Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Integrale in de problemen?
Ik heb een lange mail gehad van Integrale (hier vroeger populair vanwege hun 786 Tak 21 levensverzekering).
Blijkbaar is hun kapitaaldekkingsratio te laag geworden door de aanhoudende lage langetermijnrente. De hoofdaandeelhouder verkoopt zijn aandelen. Er is aan een herstelplan gewerkt.
Dit is het eerste dat ik hier allemaal van hoor.
Blijkbaar is hun kapitaaldekkingsratio te laag geworden door de aanhoudende lage langetermijnrente. De hoofdaandeelhouder verkoopt zijn aandelen. Er is aan een herstelplan gewerkt.
Dit is het eerste dat ik hier allemaal van hoor.
Re: Integrale in de problemen?
Heb die mail ook gekregen en ik vind het ook nogal verontrustend hoe men hierin overdreven probeert ons gerust te stellen...En dan is er die zaak met het Waals Gewest. Wat is dat allemaal?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vrees inderdaad geen goed nieuws
er zijn er ook een aantal die daar hun C4 hebben gekregen volgens die mail
er zijn er ook een aantal die daar hun C4 hebben gekregen volgens die mail
Gesjoemel met de lonen ...
Voor Tak 21 geldt gelukkig het garantiefonds. Voor dat onderdeel is het wel niet zo zorgwekkend , de rest is andere koek zoals pensioenfondsen en groepsverzekeringen.
Men heeft het ook over de mediastorm...dat moet dan toch enkel in het zuiden van het land geweest zijn.
Voor Tak 21 geldt gelukkig het garantiefonds. Voor dat onderdeel is het wel niet zo zorgwekkend , de rest is andere koek zoals pensioenfondsen en groepsverzekeringen.
Men heeft het ook over de mediastorm...dat moet dan toch enkel in het zuiden van het land geweest zijn.
Met die oude contracten wordt het misschien een Ethias First verhaal. Ze gaven altijd de beste rendementen op de markt, gegarandeerd tot je 99ste jaar. Er zullen nog genoeg contracten zijn aan 4,5%, 3,25%, ...
Dit jaar toch ook wel wat meegemaakt met Integrale, kan het verhaal helaas hier niet vertellen - te delicaat.
Een heel slecht gevoel voor wat de klanten bij Integrale te wachten zou kunnen staan
Een heel slecht gevoel voor wat de klanten bij Integrale te wachten zou kunnen staan
Moeten we als houders van een 786 contract bang zijn, Paul?
Ik heb mijn Tak 21 nu 8 jaar sinds 2019...is het dan aangeraden om het weg te doen? En zo ja, gaat dat nu zomaar?
Ja, vanaf 8 jaar en ongeveer 1 maand kun je je contract afkopen.
Ik heb het mijne al 12 jaar, en ik heb na 8 jaar al een deel afgekocht. Ik merkte wel op dat ze zeer blij waren dat ze ervan af waren (bijv onmiddellijke uitbetaling, geen 3 maanden wachten). Mijn contract is er één aan 3,25%.
Ik heb het mijne al 12 jaar, en ik heb na 8 jaar al een deel afgekocht. Ik merkte wel op dat ze zeer blij waren dat ze ervan af waren (bijv onmiddellijke uitbetaling, geen 3 maanden wachten). Mijn contract is er één aan 3,25%.
Ik Twijfel, maar zou zeker GEEN gedeeltelijke afkoop vragen,MoreOrLess schreef: ↑19 augustus 2020, 20:11 Moeten we als houders van een 786 contract bang zijn, Paul?
Problemen gegarandeerd, ze betalen je dan ineens de volledig afkoop uit (proberen gaat mee )
Ken toch iemand waar ze dat mee geflikt hebben, dan de boel rechtzetten, maar wie weet wat er dan volgend jaar allemaal op die fiche komt die naar de belastingen gaat
Bij Ethias waren ze ook blij bij aanvraag van afkoop. Daar zijn er wel die het nog lang hebben volgehouden en een mooie intrest hebben opgetrokken. In principe is er de garantieregeling, maar ik ben nu toch mijn vertrouwen kwijt en ben er dan liever van af. Wel jammer, want het is en blijft nog een mooie opbrengst in deze intrestarme dagen.
Indien ik verkoop, zal het alles zijn.
Ik vind het wel eigenaardig dat dit hier nauwelijks in de pers is geweest, tenzij ik het gemist heb. Het is natuurlijk een Waalse kwestie.
Indien ik verkoop, zal het alles zijn.
Ik vind het wel eigenaardig dat dit hier nauwelijks in de pers is geweest, tenzij ik het gemist heb. Het is natuurlijk een Waalse kwestie.
Misschien doen ze wel een soort 'uitrookbod'. Dat is bij Ethias First ook gebeurd. Ineens een mooie som als je je contract onmiddellijk afkoopt.
Ik behoud zeker wel mijn contract. Het is in deze tijden een te mooi rendement.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 19 augustus 2020, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou kunnen, dus misschien nog wat afwachten en zien wat er beslist wordt na 30 september, vermits ze tot dan de tijd hebben hun 'solvabiliteitssituatie in orde te brengen'!
De oude 786 contracten (nu Certiflex) geven nog steeds 0,75% gewaarborgd rendement. Dat is nog steeds bij de hoogste op de markt. Vreemd dat die nog geen duik naar beneden hebben gemaakt.
dan kan men het niet meer tot zijn 99 jaar aftrekken, en zeker voor mensen ouder dan 65 (60 ) jaar kan dat heel nefast zijnMoreOrLess schreef: ↑19 augustus 2020, 20:32 Misschien doen ze wel een soort 'uitrookbod'. Dat is bij Ethias First ook gebeurd. Ineens een mooie som als je je contract onmiddellijk afkoopt.