ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
Vanaf vandaag staan de nieuwe tarieven van ING online.
Geldig vanaf 1 juli 2021.
De uitzondering voor jongeren staat erbij.
Die voor mensen die een hypothecair krediet afbetalen niet. Raar !
''''' Bij wijze van uitzondering kunt u van juli tot december 2021 genieten van 36 gratis geldopnemingen in euro per debetkaart aan geldautomaten (van ING België en non-ING België) in de SEPA-zone.''''''
Dit is dus ook maar een 'uitzondering' ...
Normaal zijn het er drie per maand, maar dit jaar is het nog 'om het af te leren'.
Geld afhalen na de derde keer is gratis als het aan een ING automaat is. Dat is toch hoe ik de voorwaarden interpreteer.
Geldig vanaf 1 juli 2021.
De uitzondering voor jongeren staat erbij.
Die voor mensen die een hypothecair krediet afbetalen niet. Raar !

''''' Bij wijze van uitzondering kunt u van juli tot december 2021 genieten van 36 gratis geldopnemingen in euro per debetkaart aan geldautomaten (van ING België en non-ING België) in de SEPA-zone.''''''
Dit is dus ook maar een 'uitzondering' ...

Normaal zijn het er drie per maand, maar dit jaar is het nog 'om het af te leren'.
Geld afhalen na de derde keer is gratis als het aan een ING automaat is. Dat is toch hoe ik de voorwaarden interpreteer.
In de mail die ik ontvangen heb stond er ook niets ivm "hypothecair krediet" - net zoals Borgie zei.
In het forfait van de ING Lion Account zitten 36 geldopnemingen in euro per debetkaart per jaar aan geldautomaten (van ING en andere banken) in de SEPA-zone2. Vanaf de 37e geldopneming wordt 0,50 euro per geldopneming aangerekend.
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar.
Er staat dus ook geen datum in de mail tot wanneer de 36 geldopnemingen gratis zijn. Het betreft een jaarlijks wederkerend iets, die gratis geldafhalingen? Het blijft toch allemaal zeer verwarrend
Mijn zooi is er afgesloten. Die communicatie hebben ze wel duidelijk ontvangen.
In het forfait van de ING Lion Account zitten 36 geldopnemingen in euro per debetkaart per jaar aan geldautomaten (van ING en andere banken) in de SEPA-zone2. Vanaf de 37e geldopneming wordt 0,50 euro per geldopneming aangerekend.
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar.
Er staat dus ook geen datum in de mail tot wanneer de 36 geldopnemingen gratis zijn. Het betreft een jaarlijks wederkerend iets, die gratis geldafhalingen? Het blijft toch allemaal zeer verwarrend

Mijn zooi is er afgesloten. Die communicatie hebben ze wel duidelijk ontvangen.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 3 mei 2021, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopie van mijn ontvangen mail
Beste meneer xxxxxxx,
Om te blijven investeren in kwalitatieve diensten voor onze klanten, hebben we besloten om de voorwaarden van de zichtrekeningen aan te passen. De wijzigingen gelden vanaf 1 juli 20211.
Om welke wijzigingen gaat het?
Invoering van een maandelijks forfait voor de ING Lion Account zichtrekening
Er komt een maandelijks forfait van 1,90 euro per rekening. Dat wordt automatisch verrekend op de eerste werkdag van elke maand, als vergoeding voor de maand ervoor.
Hebt u een ING Lion Account? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat komt overeen met het forfait van juli. Denk er dus aan dat er vanaf augustus 2021 genoeg op uw rekening staat om dat forfait te betalen. Zo vermijdt u dat u onder nul gaat.
Goed om te weten
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
Aanpassing van het forfait voor de Groene ING-Rekening
Er komt een maandelijks forfait van 4,50 euro3 per rekening (in plaats van het jaarlijkse forfait van 44 euro). Dat wordt automatisch afgetrokken op de eerste werkdag van de maand, als vergoeding voor de maand ervoor.
Hebt u een Groene ING-Rekening? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat is het forfait voor juli. Op 1 juli 2021 krijgt u wel 22 euro terug. Dat bedrag komt overeen met de 6 maanden van het jaarlijkse forfait dat u al betaald hebt voor het tweede semester van 2021.
Meer info?
Neem een kijkje op ing.be/voorwaarden-prive-rekeningen.
Vanaf 30 april 2021 vindt u alle tarieven en reglementen van toepassing vanaf 1 juli 2021 op ing.be/tarieven.
Met vriendelijke groeten,
Frank Plehiers
Directeur Klantendienst
UNQUOTE
Beste meneer xxxxxxx,
Om te blijven investeren in kwalitatieve diensten voor onze klanten, hebben we besloten om de voorwaarden van de zichtrekeningen aan te passen. De wijzigingen gelden vanaf 1 juli 20211.
Om welke wijzigingen gaat het?
Invoering van een maandelijks forfait voor de ING Lion Account zichtrekening
Er komt een maandelijks forfait van 1,90 euro per rekening. Dat wordt automatisch verrekend op de eerste werkdag van elke maand, als vergoeding voor de maand ervoor.
Hebt u een ING Lion Account? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat komt overeen met het forfait van juli. Denk er dus aan dat er vanaf augustus 2021 genoeg op uw rekening staat om dat forfait te betalen. Zo vermijdt u dat u onder nul gaat.
Goed om te weten
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
Aanpassing van het forfait voor de Groene ING-Rekening
Er komt een maandelijks forfait van 4,50 euro3 per rekening (in plaats van het jaarlijkse forfait van 44 euro). Dat wordt automatisch afgetrokken op de eerste werkdag van de maand, als vergoeding voor de maand ervoor.
Hebt u een Groene ING-Rekening? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat is het forfait voor juli. Op 1 juli 2021 krijgt u wel 22 euro terug. Dat bedrag komt overeen met de 6 maanden van het jaarlijkse forfait dat u al betaald hebt voor het tweede semester van 2021.
Meer info?
Neem een kijkje op ing.be/voorwaarden-prive-rekeningen.
Vanaf 30 april 2021 vindt u alle tarieven en reglementen van toepassing vanaf 1 juli 2021 op ing.be/tarieven.
Met vriendelijke groeten,
Frank Plehiers
Directeur Klantendienst
UNQUOTE
Bij mij staat die "of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING." er niet bij 
Tis ook wel "Frank Plehiers Directeur Klantendienst" die hem gestuurd heeft
Frank zal het allemaal niet zo goed meer weten - of misschien is dat juist de strategie die er achter zit, verwarring zaaien.

Tis ook wel "Frank Plehiers Directeur Klantendienst" die hem gestuurd heeft

Frank zal het allemaal niet zo goed meer weten - of misschien is dat juist de strategie die er achter zit, verwarring zaaien.
Uit de nieuwe voorwaarden ...
Jamesken : ik denk dat ze het allemaal niet zo goed meer weten bij ING en dat we gewoon augustus moeten afwachten
Edit : ook de mail gehad over nieuwe voorwaarden. Er staat niks in over hypothecair krediet.
""Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar.""
Krijgen de hypothecaire kredietnemers een andere mail en houden ze het bij ING wat verdoken ?
Of.......
Jamesken : ik denk dat ze het allemaal niet zo goed meer weten bij ING en dat we gewoon augustus moeten afwachten

Edit : ook de mail gehad over nieuwe voorwaarden. Er staat niks in over hypothecair krediet.
""Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar.""
Krijgen de hypothecaire kredietnemers een andere mail en houden ze het bij ING wat verdoken ?
Of.......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 mei 2021, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben blij dat er bij de kbc basisrekening geen forfait is en je gewoon kunt afhalen bij de automaten van de bank zelf.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik bij beiden geen klant ben. Noch bij ING (nooit geweest), noch bij KBC (ooit wel "passief" geweest). 

Ik probeer vandaag mijn rekening af te sluiten, staat toch al jaren ongebruikt, en blijkt bij afsluiten mijn digipass plots met zwakke batterij te zitten (low batterij)... Had het kunnen denken. Ga eerstdaags eens binnen in een kantoor om te horen hoe ze het gaan oplossen. 25 euro voor zo'n digipass ga ik nu ook wel niet betalen al vermoed ik dat die kosteloos kan worden omgeruild.
DCM78: Je kan ook een digipass van een andere bank (Gemalto) gebruiken - soms beetje zoeken welk knopje je moet gebruiken maar dat lukt wel. Zo kan je wel inloggen. Dan moet je niet naar zo een kantoor gaan leuteren. Die ING digipassen zijn redelijk rap low battery heb ik gemerkt.
Anders kunnen ze die rekening wel afsluiten in een kantoor, maar ja dan moet je daar een afspraak maken enzo.
Anders kunnen ze die rekening wel afsluiten in een kantoor, maar ja dan moet je daar een afspraak maken enzo.
Moest je in het verleden itsme al met ING hebben gebruikt, dan kan je die gebruiken. Je moet het wel reeds in combinatie met ING hebben gebruikt, anders moet je eenmalig beide linking (en hiervoor heb je de lezer nodig).
Ander andere lezer is ook mogelijk. Gewoon wat spelen met de M1 of M2 knopjes en zien welke dat ING nodig heeft. Feitelijk zijn die lezers allemaal gebaseerd op identiek dezelfde technologie, alleen heeft de ene de knopjes "login" en "Sign" genoemd om een meer duidelijk onderscheid te hebben voor een teken of login actie (voor phishers tegen te houden).
Ander andere lezer is ook mogelijk. Gewoon wat spelen met de M1 of M2 knopjes en zien welke dat ING nodig heeft. Feitelijk zijn die lezers allemaal gebaseerd op identiek dezelfde technologie, alleen heeft de ene de knopjes "login" en "Sign" genoemd om een meer duidelijk onderscheid te hebben voor een teken of login actie (voor phishers tegen te houden).
Wat een slechte communicatie van ING. Ons hypothecaire aflossing gaat van onze gemeenschappelijke rekening, maar daarnaast heb ik nog een eigen zichtrekening. Dus voor die laatste zou ik dan alsnog moeten betalen? Ervan uitgaande dat de eerste wél gratis blijft, natuurlijk.
dokken zult ge!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Net gebeld met ING. De zichtrekening waar het hypothecair krediet vanaf gaat, daar moet je niets voor betalen. Zou blijkbaar enkel gelden voor extra rekeningen. Nu moeten wij ons loon op die rekening laten storten om daar dan onderuit te geraken wat echt wel onpraktisch is. Smerige trucs...Zorba schreef: ↑4 mei 2021, 12:48 Wat een slechte communicatie van ING. Ons hypothecaire aflossing gaat van onze gemeenschappelijke rekening, maar daarnaast heb ik nog een eigen zichtrekening. Dus voor die laatste zou ik dan alsnog moeten betalen? Ervan uitgaande dat de eerste wél gratis blijft, natuurlijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Topman ING:

Elke dienst heeft een prijs, ook sparen.