Informatie over aandelen
TIP
Informatie over aandelen
Ik ben een leek in beleggen , en dacht nu de beurskoersen zo laag waren het misschien interressant was om enkele aandelen te kopen. Ik weet niet of dit een goed idee is of een slecht. Misschien zouden een paar mensen me info kunnen geven over het al dan niet kopen van aandelen, en voor welk een minimum bedrag je al kan kopen. Zoals ik al zei, ik ken er echt niets van, maar zou mij graag eens op deze markt wagen. Als dit een dom gedacht is, gelieve mij dat ook te melden.
Alvast bedankt voor de info
Alvast bedankt voor de info
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Informatie over aandelen
je moet kopen als de beurs laag staat en verkopen als ze hoog staat. Maar niets garandeert dat het nog niet lager kan. L&H en heel de internet bubble indachtig blijven, er zijn nog mensen aan het bloeden van de veldslag.
Er iets van kennen geeft ook al geen zekerheid. Wie had deze crisis voorspelt?
Er niets van kennen kan misschien helpen. Beginners luck weet je wel.
Je moet kunnen voorspellen hoe de verhouding vraag en aanbod op de aandelen van bedrijf X gaat evolueren. Al denk je alle gegevens te kunnen invullen er zal toch wel altijd een factor blijven die je de das kan omdoen of geld kan laten verdienen.
Kortom, alleen bestemd voor geld dat je kan missen.
Win je OK, verlies je jammer.
Er iets van kennen geeft ook al geen zekerheid. Wie had deze crisis voorspelt?
Er niets van kennen kan misschien helpen. Beginners luck weet je wel.
Je moet kunnen voorspellen hoe de verhouding vraag en aanbod op de aandelen van bedrijf X gaat evolueren. Al denk je alle gegevens te kunnen invullen er zal toch wel altijd een factor blijven die je de das kan omdoen of geld kan laten verdienen.
Kortom, alleen bestemd voor geld dat je kan missen.
Win je OK, verlies je jammer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Informatie over aandelen
het minimumbedrag is 1 aandeel maar de kosten zijn meestal vast
stel kosten 8€ per order (deutsche bank)
1% kosten is aanvaardbaar dus vanaf 800€ per order/aandeel
om een beetje spreiding te hebben minstens 5 aandelen dus vanaf 5000€
voor de lange termijn (jaaaaren) zou dat een goed idee moeten zijn (goeie bedrijven zouden moeten winst maken), op korte termijn is dat gokken (vraag/aanbod spel)
persoonlijk vind ik holdings interessant omdat je onmiddellijk meer spreiding hebt, de beheerders meestal zelf een groot deel van de aandelen hebben en dus voor eigen rekening werken en ze momenteel stukken goedkoper zijn dan de optelsom van wat er inzit
stel kosten 8€ per order (deutsche bank)
1% kosten is aanvaardbaar dus vanaf 800€ per order/aandeel
om een beetje spreiding te hebben minstens 5 aandelen dus vanaf 5000€
voor de lange termijn (jaaaaren) zou dat een goed idee moeten zijn (goeie bedrijven zouden moeten winst maken), op korte termijn is dat gokken (vraag/aanbod spel)
persoonlijk vind ik holdings interessant omdat je onmiddellijk meer spreiding hebt, de beheerders meestal zelf een groot deel van de aandelen hebben en dus voor eigen rekening werken en ze momenteel stukken goedkoper zijn dan de optelsom van wat er inzit