Inlogproblemen Keytrade Bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Inlogproblemen Keytrade Bank
Inloggen via PC is geen probleem, maar via de app op ipad lukt van geen kanten sinds het vernieuwd is.
Blijkbaar stopt Keytrade met hun keytrade id, deze moet vervangen worden door een hardkey (digipas) of softkey.
Ik vraag me af of ze nog lang hun andere login methodes zullen ondersteunen (sms en eID) ?
Ik vraag me af of ze nog lang hun andere login methodes zullen ondersteunen (sms en eID) ?
Waar heb je die info vandaan? Is er iets bekend over de uitrolperiode?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Keytrade heeft mij hier op 22 oktober een mail over gestuurd. Ik gebruik sinds midden november de HardKey om aan te loggen.
Keytrade pusht de Hard- en SoftKey als de "nieuwe standaard" voor authentificatie. Met de HardKey (misschien ook SoftKey) moeten beursorders niet meer apart getekend worden met de bevestiginscode, wat ik wel handig vind.
Inloggen met SMS en eID kan nog steeds maar de opties zitten goed verborgen met kleine hyperlinkjes. Voor SMS is een een loginpagina nieuwe stijl met de volgende cryptische boodschap:
De eID-optie brengt je naar de eID-tab van de "oude" inlogpagina. Geen idee of dit gegarandeerd beschikbaar blijft maar zoiets is nooit een goed teken.
Keytrade pusht de Hard- en SoftKey als de "nieuwe standaard" voor authentificatie. Met de HardKey (misschien ook SoftKey) moeten beursorders niet meer apart getekend worden met de bevestiginscode, wat ik wel handig vind.
Inloggen met SMS en eID kan nog steeds maar de opties zitten goed verborgen met kleine hyperlinkjes. Voor SMS is een een loginpagina nieuwe stijl met de volgende cryptische boodschap:
Zou je gratis inlog-smsjes krijgen als je oude Keytrade ID vervallen is en je nog geen HardKey of SoftKey hebt?Indien u beschikt over een geactiveerde Keytrade ID, HardKey of SoftKey, zal voor deze sms € 0,15 aangerekend worden via uw gsm-factuur.
De eID-optie brengt je naar de eID-tab van de "oude" inlogpagina. Geen idee of dit gegarandeerd beschikbaar blijft maar zoiets is nooit een goed teken.
Inloggen met eid lukt nog steeds niet. IE 11.0.9600.18499
Gebruik hiervoor de kaartlezer dat ingebouwd zit een Dell klavier. Op andere (overheids)websites lukt het inloggen wel dus moet het probleem bij hun website liggen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Gebruik hiervoor de kaartlezer dat ingebouwd zit een Dell klavier. Op andere (overheids)websites lukt het inloggen wel dus moet het probleem bij hun website liggen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Krijg je een foutmelding, bartman?
eID login bij Keytrade werkt al een paar maand totaal niet meer bij mij. Ik krijg gewoon een lege zone onder E-ID logon, zowel met IE (11.321.14393) als Chrome en Edge. Minfin.be en zo werken ook perfect. Kaartlezer is er één van Vasco (Digipass 905).
eID login bij Keytrade werkt al een paar maand totaal niet meer bij mij. Ik krijg gewoon een lege zone onder E-ID logon, zowel met IE (11.321.14393) als Chrome en Edge. Minfin.be en zo werken ook perfect. Kaartlezer is er één van Vasco (Digipass 905).
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 3 november 2016, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Via smartphone werkt het inloggen al een maand niet meer. Niet zo gebruiksvriendelijk van Keytrade, maar de laatste 2 maanden zijn ze sowieso al niet goed bezig!
Re: RE: Re: Inlogproblemen Keytrade Bank
Inloggen lukt op mijn smartphone (Android 7.1.1) zonder problemen icm lastpassKevva schreef:Via smartphone werkt het inloggen al een maand niet meer. Niet zo gebruiksvriendelijk van Keytrade, maar de laatste 2 maanden zijn ze sowieso al niet goed bezig!
Re: RE: Re: Inlogproblemen Keytrade Bank
Misschien een probleem met het lezen van het certificaat? De foutmelding nadat ik op verdergaan klik is Uw Pincode werd geweigerd. Klik hier voor meer informatie. Het bizarre is dat deze melding meteen komt nog voor ik ook maar de kans krijg om het eerste cijfer van mijn code in te tikkenOudere Jongere schreef:Krijg je een foutmelding, bartman?
Oudere Jongere schreef:Keytrade heeft mij hier op 22 oktober een mail over gestuurd. Ik gebruik sinds midden november de HardKey om aan te loggen.
Zou je gratis inlog-smsjes krijgen als je oude Keytrade ID vervallen is en je nog geen HardKey of SoftKey hebt?Indien u beschikt over een geactiveerde Keytrade ID, HardKey of SoftKey, zal voor deze sms € 0,15 aangerekend worden via uw gsm-factuur.
Euh?? Hardkey,Sofkey
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik ben klant sinds 2014. Heb toen de keytrade id gekregen en gebruik deze nog steeds. Heb trouwens geen inlog problemen.
Ik heb hierover toch geen enkele mail gekregen.Ik val uit de lucht. Slecht invloed van fortuneo begin al duidelijk te worden
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Amateuristische communicatie van Keytrade in dat geval. Zelfs al doe je een gefaseerde uitrol, zorg dan dat je klanten op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren.
Dit is de mail die ik op 12 oktober kreeg:
![Afbeelding](http://i63.tinypic.com/2evqop4.png)
Sorry voor de schermafdruk maar de mail laat zich allesbehalve gemakkelijk knippen en plakken.
Dit is de mail die ik op 12 oktober kreeg:
![Afbeelding](http://i63.tinypic.com/2evqop4.png)
Sorry voor de schermafdruk maar de mail laat zich allesbehalve gemakkelijk knippen en plakken.
Nee,dat heb ik nooit ontvangen. En je moest binnen de 10 dagen reageren...Raar dat ze je dan niet contacteren als je nog niet hebt gekozen.
Of doen ze het misschien in stappen.Mensen die het langst een ID hebben moeten eerst de ID vervangen?
Of doen ze het misschien in stappen.Mensen die het langst een ID hebben moeten eerst de ID vervangen?
Aanvankelijk begreep ik er ook niets van, want ik heb die e-mail van Keytrade ook niet ontvangen.
Maar die werd blijkbaar alleen gestuurd naar de klanten van wie hun Keytrade ID apparaatje binnenkort vervalt en dus sowieso moet vervangen worden.
Bij mij zou het in dat geval nog een tijdje duren voor ik moet kiezen tussen de 2 nieuwe systemen.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn vertrouwde Keytrade ID en verander ik liever niet.
Maar: The Times They Are A-Changin’ zoals de goede, oude, nobelprijswinnaar zong.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Maar die werd blijkbaar alleen gestuurd naar de klanten van wie hun Keytrade ID apparaatje binnenkort vervalt en dus sowieso moet vervangen worden.
Bij mij zou het in dat geval nog een tijdje duren voor ik moet kiezen tussen de 2 nieuwe systemen.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn vertrouwde Keytrade ID en verander ik liever niet.
Maar: The Times They Are A-Changin’ zoals de goede, oude, nobelprijswinnaar zong.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Klopt idd. In eerste instantie wordt de KeyID die gaat vervallen vervangen. En deze mensen worden systematisch verwittigd.
Misschien dat ze het later nog versneld gaan uitrollen, maar daar is momenteel geen sprake van.
De helpdesk wordt nl. overspoeld door mensen die ooit een paswoord e.d. hebben gehad, maar dit niet meer kennen/hebben. Of 70-plussers die met het nieuwe systeem moeilijkheden ondervinden.
Ik heb mijn KeyID nog maar anderhalf jaar, en heb nog nooit problemen ondervonden om in te loggen. Voor mij mag dit systeem met de bevestigingscode nog een tijdje blijven bestaan.
Misschien dat ze het later nog versneld gaan uitrollen, maar daar is momenteel geen sprake van.
De helpdesk wordt nl. overspoeld door mensen die ooit een paswoord e.d. hebben gehad, maar dit niet meer kennen/hebben. Of 70-plussers die met het nieuwe systeem moeilijkheden ondervinden.
Ik heb mijn KeyID nog maar anderhalf jaar, en heb nog nooit problemen ondervonden om in te loggen. Voor mij mag dit systeem met de bevestigingscode nog een tijdje blijven bestaan.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad Denfi, ik schrok toen ik die 10 dagen las. Da's behoorlijk kort en soms zit ik langere periodes in het Buitenland. Gelukkig had ik m'n key bij om m'n investeringen op te volgen.
@Nefertari: Kan allemaal wel maar dan als het als online bank serieus genomen wil worden moet Keytrade z'n klanten over het proces informeren. Een mail en/of een kleine berichtje op de inlogpagina: "De komende x maanden vervangen de vertrouwde ID door deze SoftKey en HardKey. U krijgt bericht wanneer u aan de beurt bent, voorlopig verandert er niets".
@Nefertari: Kan allemaal wel maar dan als het als online bank serieus genomen wil worden moet Keytrade z'n klanten over het proces informeren. Een mail en/of een kleine berichtje op de inlogpagina: "De komende x maanden vervangen de vertrouwde ID door deze SoftKey en HardKey. U krijgt bericht wanneer u aan de beurt bent, voorlopig verandert er niets".