ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ING
Werkt zoals bankoverstapdienst. Dus KBc geeft opdracht via het kantoor aan ING of gelijk welke bank om de spaarrekening te sluiten en deze over te dragen naar kbc.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2021, 20:03Wat bedoel je met "laten overdragen" ?Timoootjex schreef: ↑22 april 2021, 19:50 Bij kbc ik weet niet bij andere banken kan je je spaarrekeningen wel laten overdragen als je een afspraak maakt in een kbc kantoor. Dat is misschien handig voor wie wilt veranderen. Ik weet niet of elke bank dit aanbied.
https://www.test-aankoop.be/geld/spaarr ... arrekening
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
KeytradeBank heeft wel een goed App (en website).neo schreef: ↑22 april 2021, 16:23 Welke GRATIS zichtrekening alternatieven raden jullie aan? Ik heb graag een deftige app en een redelijk verwachte overschrijvingstijd. Ik heb geen andere producten nodig zoals verzekeringen.
Voorlopig zit ik bij Hellobank (oude en slechte app, duurt 1-2 dagen voordat een overschrijving wordt gemaakt) en Argenta (goede app). Is het de moeite om bij Keytrade, MeDirect of Rabobank te openen? Of misschien iets anders?
Is gratis, én geeft (voorlopig...) 0.05/verrichting...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar puur voor een spaarrekening kan je dan evengoed een spaarrekening openen bij een nieuwe bank en je spraarrekening sluiten bij je oude bank.
Iets anders is de meeneembaarheid van je rekening nummer.
Dat zou fantastisch zijn en dat hadden ze beter verplicht in plaats van die overstapdienst n.m.m.
Vooral dan (en voor mij eigenlijk alleen maar) voor zichtrekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
én heeft momenteel een actie lopen dat je 50 EUR krijgt als nieuwe klant (onder voorwaarden uiteraard).bartvanbeversluys schreef: ↑22 april 2021, 20:25 KeytradeBank heeft wel een goed App (en website).
Is gratis, én geeft (voorlopig...) 0.05/verrichting...
@neo: ik kan je niet veel zinnigs zeggen, want ik gebruik geen apps van banken
Edit: niet dat ik reclame wil maken, trouwens voor die 0,05/verrichting (wat gelimiteerd is) en/of die 50 EUR promo moet je het ook niet doen n.m.i.
Klanten van ING die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, krijgen eerstdaags een mail/brief met de gevolgen voor hun dossier. Ten laatste eind april zou iedereen verwittigd moeten zijn.
Bart schreef: ↑22 april 2021, 19:29Beste Vita,Vita schreef: ↑22 april 2021, 19:13 Aan iedereen die hier zo bezig is over de kosten en dat je niet weg kan bij hypothecair krediet: er zijn uitzonderingen waarbij de rekening gratis blijft en een van die uitzonderingen is voor klanten die een hyp krediet lopende hebben. Daar wordt er geen maandelijks forfait voor de lion account aangerekend.
Interessant! Heb je ergens een bron waar we kunnen naar verwijzen bij de vraag aan ING?
alvast bedankt
Er wordt per lion account gekeken of daar een HK aan gekoppeld is. Is dat zo, vrijstelling, is dat niet zo dan wordt vanaf 1/7 de maandelijkse bijdrage verrekend met eerste aanrekening begin augustus
vidar schreef: ↑22 april 2021, 19:37Aangezien jij zo goed op hoogte lijkt,
Wat als die klanten naast een lion account met een (of meerder) hypothicaire krediet nog een gemeenschappelijk lion account hebben. Wordt daar dan bovenop de 20 euro per jaar nog eens maandelijks de forfait aangerekend of niet? (want nog steeds dezelfde klant..)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind het wel straf dat ik op de website van ing.be (ik neem aan dat dat de juiste is) niets vind over die prijsaanpassingen.
Hun laatste tarieven dateren nog maar van 1/4/2021 !
https://www.ing.be/Assets/nuid/document ... New-NL.pdf
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En heb je dan je basisintrest ontvangen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik begrijp je redenering, maar is bij alle banken zo dat op het internet de huidige tarievenfolders te vinden zijn. Klanten krijgen altijd via de uittreksels melding als er wijzigingen aankomen en vanaf welke datum. Gezien het pas vanaf 1/7 in gaat, zal de huidige folder tot die datum online staan.
EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2021, 21:06Ik vind het wel straf dat ik op de website van ing.be (ik neem aan dat dat de juiste is) niets vind over die prijsaanpassingen.
In het bericht dat ik in de ING app kreeg stond dat de nieuwe tarieven vanaf 30/4 te raadplegen zijn op ing.be/tarieven, of in uw ING kantoor.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2021, 21:06Ik vind het wel straf dat ik op de website van ing.be (ik neem aan dat dat de juiste is) niets vind over die prijsaanpassingen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok. Dat lijkt me redelijk.
Ik zou zelfs denken dat daar ook reglementering rond is. Indien niet, dan zou dat er moeten komen.
Uiteraard! Ze willen geen nieuwe klanten afschrikken :-)
Bedankt. Weet iemand hoe lang het duur alvorens een overschrijving op de Keytrade rekening staat? Bijvoorbeeld tussen ING en Argenta verloopt dit onmiddellijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn ervaring met Keytrade is dat dit zowel voor uitgaande als inkomende overschrijvingen zeer snel (soms nog dezelfde dag, maar is uitzondering) gaat.