (garanties heb je nooit) zijn op lange termijn. Als je in 1995 als pensionado een huis kocht in bepaalde gebieden van Italië dan was je huis nu zelfs mogelijk waardeloos (zie gratis huizen issue in Italie, genoeg van te vinden in de media).
Om ergens vast te gaan wonen, is een veel zwaardere keuze dan een buitenverblijfje/vakantiewoning maar ook daar zit veel risico (dus verborgen kost) aan. Veel personen onderschatten hoeveel werk en risico er zitten aan het bezitten van vastgoed in het buitenland (niet zelf kunnen beheren, calamiteiten, inbraak). Dit drijft ook de kosten op.