ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
29 aug 2021
ING BANK-VERZEKERAAR
De banksector herademt. Bij ING was
de blikvanger bij de kwartaalcijfers
de bekendmaking van het kapitaalteruggaveplan aan aandeelhouders.
Op 12 oktober wil ING een dividend
per aandeel van 0,48 euro uitkeren
(het interim-dividend over 2021 plus
een resterend dividend over 2020).
Daarmee komt het dividendrendement uit op 5,2 procent. Daarnaast
heeft ING 1,744 miljard euro aan vermogen op de balans aangemerkt
(0,45 euro per aandeel) om uit te
keren in het vierde kwartaal. Dat is
wel nog afhankelijk van goedkeuring
van de ECB. Er is ruimte om een verdere inkoop van eigen aandelen op
te starten. Verder is de waardering
met 0,8 maal de boekwaarde laag in
de sector.
Marc Leyder directeur beleggingsadvies bij Van Lanschot
Bankiers
De Tijd 28/08/21
ING BANK-VERZEKERAAR
De banksector herademt. Bij ING was
de blikvanger bij de kwartaalcijfers
de bekendmaking van het kapitaalteruggaveplan aan aandeelhouders.
Op 12 oktober wil ING een dividend
per aandeel van 0,48 euro uitkeren
(het interim-dividend over 2021 plus
een resterend dividend over 2020).
Daarmee komt het dividendrendement uit op 5,2 procent. Daarnaast
heeft ING 1,744 miljard euro aan vermogen op de balans aangemerkt
(0,45 euro per aandeel) om uit te
keren in het vierde kwartaal. Dat is
wel nog afhankelijk van goedkeuring
van de ECB. Er is ruimte om een verdere inkoop van eigen aandelen op
te starten. Verder is de waardering
met 0,8 maal de boekwaarde laag in
de sector.
Marc Leyder directeur beleggingsadvies bij Van Lanschot
Bankiers
De Tijd 28/08/21
Kunnen ze dit zomaar maken, aangezien een voorwaarde voor onze woonlening rente 10 verrichtingen per maand was over al onze ING zichtrekeningen heen ( 1xmijzelf, 1x vrouw, 1x gezamenlijke). Wij zaten nog niet bij ING in 2012, maar wij zijn wel met alles verhuisd omdat de zichtrekeningen, beloofd, gratis voor ons gingen blijven zolang de woonlening loopt. Onze 10 verrichtingen per maand hadden we voor onszelf ook haalbaar geacht omdat het over de 3 rekeningen heen was. En nu nemen ze ineens 45.6 (1.90 x 2 x 12) euro per jaar zomaar van onze rekening? Verhuizen van zichtrekeningen is ook zo gemakkelijk nog niet omdat daar zoveel domicilieringen/loon en weet ik wat nog aan hangt.
Als iedereen die een woninglening neemt een onbeperkt aantal zichtrekeningen per maand gratis zou krijgen, voel ik me ook benadeeld.
Dan gaan de klanten die er meer dan 20.000 euro sparen, die er beleggen, verzekeringen hebben, etc ook vinden dat zij een gratis rekening verdienen.
Bij bpost krijg je het gratis als er een paar honderd euro per maand op je rekening komt of als je een beleggingsplan geopend hebt.
Als je het niet eens bent met hun tarifering (kan ik goed geloven), sluit de twee betaalde rekeningen, hou de rekening die voor jou gratis is en breng de andere rekeningen over naar ergens anders...? In de hoop dat die volgende maand ook niet gaan tariferen voor alles.

Dan gaan de klanten die er meer dan 20.000 euro sparen, die er beleggen, verzekeringen hebben, etc ook vinden dat zij een gratis rekening verdienen.
Bij bpost krijg je het gratis als er een paar honderd euro per maand op je rekening komt of als je een beleggingsplan geopend hebt.
Als je het niet eens bent met hun tarifering (kan ik goed geloven), sluit de twee betaalde rekeningen, hou de rekening die voor jou gratis is en breng de andere rekeningen over naar ergens anders...? In de hoop dat die volgende maand ook niet gaan tariferen voor alles.
Ik denk dat je de bal hier misslaat, ING heeft ons indertijd belooft dat deze drie (geen onbeperkte) rekeningen gratis bleven in het kader van de voorwaarden van de woonlening voor dat we de woonlening aangingen, immers alle 3 de rekeningen zijn nodig om tot aan de 10 verrichtingen per maand te komen. Ik vraag hier geen nieuwe dingen, alleen wat dat afgesproken is met ons ook zo blijft.haelewyn schreef: ↑24 september 2021, 02:44 Als iedereen die een woninglening neemt een onbeperkt aantal zichtrekeningen per maand gratis zou krijgen, voel ik me ook benadeeld.![]()
Dus dat klasseer ik dan onder woordbreuk, als zij ons die gratis garantie niet hadden gegeven dan hadden wij wel ergens anders gegaan met onze lening, want we hadden een paar goede opties.
Dat zijn onze 2 hoofdzichtrekeningen, moet ik hier echt dagen aan spenderen om uit te zoeken wie wat waar om het allemaal te laten veranderen, met het risico dingen te missen, terwijl ze gewoon gratis moeten zijn zoals beloofd. ( beetje zoals email adres veranderen EN het oude email adres moet verwijderd worden, begin er maar eens aan)Als je het niet eens bent met hun tarifering (kan ik goed geloven), sluit de twee betaalde rekeningen, hou de rekening die voor jou gratis is en breng de andere rekeningen over naar ergens anders...? In de hoop dat die volgende maand ook niet gaan tariferen voor alles.
Bovendien, het afsluiten van 2 van de 3 rekeningen heeft als gevolg dat wij 10 verrichtingen op 1 rekening ipv over 3 rekeningen moeten bewerkstelligd krijgen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Om nog even terug te komen op de kosten die aangerekend worden sinds Juli.
Ik vraag me af of er hier veel ex recordbank klanten zijn.
Want voor hen, inclusief mezelf gelden de nieuwe kosten WEL.
Ik vind het een schande dat er een onderscheid gemaakt is tussen ex recordbank en ING klanten.
Ik heb hierover een heftig gesprek gehad met mijn kantoor en klantendienst, als geste gaan ze de komende jaren een deel van de kosten terug betalen.
Ik vraag me af of er hier veel ex recordbank klanten zijn.
Want voor hen, inclusief mezelf gelden de nieuwe kosten WEL.
Ik vind het een schande dat er een onderscheid gemaakt is tussen ex recordbank en ING klanten.
Ik heb hierover een heftig gesprek gehad met mijn kantoor en klantendienst, als geste gaan ze de komende jaren een deel van de kosten terug betalen.