info kbc prepaid kaarten
info kbc prepaid kaarten
Goedemorgen
bedankt voor je navraag. Dat klopt. Tijdelijk staat het saldo op KBC-touch blijkbaar niet correct. Als je echter naar de pagina zou gaan in touch om je kaart op te laden, zou je daar ook het correcte saldo moeten zien staan. Op de mobile app staat het saldo ook correct. Alvast onze excuses voor het ongemak. Onze IT-dienst werkt aan een oplossing.
Even ter info ook bij het opladen staat het verkeerd. Ik heb het dus gemeld dat het enkel in mobiel klopt.
bedankt voor je navraag. Dat klopt. Tijdelijk staat het saldo op KBC-touch blijkbaar niet correct. Als je echter naar de pagina zou gaan in touch om je kaart op te laden, zou je daar ook het correcte saldo moeten zien staan. Op de mobile app staat het saldo ook correct. Alvast onze excuses voor het ongemak. Onze IT-dienst werkt aan een oplossing.
Even ter info ook bij het opladen staat het verkeerd. Ik heb het dus gemeld dat het enkel in mobiel klopt.
Re: info kbc prepaid kaarten
Wanneer je een betaling uitvoert met een KBC prepaid kaart, gaat het bedrag dubbel van je kaart. Enkele dagen later wordt het wel gecorrigeerd. Dat is nu al een half jaar zo. Ik begrijp niet dat dat probleem zo moeilijk op te lossen is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: info kbc prepaid kaarten
Begin van het jaar was het probleem al gekend en waren ze er al mee bezig. Dus hou je adem maar niet in.
Re: info kbc prepaid kaarten
De eerste keer dat er een betaling dubbel aangerekend werd was bij een transactie op internet. Ik dacht dat ik twee keer op het koopknopje gedrukt had.
Re: info kbc prepaid kaarten
tja wie doet er nu zaken met KBC?
één roversbende.
één roversbende.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: info kbc prepaid kaarten
ik heb ook hetzelfde probleem gehad ,telkens werd een betaling met pre-paid kaart dubbel aangerekend gedurende bepaalde dagen.
een keer had ik 10,50 euro saldo en heb een boek voor 6 euro gekocht en omdat ze dubbel aanrekenen is mijn zichtbare saldo negatief geworden -1,50 euro.
Ik heb een klacht bij ombudsdienst van Banken,Ombudsfin en ben zeer teleurgesteld met hun antwoorden.Ik heb zelfs bewijzen gestuurd ,3 printen van 3 verschillende saldo's na een aankoop waar men kan zien dat laatste betaling dubbel werd aangerekend. Het lijken antwoorden van een woordvoerder van KBC.
hier antwoorden van Ombudsfin:
"ik heb uw vraag en bijhorende stukken betreffende dubbele debitering nogmaals voorgelegd aan KBC. De bank bevestigde mij nogmaals dat een dubbele aanrekening of reservering in geen geval gebeurt. Een negatief saldo kan slechts voorkomen in drie gevallen:
Er worden bijkomende transactiekosten aangerekend bij een geldopneming;
Omwille van wisselkoersverschillen;
Handelaars die de opzet van de prepaidkaart naast zich neerleggen en toch offline transacties toelaten, waardoor er geen online controle is van het saldo."
"Ik begrijp dat de vermelding van twee verschillende saldo’s in KBC Touch verwarring veroorzaakt. Wij hebben echter van de bank bevestiging en uitleg gekregen waaraan dit te wijten is.
In geen geval worden bedragen dubbel aangerekend. Wanneer u dus zegt dat u onder nul zou gegaan zijn, dan is dit te wijten aan het feit dat KBC bepaalde informatie niet in real-time van Worldline verkrijgt. Dat is dan ook de reden waarom u op dat moment wel nog transacties kon uitvoeren. Dit wordt ook duidelijk uitgelegd in het advies. Van een beroepsfout kan dus geen sprake zijn, daar u niet daadwerkelijk onder nul ging.
Bovendien stelt u in het forum dat in KBC Mobile het saldo wel correct wordt weergegeven. Dat is dan ook omdat hier de informatie wel in real-time wordt verstrekt. Hierdoor weet u ook zeker dat bedragen nooit dubbel werden aangerekend.
Zoals uitgelegd in het advies, staat op de oplaadpagina het saldo wel juist vermeld. Ook dit is te verklaren doordat de informatie hier wel in real-time wordt verstrekt."
een keer had ik 10,50 euro saldo en heb een boek voor 6 euro gekocht en omdat ze dubbel aanrekenen is mijn zichtbare saldo negatief geworden -1,50 euro.
Ik heb een klacht bij ombudsdienst van Banken,Ombudsfin en ben zeer teleurgesteld met hun antwoorden.Ik heb zelfs bewijzen gestuurd ,3 printen van 3 verschillende saldo's na een aankoop waar men kan zien dat laatste betaling dubbel werd aangerekend. Het lijken antwoorden van een woordvoerder van KBC.
hier antwoorden van Ombudsfin:
"ik heb uw vraag en bijhorende stukken betreffende dubbele debitering nogmaals voorgelegd aan KBC. De bank bevestigde mij nogmaals dat een dubbele aanrekening of reservering in geen geval gebeurt. Een negatief saldo kan slechts voorkomen in drie gevallen:
Er worden bijkomende transactiekosten aangerekend bij een geldopneming;
Omwille van wisselkoersverschillen;
Handelaars die de opzet van de prepaidkaart naast zich neerleggen en toch offline transacties toelaten, waardoor er geen online controle is van het saldo."
"Ik begrijp dat de vermelding van twee verschillende saldo’s in KBC Touch verwarring veroorzaakt. Wij hebben echter van de bank bevestiging en uitleg gekregen waaraan dit te wijten is.
In geen geval worden bedragen dubbel aangerekend. Wanneer u dus zegt dat u onder nul zou gegaan zijn, dan is dit te wijten aan het feit dat KBC bepaalde informatie niet in real-time van Worldline verkrijgt. Dat is dan ook de reden waarom u op dat moment wel nog transacties kon uitvoeren. Dit wordt ook duidelijk uitgelegd in het advies. Van een beroepsfout kan dus geen sprake zijn, daar u niet daadwerkelijk onder nul ging.
Bovendien stelt u in het forum dat in KBC Mobile het saldo wel correct wordt weergegeven. Dat is dan ook omdat hier de informatie wel in real-time wordt verstrekt. Hierdoor weet u ook zeker dat bedragen nooit dubbel werden aangerekend.
Zoals uitgelegd in het advies, staat op de oplaadpagina het saldo wel juist vermeld. Ook dit is te verklaren doordat de informatie hier wel in real-time wordt verstrekt."