inning Cheques duurt te lang volgens mij..
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
inning Cheques duurt te lang volgens mij..
Ik heb 3 binnenlandse cheques afgegeven aan mijn bank op 9/4.
De cheques staan pas op 21/4 op mijn rekening.
Is dit normaal dat dit 14 dagen duurt. Hier loop ik toch heel wat interest mis dacht ik, of kan ik klacht neerleggen
graag uw advies..
De cheques staan pas op 21/4 op mijn rekening.
Is dit normaal dat dit 14 dagen duurt. Hier loop ik toch heel wat interest mis dacht ik, of kan ik klacht neerleggen
graag uw advies..
Re: inning Cheques duurt te lang volgens mij..
Veel ervaring heb ik niet met innen van cheques, maar ik herinner mij dat ik een paar jaar geleden een cheque, uitgeschreven door een notaris, ging afgeven aan een (privé-)loket van mijn (vroegere) KBC bankkantoor.
Het geld (een vrij groot bedrag) werd onmiddellijk door de bediende ingegeven en op mijn rekening gestort, met valutadatum de dag nadien.
Volgens mij zou dit voor elke bank de normale procedure moeten zijn.
Het geld (een vrij groot bedrag) werd onmiddellijk door de bediende ingegeven en op mijn rekening gestort, met valutadatum de dag nadien.
Volgens mij zou dit voor elke bank de normale procedure moeten zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het was ook bij KBC.
Wat kan ik doen?
Wat kan ik doen?
Als dit gewone cheque's zijn kan je niks doen. De bank moet de solvabilteit van de uitgever natrekken voor ze het geld op je rekening storten. Beter ben je in de toekomst met een bankcheque te vragen, die zijn gewaarborgd,zoals ook cheque's van notaris zijn ook gewaarborgd.
IK ken er niet zoveel van. Het waren 2 cheques van ING en 1 van Argenta. Mijn vrouw had bij die 2 instellingen dus die cheques latenludo schreef:Als dit gewone cheque's zijn kan je niks doen. De bank moet de solvabilteit van de uitgever natrekken voor ze het geld op je rekening storten. Beter ben je in de toekomst met een bankcheque te vragen, die zijn gewaarborgd,zoals ook cheque's van notaris zijn ook gewaarborgd.
aanmaken met geld van onze spaarrekening daar. Het zullen dus wel bankcheques zijn zeker, want
ze kwamen toch van een bank. Op de website van KBC hier ook niets over te vinden. Wie schept duidelijkheid?
Ben ni zo goed mee,..... Je hebt samen met je vrouw een spaarrekening bij ING en bij Argenta. Je laat van die spaarrekeningen drie bankcheque's uitschrijven,en die cheque's laat je dan op een rekening zetten bij KBC. Van geld van je eigen spaarrekening een cheque uit laten schrijven,en die cheque dan weer op je eigen rekening zetten. Als je enkel een spaarrekening hebt, en geen zichtrekening openen ze een tijdelijke zichtrekening, en schrijven van daaruit een bankcheque uit. De tijdelijke rekening wordt dan direkt terug afgesloten.
Vooreerst moet het geld van je spaar naar je zichtrekening, van je zichtrekening kan dan een cheque getrokken worden. Het moet al een super chequebedrag zijn welke je op een week een massa intresten zou kunnen opbrengen. 9 van de 10 zal het wel kloppen met valuta datum, enz. Kan ook zijn dat op 21/4 de cheque pas op rekening komt ,maar met valuta datum van paar dagen vroeger. Zodat je alsnog intresten krijgt,die je misschien op einde maand op je rekening ziet verschijnen. Voor een bankcheque ga je ook wel wat kosten betalen.
Vooreerst moet het geld van je spaar naar je zichtrekening, van je zichtrekening kan dan een cheque getrokken worden. Het moet al een super chequebedrag zijn welke je op een week een massa intresten zou kunnen opbrengen. 9 van de 10 zal het wel kloppen met valuta datum, enz. Kan ook zijn dat op 21/4 de cheque pas op rekening komt ,maar met valuta datum van paar dagen vroeger. Zodat je alsnog intresten krijgt,die je misschien op einde maand op je rekening ziet verschijnen. Voor een bankcheque ga je ook wel wat kosten betalen.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb bij de Axa een cheque van de KBC geind op een donderdag 8/4 , en een week later, op donderdag 15/4, stond het op de rekening van Axa met een valutadatum op maandag 12/4. Ik was dus maar een paar dagen intresten kwijt.
Waarom stond het pas donderdag op de rekening? Omdat KBC tot woensdag de tijd had om de cheque te weigeren. Dat stond in het weekend al allemaal mooi vermeld op de uitreksels die ik op 10/4 ophaalde via homebanking.
14 dagen tussen is in mijn opinie dus veel te lang...
Waarom stond het pas donderdag op de rekening? Omdat KBC tot woensdag de tijd had om de cheque te weigeren. Dat stond in het weekend al allemaal mooi vermeld op de uitreksels die ik op 10/4 ophaalde via homebanking.
14 dagen tussen is in mijn opinie dus veel te lang...
Opgelost :
Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar de medewerker van KBC waar ik mee gehandeld had.
Hij zal mij 14 dagen tussentijdse rente uitkeren voor het geleden verlies; (rente van spaarrekening)
Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar de medewerker van KBC waar ik mee gehandeld had.
Hij zal mij 14 dagen tussentijdse rente uitkeren voor het geleden verlies; (rente van spaarrekening)