Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Waarom 'na uitkering dividend'?derocker schreef:Ondanks de positieve vooruitzichten van de CEO ben ik van plan om binnen een paar maanden - na de uitkering van het dividend - uit te stappen.
Het aandeel zal die dag circa hetzelfde bedrag lager noteren op de beurs, zodat dit uiteindelijk een nuloperatie wordt.
In theorie inderdaad wel, in de praktijk is het soms anders. We zullen wel zien, zo veel haast zit er niet bij voor mij
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
For what it's worth : Test aankoop invest heeft het advies verlaagd naar verkopen. Volgens hun is een kapitaalverhoging onvermijdelijk om de switch van kantoren naar logistiek in orde te brengen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Zoals ik op 26 maart schreef, ga ik er van uit dat INTO ongeveer €60M per jaar nodig zal hebben. Dit kan ten dele gespijsd worden door de verkoop van minder interessante kantoren in de Brusselse rand en het nu traditionele keuzedividend. Dat laatste is meestal een gering succes maar het brengt toch rap een paar miljoen op - zeker als de referentie aandeelhouders meegaan. Kortom ik schat een tekort van ~€50M per jaar. Dit kan opgevuld worden door hun kredietlijnen aan te spreken of eventueel door een obligatie uitgifte. Waarom niet gezien de lage rentevoeten?
Mocht men toch beslissen om (buiten het keuzedividend) tot een kapitaalsverhoging over te gaan, dan kan men er van uit gaan dat men dat kapitaal zal gebruiken om investeringen te doen - en niet om schulden af te lossen. Deze investeringen zullen op termijn er voor zorgen dat het dividend (na 2018) stabiel blijft of zelfs groeit.
Ik zie op dit ogenblik geen reden tot verkoop. Integendeel: wie weet brengt het Test Aankoop advies geen koopjes in zicht.
Mocht men toch beslissen om (buiten het keuzedividend) tot een kapitaalsverhoging over te gaan, dan kan men er van uit gaan dat men dat kapitaal zal gebruiken om investeringen te doen - en niet om schulden af te lossen. Deze investeringen zullen op termijn er voor zorgen dat het dividend (na 2018) stabiel blijft of zelfs groeit.
Ik zie op dit ogenblik geen reden tot verkoop. Integendeel: wie weet brengt het Test Aankoop advies geen koopjes in zicht.
Heb nooit veel belang gehecht aan de mening van test aankoop, heb er ook een gratis abonnement op, zou er nooit voor betalen. Maar vond het wel de moeite om dit te delen
Wordt erg geapprecieerd. Het is altijd goed eens de mening van een ander te horen.derocker schreef:... Maar vond het wel de moeite om dit te delen...
Heeft er iemand een idee wanneer de ex-dividend datum voor 2016 is ?
Ik kan die nergens vinden...
Ik kan die nergens vinden...
http://corporate.intervest.be/nl/office ... endbeleid/
Voor 2015 bedraagt het brutodividend € 1,71 per aandeel.
Data betaalbaarstelling dividend 2015:
o Ex-date dividend 2015 - dinsdag 3 mei 2016
o Record date dividend 2015 - woensdag 4 mei 2016
o Uitbetaling dividend 2015 - vanaf donderdag 26 mei 2016
Voor 2015 bedraagt het brutodividend € 1,71 per aandeel.
Data betaalbaarstelling dividend 2015:
o Ex-date dividend 2015 - dinsdag 3 mei 2016
o Record date dividend 2015 - woensdag 4 mei 2016
o Uitbetaling dividend 2015 - vanaf donderdag 26 mei 2016
Bedankt voor de info.
Begrijp ik het dan goed dat ik best op 3/5 dit aandeel koop (dus instellen op 2/5 na-beurs) ?
Of ben ik hier verkeerd met mijn redenering ?
Begrijp ik het dan goed dat ik best op 3/5 dit aandeel koop (dus instellen op 2/5 na-beurs) ?
Of ben ik hier verkeerd met mijn redenering ?
Of het interessanter is om te wachten tot na het dividend of om nu al te kopen lijkt me onmogelijk. Op een maand tijd kan nog veel gebeuren.
Daar ben ik me ook heel bewust van.
Maar ik wil gewoon weten of mijn redenering juist is, indien ik het dus met ex-dividend zou kopen.
Deze vraag is dus niet alleen voor dit aandeel van tel. Het principe is me nog niet 100% duidelijk als beginner.
Maar ik wil gewoon weten of mijn redenering juist is, indien ik het dus met ex-dividend zou kopen.
Deze vraag is dus niet alleen voor dit aandeel van tel. Het principe is me nog niet 100% duidelijk als beginner.
vanaf het moment dat dividend is uitgekeerd,zakt het aandeel onmiddellijk,dezelfde dag nog/het totaalbedrag van dividenden wordt afgetrokken van de waarde van het bedrijf,dus zakken de aandelen/tijd om bij te kopen
Klopt inderdaad, in theorie althans. Het aandeel wordt op de dag dat "het dividend geknipt wordt" ook verhandeld, dus het zou perfect kunnen dat het nog meer zakt dan het bruto dividend. Eveneens is het mogelijk dat het aandeel stijgt en je dus niet eens merkt dat de coupon is geknipt. Gezien het grote dividend van INTO lijkt die kans me echter vrij Klein.
ik heb sterk de indruk dat bijna àlle aandelen het goed doen/de grote massa spaargeld is zich aan het versassen naar oa aandelen/tijdig mee op de kar springen zou ik zo zeggen/dat blijft niet eeuwig duren
Hoewel ik dezelfde mening ben toegedaan zou ik toch opletten met zulke berichten, de correctie kan zich even goed terug verderzetten als er morgen weer slecht nieuws uit China of Amerika komt. Misschien ook eerder een post voor het "Beurs vandaag" topic, kwestie van het hier een beetje on-topic te houden.