ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
ING
De gratis formules voor online rekening Lion Account bij ING wordt betalend. Zie bericht Het Nieuwsblad, 20 april2021.
"ING maakt populaire formules voor zichtrekeningen ook duurder
Daarnaast heeft ING een aantal prijsstijgingen aangekondigd op enkele populaire zichtrekeningen. Zo wordt de gratis ING Lion rekening vanaf 1 juli betalend, behalve voor jongeren tussen 18 en 25. ING stelt dat die prijsverhoging zal worden gebruikt voor investeringen in extra diensten in de pakketten, zoals cashbackacties, een beheerder voor abonnementen en gratis instantoverschrijvingen.
Daarnaast wordt ook de Lion Account duurder. Die zal vanaf 1 juli 1,90 euro per maand kosten. Dat is 22,8 euro per jaar. Tot nu toe was die formule gratis. Voor de Groene ING-rekening, waar meer diensten zijn inbegrepen, zal de bank vanaf 1 juli maandelijks 4,50 euro factureren. Dat is 54 euro per jaar, in plaats van de huidige 44 euro."
"ING maakt populaire formules voor zichtrekeningen ook duurder
Daarnaast heeft ING een aantal prijsstijgingen aangekondigd op enkele populaire zichtrekeningen. Zo wordt de gratis ING Lion rekening vanaf 1 juli betalend, behalve voor jongeren tussen 18 en 25. ING stelt dat die prijsverhoging zal worden gebruikt voor investeringen in extra diensten in de pakketten, zoals cashbackacties, een beheerder voor abonnementen en gratis instantoverschrijvingen.
Daarnaast wordt ook de Lion Account duurder. Die zal vanaf 1 juli 1,90 euro per maand kosten. Dat is 22,8 euro per jaar. Tot nu toe was die formule gratis. Voor de Groene ING-rekening, waar meer diensten zijn inbegrepen, zal de bank vanaf 1 juli maandelijks 4,50 euro factureren. Dat is 54 euro per jaar, in plaats van de huidige 44 euro."
Re: ING
Een precedent...
De bank die prat ging op hun gratis zichtrekening houdt daar eerst mee op.
Het zal nog wat worden binnenkort
De bank die prat ging op hun gratis zichtrekening houdt daar eerst mee op.
Het zal nog wat worden binnenkort

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb bij ING nog een ex-RecordBank kasbon staan aan 4,5% tot november 2023.
Zou die te verplaatsen zijn voor minder dan 30x1,90 = 57€ naar een andere bank?
Zou die te verplaatsen zijn voor minder dan 30x1,90 = 57€ naar een andere bank?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Operatie afsluiten rekeningen bij ING is al gestart.
Een aantal jaren geleden begonnen met Tempo sparen bij ING (€500 per maand, oorspr. ooit nog 1,60% rente (0,40% basis + 1,20% getrouwheid)), maar had dat reeds afgebouwd na daling getrouwheidsrente tot 0,20%.
Ik had nog €5000 euro laten staan wegens toch nog hogere rente dan minimum (0,10%), maar na verdere verlaging eerder dit jaar wou ik het nog maar laten staan tot na verwerven getrouwheidsintrest en daarna alles bij ING afsluiten.
Door aanrekening maandelijkse kosten (€1,90) peuzelen ze die nu nog op voor de te verwerven intresten na 30 juni (€3 in juli en €2 in augustus).
In augustus bvb. zou ik 2€ getrouwheidsintresten verwerven op €1000, maar die heb ik vanochtend dus maar al naar elders overgeschreven.
Een aantal jaren geleden begonnen met Tempo sparen bij ING (€500 per maand, oorspr. ooit nog 1,60% rente (0,40% basis + 1,20% getrouwheid)), maar had dat reeds afgebouwd na daling getrouwheidsrente tot 0,20%.
Ik had nog €5000 euro laten staan wegens toch nog hogere rente dan minimum (0,10%), maar na verdere verlaging eerder dit jaar wou ik het nog maar laten staan tot na verwerven getrouwheidsintrest en daarna alles bij ING afsluiten.
Door aanrekening maandelijkse kosten (€1,90) peuzelen ze die nu nog op voor de te verwerven intresten na 30 juni (€3 in juli en €2 in augustus).
In augustus bvb. zou ik 2€ getrouwheidsintresten verwerven op €1000, maar die heb ik vanochtend dus maar al naar elders overgeschreven.
Laatst gewijzigd door jeff op 21 april 2021, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
het lijkt mij dat je online die lion account kunt stopzetten.
Hebben er mensen dit hier gedaan?
1 miljoen rekeningen, 1.90 eur per rekening per maand. De poen komt daar weer binnen.
Hebben er mensen dit hier gedaan?
1 miljoen rekeningen, 1.90 eur per rekening per maand. De poen komt daar weer binnen.
Je kan natuurlijk overstappen naar een andere bank. De vraag is maar hoe lang die andere bank nog gratis blijft...
Gisteren op geklikt. Het werkte tijdelijk niet..
Mijn gok zou zijn dat enkele banken gaan volgen en dat anderen zich blijven profileren met gratis rekeningen.
Of ik dat echt zelf geloof ? Ik weet het niet.
Gebeld naar ING, kasbon verplaatsen kost 60,5€. Niet rendabel dus.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Ik ben ook van plan de rekeningen te sluiten.
"Ik had nog €5000 euro laten staan wegens toch nog hogere rente dan minimum (0,10%), maar na verdere verlaging eerder dit jaar wou ik het nog maar laten staan tot na verwerven getrouwheidsintrest en daarna alles bij ING afsluiten."
wanneer zijn de getrouwheidsinterest verworven? 1 april 2022?
"Ik had nog €5000 euro laten staan wegens toch nog hogere rente dan minimum (0,10%), maar na verdere verlaging eerder dit jaar wou ik het nog maar laten staan tot na verwerven getrouwheidsintrest en daarna alles bij ING afsluiten."
wanneer zijn de getrouwheidsinterest verworven? 1 april 2022?
Het is bij mij gelukt via de app, na verschillende keren te proberen. De aanvraag is doorgestuurd , kan tot 5 dagen duren.
Niet slecht zo heb ik ondertussen daar eens grote kuis gehouden. Ook de ongebruikte spaarrekening kunnen afsluiten via de app.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 21 april 2021, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was te verwachten dat de ene bank na de andere wil afstappen van gratis zichtrekeningen, toch?
Al in 2019 waren hier enkele forumleden die alles op hun zichtrekening wilden laten staan, indien er negatieve rentes zouden komen op spaarrekeningen.
Toen al besefte ik dat zichtrekeningen niet gratis zou blijven.
Uit "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar":
Al in 2019 waren hier enkele forumleden die alles op hun zichtrekening wilden laten staan, indien er negatieve rentes zouden komen op spaarrekeningen.
Toen al besefte ik dat zichtrekeningen niet gratis zou blijven.
Uit "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar":
Uit "Negatieve rente is in België gearriveerd":
Nefertari schreef: ↑7 december 2019, 12:15 Als het ooit zover komt, dan zal het geen verschil uitmaken of je geld op een zichtrekening of op een spaarrekening laat staan.
Een bank die beslist om negatieve rente te vragen op de geldsommen die bij haar geplaatst worden, zal er geen boodschap aan hebben als alles naar zichtrekeningen wordt overgeschreven.
En dus zullen de banken er wel voor zorgen dat zij hun gemiste inkomsten van de negatieve rentes, op een andere manier kunnen recupereren.
Als negatieve rente op zichtrekeningen niet zou mogen (wat mij zou verwonderen) kunnen ze die bijvoorbeeld zwaar betalend maken.
Maak je geen illusies: ze zullen wel een manier vinden om te doen betalen om je geld bij hen te plaatsen.
das zeker. ING had ook al een grote voorzet gegeven voordien met de kosten voor een lion account met 2 of meerdere houders.
Nefertari : er staat in hun beschrijving wel ergens dat je niet meer saldo mag hebben 'per rekening' want daarna wordt het naar je zichtrekening over gezet.
Het was me niet duidelijk of die beschrijving 'per rekening' van een niet goed oplettende journalist kwam of van ING zelf.
Maar : be realistic.
Je kan het maximum op een spaarrekening zetten. Ook het maximum op een zichtrekening.
En daarna, als je je echtgenoot echt vertrouwt, open je nog hetzelfde pakketje op naam van allebei.
Laat ons eerlijk zijn : er zijn nog veel banken over.
Als je met bovenstaande ingrepen niet toekomt met het aantal banken die er zijn om je geld te spreiden, dan ben je toch wel zo rijk dat je je er niet erg veel zorgen zal om maken.
Koop dan bv ineens een appartementsblok of laat er eentje bouwen. Dan ben je direct een zorg armer.
@Jamesken : Bpost kopte nog erger binnen met hun rekening waar 500 euro moet zijn aan inkomsten per 2 maanden en dan moet je geen kosten betalen.
Zo een pakketje aandelen van 25 euro per maand kopen mag ook.
ING : tot na nieuwjaar ga ik het laten voor wat het is.
ING neemt dan een deel van de intrest van mijn spaarrekening weg maar toch hou ik het nog wat bij omdat ze lekker makkelijk zijn in betalingsverkeer. De snelste van BE voor internationaal en nationaal overschrijven.
Hun voordelen zeggen me verder weinig, cashback etc.
Dan liever gratis afhalen bij alle banken dan kortingen op wc papier.
Als ik even de toekomst mag proberen voorspellen : die 1.9 euro per maand is nog maar een begin voor ING. Ze gaan het er niet bij houden. Nu nog even zien wat de andere banken zoal verzinnen aan kosten en voorwaarden om die te ontwijken.
Het was me niet duidelijk of die beschrijving 'per rekening' van een niet goed oplettende journalist kwam of van ING zelf.
Maar : be realistic.
Je kan het maximum op een spaarrekening zetten. Ook het maximum op een zichtrekening.
En daarna, als je je echtgenoot echt vertrouwt, open je nog hetzelfde pakketje op naam van allebei.
Laat ons eerlijk zijn : er zijn nog veel banken over.
Als je met bovenstaande ingrepen niet toekomt met het aantal banken die er zijn om je geld te spreiden, dan ben je toch wel zo rijk dat je je er niet erg veel zorgen zal om maken.
Koop dan bv ineens een appartementsblok of laat er eentje bouwen. Dan ben je direct een zorg armer.
@Jamesken : Bpost kopte nog erger binnen met hun rekening waar 500 euro moet zijn aan inkomsten per 2 maanden en dan moet je geen kosten betalen.
Zo een pakketje aandelen van 25 euro per maand kopen mag ook.
ING : tot na nieuwjaar ga ik het laten voor wat het is.
ING neemt dan een deel van de intrest van mijn spaarrekening weg maar toch hou ik het nog wat bij omdat ze lekker makkelijk zijn in betalingsverkeer. De snelste van BE voor internationaal en nationaal overschrijven.
Hun voordelen zeggen me verder weinig, cashback etc.
Dan liever gratis afhalen bij alle banken dan kortingen op wc papier.
Als ik even de toekomst mag proberen voorspellen : die 1.9 euro per maand is nog maar een begin voor ING. Ze gaan het er niet bij houden. Nu nog even zien wat de andere banken zoal verzinnen aan kosten en voorwaarden om die te ontwijken.
Ik bedoelde hier niet speciaal ING mee, maar in het algemeen álle banken die recent begonnen (of nog zullen beginnen) met extra kosten aan te rekenen voor zichtrekeningen.
Zélf heb ik tot nu toe alléén gratis rekeningen (Keytrade, Argenta, MeDirect, en tot ze ermee stoppen ook nog Rabobank).
Met ons totale spaarvermogen komen mijn echtgenoot en ikzelf nog niet eens aan 100.000 € per persoon. Dus moet ik me nog nergens zorgen over maken.