ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
zou ik ook wel willen weten maar vrees dat we niets kunnen doen. En ja ik vermoed dat ze het zullen ontdekken als ik zie hoe kort ze op de bal zaten bij het uit de doeken doen van mijn scheiding en de lening. speciaal vroeger record gekozen omdat ik ook principieel tegen een betalende zichtrekening ben(zelfs ten koste van de beste rentevoet) en nu zit ik hier met die ...bank opgescheept.
Ik heb trouwens al antwoord gekregen van hun klantendienst:
"U contacteerde ons in verband met de tariefaanpassingen.
De tariefaanpassingen geldt voor iedereen.
Waarom worden deze veranderingen doorgevoerd?
Ze zijn ingegeven door de aanhoudende lage (en zelfs negatieve) rentetarieven die zwaar wegen op de inkomsten van banken. Wij willen een belangrijke rol blijven spelen in onze economie en samenleving.
Daarnaast willen we blijven investeren in digitalisering en in het verbreden van ons aanbod met nieuwe diensten met toegevoegde waarde en meer gemak bij het dagelijks bankieren, wat leidt tot een betere klantervaring die eenvoudiger, sneller en relevanter is."
persoonlijk vind ik dit antwoord een lachertje.
Wat een gebakken lucht om te durven spreken over een 'betere klantervaring'dave1976 schreef: ↑22 april 2021, 14:33
"U contacteerde ons in verband met de tariefaanpassingen.
De tariefaanpassingen geldt voor iedereen.
Waarom worden deze veranderingen doorgevoerd?
Ze zijn ingegeven door de aanhoudende lage (en zelfs negatieve) rentetarieven die zwaar wegen op de inkomsten van banken. Wij willen een belangrijke rol blijven spelen in onze economie en samenleving.
Daarnaast willen we blijven investeren in digitalisering en in het verbreden van ons aanbod met nieuwe diensten met toegevoegde waarde en meer gemak bij het dagelijks bankieren, wat leidt tot een betere klantervaring die eenvoudiger, sneller en relevanter is."
persoonlijk vind ik dit antwoord een lachertje.

Wat blij dat ik er vorig jaar hun zichtrekening met kosten en dito 500€/maandspaarrekening afgesloten heb.
De dingen waar ze in investeren, bv. klantenvoordelen bij handelaars : interesseert me geen bal.
Gratis instant overschrijvingen : kan bij andere banken gratis.. Het was bij ING hun sterk punt bij de grootbanken.
Ik denk niet dat die 1.9 euro lang stand gaat houden. Voor je het weet zitten ze aan 3 euro per maand of meer.
""""Daarnaast willen we blijven investeren in digitalisering en in het verbreden van ons aanbod met nieuwe diensten met toegevoegde waarde en meer gemak bij het dagelijks bankieren, wat leidt tot een betere klantervaring die eenvoudiger, sneller en relevanter is."""""" : goedkope blabla die nu eens NIETS vertelt.
"""""Wij willen een belangrijke rol blijven spelen in onze economie en samenleving."""""
Wij willen hier wat geld storten aan 'Kom op tegen kanker' maar wij betalen dat zelf.
De rol die ze spelen, moet ik daarvoor getarifeerd worden ?
De werkelijke reden is (en ik schrijf even alsof ING het zelf mededeelt) :
Wij zien Belgie maar als een speeltuin en onze voornaamste markt is Nederland.
Daar (in NL) hebben we al uitgeprobeerd hoe ver we kunnen gaan met tarifering en we gaan er van uit dat dit ons meer winst gaat opleveren en dus geen verlies.
Ook in BE rekenen veel banken kosten aan op zichtrekeningen. We vertrouwen erop dat de kosten binnen beperkte tijd ook door andere banken aan iedereen zullen worden aangerekend en indien niet : dat zien we morgen dan wel weer.
Al wie niet wegkan omdat hij een hypothecair krediet heeft of beleggingen die moeilijk of niet over te brengen zijn : dat is niet ons probleem maar dat van jullie. Reken zelf wat je doet en als je weggaat, laat het ons gewoon weten.
Gratis instant overschrijvingen : kan bij andere banken gratis.. Het was bij ING hun sterk punt bij de grootbanken.
Ik denk niet dat die 1.9 euro lang stand gaat houden. Voor je het weet zitten ze aan 3 euro per maand of meer.
""""Daarnaast willen we blijven investeren in digitalisering en in het verbreden van ons aanbod met nieuwe diensten met toegevoegde waarde en meer gemak bij het dagelijks bankieren, wat leidt tot een betere klantervaring die eenvoudiger, sneller en relevanter is."""""" : goedkope blabla die nu eens NIETS vertelt.
"""""Wij willen een belangrijke rol blijven spelen in onze economie en samenleving."""""
Wij willen hier wat geld storten aan 'Kom op tegen kanker' maar wij betalen dat zelf.
De rol die ze spelen, moet ik daarvoor getarifeerd worden ?
De werkelijke reden is (en ik schrijf even alsof ING het zelf mededeelt) :
Wij zien Belgie maar als een speeltuin en onze voornaamste markt is Nederland.
Daar (in NL) hebben we al uitgeprobeerd hoe ver we kunnen gaan met tarifering en we gaan er van uit dat dit ons meer winst gaat opleveren en dus geen verlies.
Ook in BE rekenen veel banken kosten aan op zichtrekeningen. We vertrouwen erop dat de kosten binnen beperkte tijd ook door andere banken aan iedereen zullen worden aangerekend en indien niet : dat zien we morgen dan wel weer.
Al wie niet wegkan omdat hij een hypothecair krediet heeft of beleggingen die moeilijk of niet over te brengen zijn : dat is niet ons probleem maar dat van jullie. Reken zelf wat je doet en als je weggaat, laat het ons gewoon weten.
Welke GRATIS zichtrekening alternatieven raden jullie aan? Ik heb graag een deftige app en een redelijk verwachte overschrijvingstijd. Ik heb geen andere producten nodig zoals verzekeringen.
Voorlopig zit ik bij Hellobank (oude en slechte app, duurt 1-2 dagen voordat een overschrijving wordt gemaakt) en Argenta (goede app). Is het de moeite om bij Keytrade, MeDirect of Rabobank te openen? Of misschien iets anders?
Voorlopig zit ik bij Hellobank (oude en slechte app, duurt 1-2 dagen voordat een overschrijving wordt gemaakt) en Argenta (goede app). Is het de moeite om bij Keytrade, MeDirect of Rabobank te openen? Of misschien iets anders?
In de meeste contracten is een voorwaarde opgenomen van minimaal aantal verrichtingen/maand als "actieve ING-cliënt". Best oppassen met zichtrekening te sluiten dus... Als je je rentevoet niet de hoogte in wil zien gaan.
Aan iedereen die hier zo bezig is over de kosten en dat je niet weg kan bij hypothecair krediet: er zijn uitzonderingen waarbij de rekening gratis blijft en een van die uitzonderingen is voor klanten die een hyp krediet lopende hebben. Daar wordt er geen maandelijks forfait voor de lion account aangerekend.
Als ik mijn zichtrekening bij ING sluit, heb ik nog toegang tot self-banking?
Als ik mijn zichtrekening sluit, hoe kan ik geld van mijn spaarrekening op een zichtrekening bij een ander bank storten? bedankt
Als ik mijn zichtrekening sluit, hoe kan ik geld van mijn spaarrekening op een zichtrekening bij een ander bank storten? bedankt
Beste Vita,Vita schreef: ↑22 april 2021, 19:13 Aan iedereen die hier zo bezig is over de kosten en dat je niet weg kan bij hypothecair krediet: er zijn uitzonderingen waarbij de rekening gratis blijft en een van die uitzonderingen is voor klanten die een hyp krediet lopende hebben. Daar wordt er geen maandelijks forfait voor de lion account aangerekend.
Interessant! Heb je ergens een bron waar we kunnen naar verwijzen bij de vraag aan ING?
alvast bedankt
Aangezien jij zo goed op hoogte lijkt,
Wat als die klanten naast een lion account met een (of meerder) hypothicaire krediet nog een gemeenschappelijk lion account hebben. Wordt daar dan bovenop de 20 euro per jaar nog eens maandelijks de forfait aangerekend of niet? (want nog steeds dezelfde klant..)
Ik heb gisteren mijn zichtrekeningen en spaarrekening gesloten bij ING.
Vandaag een email ontvangen dat dit van hun kant ook afgesloten is.
Ik kan inderdaad niet meer aanmelden bij ING.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk kan je je zichtrekening niet sluiten als je nog spaarrekening(en) hebt.
Een zichtrekening is bij elke bank meestal een basis die je moet hebben voor andere producten.
Edit: de enige die ik weet waar dat niet zo is, is bv. Santander
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 22 april 2021, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij kbc ik weet niet bij andere banken kan je je spaarrekeningen wel laten overdragen als je een afspraak maakt in een kbc kantoor. Dat is misschien handig voor wie wilt veranderen. Ik weet niet of elke bank dit aanbied.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je met "laten overdragen" ?Timoootjex schreef: ↑22 april 2021, 19:50 Bij kbc ik weet niet bij andere banken kan je je spaarrekeningen wel laten overdragen als je een afspraak maakt in een kbc kantoor. Dat is misschien handig voor wie wilt veranderen. Ik weet niet of elke bank dit aanbied.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor wie dit nu uit de lucht komt vallen:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -2021.html
(van 9 december 2020)
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -2021.html
(van 9 december 2020)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 22 april 2021, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Foute infoEarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2021, 19:48 Vermoedelijk kan je je zichtrekening niet sluiten als je nog spaarrekening(en) hebt.
Een zichtrekening is bij elke bank meestal een basis die je moet hebben voor andere producten.
NTO schreef: ↑21 april 2021, 13:20Ik heb een pensioenspaarfonds bij ING en ik heb een tijd geleden al de rest stopgezet.
Het is dus inderdaad mogelijk.
De bank snijdt nu in eigen vel. Wettelijk zijn ze verplicht om elk kwartaal een overzicht te sturen. Aangezien ik geen rekening meer heb (het was een internet rekening) moeten ze dit nu per post doen. Op hun kosten.