In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
TIP
In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
Beste leden van Spaargids.be,
Coöperatieve aandelen vormen tegenwoordig een zeer gewild product. Het kan volgens mij dan ook wel interessant zijn om te weten wie in welke coöperatieven heeft geïnvesteerd. Natuurlijk zijn er de alom bekende coöperatieve vennootschappen zoals Ecopower, Groenkracht, Fidelio, Argen-Co, etc., maar wie weet zijn er wel mensen die hebben geïnvesteerd in minder bekende coöperatieve vennootschappen en daar een goed rendement (lees: dividend) uit hebben gehaald.
De vraag van deze topic is dan ook, in welke coöperatieven heeft u reeds geïnvesteerd? Bedragen hoeven als vanzelfsprekend niet genoemd te worden.
Coöperatieve aandelen vormen tegenwoordig een zeer gewild product. Het kan volgens mij dan ook wel interessant zijn om te weten wie in welke coöperatieven heeft geïnvesteerd. Natuurlijk zijn er de alom bekende coöperatieve vennootschappen zoals Ecopower, Groenkracht, Fidelio, Argen-Co, etc., maar wie weet zijn er wel mensen die hebben geïnvesteerd in minder bekende coöperatieve vennootschappen en daar een goed rendement (lees: dividend) uit hebben gehaald.
De vraag van deze topic is dan ook, in welke coöperatieven heeft u reeds geïnvesteerd? Bedragen hoeven als vanzelfsprekend niet genoemd te worden.
Re: In welke coöperatieven heeft u geïnvesteerd?
In ARCO en CERA.
Nooit meer van die brol.
Nooit meer van die brol.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Deze producten vallen niet onder de staatswaarborg van 100.000 €.
Dus, bedrijf failiet, geld foetsie.
Bezint eer ge begint !
Dus, bedrijf failiet, geld foetsie.
Bezint eer ge begint !
ARCO, Cera, Argenco, Ecopower
@Patrick: Wat is dat nu voor een opmerking? Met alle respect Patrick, je bent veel langer actief op dit forum dan ik, maar dat vind ik toch een beetje een dubieuze opmerking hoor... Als je zo gaat redeneren kan je beter je geld in een sok onder je matras bewaren... Ik geloof trouwens hoe dan ook niet in de staatswaarborg, dus voor mij is een coöperatieve als Ecopower even (on)veilig als een gewone spaarrekening.
@Yaris: je was me voor... Helemaal mee akkoord in ieder geval.
@Yaris: je was me voor... Helemaal mee akkoord in ieder geval.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ecopower; limburg wind en aspiravi
Wat minder besproken hier op spaargids
Inclusie invest :investeert in "service flats" voor andersvaliden
Alterfin : investeert in micro kredieten in derde wereld.
En inderdaad opgelet geen enkele garantie; je leent geld uit in 'goed' vertrouwen.
En inderdaad opgelet geen enkele garantie; je leent geld uit in 'goed' vertrouwen.
ecopower, groenkracht, émissions-zéro,energie 2030 en courant-d'air. Leuke mix..
Ecopower en Alterfin en heb ook nog een Arcopar-A aandeeltje
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Cera, Ecopwer, LimburgWind, Groekracht
als je instapt in een cooperatieve, wordt het devident uitgerekend "pro rata" of zoiets.
geldt dat ook als je uitstapt.
dus als je uitstapt in maart, krijg je dan nog een uitgekeerd divident ook "pro rata"?
geldt dat ook als je uitstapt.
dus als je uitstapt in maart, krijg je dan nog een uitgekeerd divident ook "pro rata"?
Je bedoelt als je uitstapt vooraleer het dividend van het voorgaande boekjaar wordt uitgekeerd? Ik denk dat je dan gewoon nog recht hebt op het dividend aangezien het niet geldt voor het jaar waarin je uitstapt, maar wel voor het voorgaande jaar. Of je ook nog aanspraak kan maken op een stukje dividend van het jaar waarin je uitstapt durf ik te betwijfelen, maar zeker weten doe ik het niet...
yep, dat is de vraag, krijg je nog dividend van het laatste stukje.
Dacht ik wel no problem.
Cera, Ecopower, Beauvent, Groenkracht en Argenco
De laatste twee zijn ook zeker sociaal verantwoorde coöperatieven. Levert Inclusie Invest ook wat dividend op?JulusCesar schreef:Ecopower; limburg wind en aspiravi