ING Self Invest of Belfius Rebel
TIP
ING Self Invest of Belfius Rebel
Zijn er mensen met ervaring met ING Self Invest of bij Belfius Rebel. Lees vooral veel over Bolero, Saxo of MeDirect, maar zelden iets over deze brokers?
Of zijn dit écht geen goede keuzes in vergelijking met bvb Bolero of MeDirect?
Of zijn dit écht geen goede keuzes in vergelijking met bvb Bolero of MeDirect?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ING Self Invest of Belfius Rebel
Keytrade ben je nog vergeten, zeker ook een alternatief.
Persoonlijk gebruik ik de mix van Keytrade en MeDirect.
Persoonlijk gebruik ik de mix van Keytrade en MeDirect.
Make Spaargids " Great Again ! "
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vroeger nog ING self invest gehad, weet niet of het nu nog zo is maar het bewaarloon was me altijd een doorn in het oog.
Ze zijn ook nog eens te duur en te beperkt in hun fondsen.
Trouwens ze geven zelf ook toe dat ze mikken op de grotere klanten die hun beleggingen laten beheren en Self Invest is er alleen maar omdat ze die klanten dan het idee geven dat ze zelf ook nog om te spelen wat zelf kunnen beleggen.
De broker keuze gaat vooral afhangen van in wat je gaat beleggen.
Fondsen is dan eerder Me Direct.
Etf is dan eerder Bolero , kan ook bij Me.
De buitenlandse nog buiten beschouwing.
Estate Guru believer.
En iemand bevindingen m.b.t. Rebel?
Beiden grootbanken,die plots tot het besef komen dat er een groeiende groep jonge mensen,hun beleggingen zelf in handen nemen.
Daarmee ook het besef komt dat ze al een heel deel van die koek gemist hebben aan andere (buitenlandse)brokers.
En dan snel iets in elkaar steken op zijn Belgisch,die veel te duur is, met een lokkertje waar dan de hele reklamecampagne rond draait!
Lokkertje bij ING-Self-invest : Wordt aandeelhouder voor 1 euro. (je kunt een piepklein order ingeven waar je slechts 1 euro kosten voor betaald) . Het bewaarloon zwijgen ze wijselijk over en is compleet van de pot gerukt !
Lokkertje bij REBEL : Je kan er heel goedkoop op de Brusselse beurs mee aankopen. Al de rest is er (te) duur.
Enkel goed om ééns een belgisch aandeeltje te kopen (REBEL) of een paar piepkleine ordertjes in te geven(ING-Self-invest).
Daarmee ook het besef komt dat ze al een heel deel van die koek gemist hebben aan andere (buitenlandse)brokers.
En dan snel iets in elkaar steken op zijn Belgisch,die veel te duur is, met een lokkertje waar dan de hele reklamecampagne rond draait!
Lokkertje bij ING-Self-invest : Wordt aandeelhouder voor 1 euro. (je kunt een piepklein order ingeven waar je slechts 1 euro kosten voor betaald) . Het bewaarloon zwijgen ze wijselijk over en is compleet van de pot gerukt !
Lokkertje bij REBEL : Je kan er heel goedkoop op de Brusselse beurs mee aankopen. Al de rest is er (te) duur.
Enkel goed om ééns een belgisch aandeeltje te kopen (REBEL) of een paar piepkleine ordertjes in te geven(ING-Self-invest).
Ik ben klant bij beiden ING Self Invest en ReBel.
Ik koop uitsluitend aandelen op de VS markt om u een idee te geven.
Beiden zijn okay en prijzen niet overdreven : Keytrade is bv. duurder op de VS markt.
Bewaarloon bij ING is wel een probleem.
Natuurlijk niet te vergelijken met puur brokers zoals Degiro, Lynx of Mexem, wat prijs betreft maar is wel gemakkelijk.
Ik koop uitsluitend aandelen op de VS markt om u een idee te geven.
Beiden zijn okay en prijzen niet overdreven : Keytrade is bv. duurder op de VS markt.
Bewaarloon bij ING is wel een probleem.
Natuurlijk niet te vergelijken met puur brokers zoals Degiro, Lynx of Mexem, wat prijs betreft maar is wel gemakkelijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is n.m.i. zelfs geen broker ...

Is gewoon marketing van Belfius. Kijk eens naar Belfius als broker dan.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 april 2024, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het je interesseert: hier vind je een uitgebreide review van alle brokers in België: https://curvo.eu/nl/artikel/beste-broker-belgie-etf
Tevreden vqn Saxo en sinds gisteren 8/04 zeer scherpe tarieven.
Ik beleg etf's zowel bij Keytrade, Bolero, Medirect als bij Re-Bel.
Re-bel is ok, beter dan Me-Direct als broker; nadelen Re-Bel: geen orderboek (diepte van de markt) en prijzen zijn verlaat (15'); dure makerlaarskosten indien geen Euronext-beurzen. Kosten op Euronext in lijn met Bolero. Bij Re-Bel wel een ruime keuze (bijvoorbeeld etf CSH2), soms ruimer dan op Keytrade. Geen problemen om grote orders (> 100000€) op Re-Bel in te leggen; afhandeling ok; geen gedoe met maximums van bedragen (25000€) zoals bij Bolero.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou na de tariefdalingen toch eerder Saxo dan Bolero aanraden. Of het op zijn minst toch overwegen. Ikzelf heb Bolero vooral voor aandelen. De grote hoeveelheid info die je bij Bolero krijgt is daar een pluspunt. Voor etf’s is dat minder belangrijk. Die heb ik tot nu toe bij Degiro ondergebracht, maar ik ben nu zelf toch ook richting Saxo aan het kijken.