Instabetalingen betalend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instabetalingen betalend?
Als ik op vrijdag naar lidl ga om 18.30 gaat het direct van mijn rekening maar toch officieel op datum van komende maandag.
Obelix zou zeggen : rare jongens, die bankiers.
Obelix zou zeggen : rare jongens, die bankiers.
Er is een verschil tussen :
Transactiedatum - Op dit moment heeft de transactie plaatsgevonden.
Valutadatum - De datum waarop een overgeboekt bedrag rentedragend of juist niet meer rentedragend wordt.
Boekingsdatum - Op de boekingsdatum boeken mijn collega's het bedrag over naar derden
-
- Newbie
- Contacteer:
Nog een geluk dat die betaling via Bancontact verliep, had het via Maestro verlopen dan ging het ten vroegste maandag van uw rekening gaan.
Dat is ook de reden dat ik Maestro vermijd.
Klopt... en ik wou dat ik het nog meer kon vermijden.
Sommige banken geven er niets van weer, anderen "iets" , maar de beleving bij het product blijft minderwaardig tov bancontact.
Sommige banken geven er niets van weer, anderen "iets" , maar de beleving bij het product blijft minderwaardig tov bancontact.
ING kondigt in zijn app aan dat 'vanaf nu' de betalingen instant zijn. Ik vermoed dat ze het stadium van testen en gefaseerd invoeren wel voorbij zijn.
https://youtu.be/tiRQl3tmrmc
(promofilmpje van Febelfin)
https://youtu.be/tiRQl3tmrmc
(promofilmpje van Febelfin)
kheb da eergisteren rond 23:00 uur eerste keer in ing app gezien, direct overgeschreven naar myn Hello Bank, instant toegekomen, terug naar ing en... deze ochtend toegekomen. BNPPF blijft de traagste bank. Ook als je contant geld deponeert, duurt da 2 uur bij BNPPF. Bij ING, Belfius staat bijna onmiddellijk op de rekening.
Vandaag mail van Crelan dat instantbetalingen mogelijk zijn aan de kostprijs van slechts 5.00€
Tegen dat ge 5€ hebt aan rente.

Tegen dat ge 5€ hebt aan rente.
Belfius heeft het na de laatste update van de app ook mogelijk gemaakt om instant over te schrijven. Kostprijs is 1,25 euro.
Je vindt de mogelijkheid in de kalender waar je de datum van uitvoering van je overschrijving kan aanduiden.
Je vindt de mogelijkheid in de kalender waar je de datum van uitvoering van je overschrijving kan aanduiden.
Belfius heeft het record van de bijkomende kosten...1,25 euro om te doen wat een service zou moeten zijn
Eén berichtje hoger lezen, Roger.
Crelan heeft de prijs op 5 euro gezet (wordt bevestigd in de tarieflijst van Crelan).
Crelan heeft de prijs op 5 euro gezet (wordt bevestigd in de tarieflijst van Crelan).
En als je cash geld wil afhalen,( 3000 euro ) en daardoor je weeklimiet tijdelijk wil verhogen, vragen ze waarvoor je dat geld nodig hebt,en of je dat niet kunt overschrijven? Dit in het kader van witwas -drugs en wapenaankoop.
Wie heeft dit nog al meegemaakt bij zijn bank????
bedankt... zeker overdreven van Crelan...
Dat is normaal, zelfs verplicht. Zeker bij grote bedragen. Als je vervolgens iets crimineel uitsteekt met dat cash geld kan de bank in zekere zin aansprakelijk worden gesteld als ze niet kan aantonen dat ze die vragen heeft gesteld.ludo schreef: ↑29 maart 2019, 12:17 En als je cash geld wil afhalen,( 3000 euro ) en daardoor je weeklimiet tijdelijk wil verhogen, vragen ze waarvoor je dat geld nodig hebt,en of je dat niet kunt overschrijven? Dit in het kader van witwas -drugs en wapenaankoop.
Wel lichtjes off-topic

"normaal" kan ik dat niet vinden....
en of zij "verplicht" zijn weet ik niet. graag in welk reglement staat dat ?
Als ik een grasmachine ga kopen of een auto, of.... vraagt de verkoper ook niet waarom ik dat koop
En de "privacy"
Kan begrijpen dat er vragen gesteld worden door bankier om het gemakkelijk te maken voor hem, maar wat zegt de wet Kan iemand dat opklaren.
Als ik geld afhaal bij bank 1 en het deponeer bij bank 2... Kan dat???
en of zij "verplicht" zijn weet ik niet. graag in welk reglement staat dat ?
Als ik een grasmachine ga kopen of een auto, of.... vraagt de verkoper ook niet waarom ik dat koop
En de "privacy"

Kan begrijpen dat er vragen gesteld worden door bankier om het gemakkelijk te maken voor hem, maar wat zegt de wet Kan iemand dat opklaren.
Als ik geld afhaal bij bank 1 en het deponeer bij bank 2... Kan dat???