Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Bedankt voor jullie uitleg.
'k Ga het de komende dagen, net als een paar andere aandelen, in 't oog houden.
'k Ga het de komende dagen, net als een paar andere aandelen, in 't oog houden.
Uit het persbericht onthouden we vooral dat er hier een verlies van 32% (=€13M) op de boekwaarde genomen wordt. Verder worden er nog €1.2M waarde verminderingen op de resterende kantoorgebouwen opgenomen. De prijs die moet betaald worden omdat de leegstand (kantoren) tot 60% zou opgelopen zijn.
>Toch een doortastende zet van INTO en absoluut nodig om met een schone lei opnieuw te vertrekken.
>Toch een doortastende zet van INTO en absoluut nodig om met een schone lei opnieuw te vertrekken.
Ik las dit weekend (ik denk in Test-Aankoop Invest) dat IO&W van nu tot 2018 op zoek moet naar 25% tot 28% nieuwe portefeuille inhoud. Hierdoor kreeg het het advies "verkopen" mee.
Blijft het met dit gegeven, en de verkopen eerder deze week in het Brusselse, nog een interessant aandeel om voor het eerst in te stappen ?
Blijft het met dit gegeven, en de verkopen eerder deze week in het Brusselse, nog een interessant aandeel om voor het eerst in te stappen ?
Wat TA schrijft is niet nieuw. Herlees mijn berichten in deze draad van respectievelijk 26 maart en 5 april.annetje schreef:Ik las ... dat IO&W van nu tot 2018 op zoek moet naar 25% tot 28% nieuwe portefeuille inhoud...
PersberichtUitkering van het dividend voor boekjaar 2015
De algemene vergadering heeft beslist om voor boekjaar 2015 een brutodividend van € 1,71 per aandeel uit te keren. Na inhouding van de roerende voorheffing van 27% bedraagt het nettodividend van boekjaar 2015 aldus € 1,2483 per aandeel.
De modaliteiten van het keuzedividend voor het boekjaar 2015 zullen op dinsdag 3 mei 2016 voor beurs bekend gemaakt worden. Bij een keuzedividend krijgen de aandeelhouders de mogelijkheid om hun schuldvordering, die ontstaat uit de winstuitkering, in te brengen in het kapitaal van de vennootschap, tegen de uitgifte van nieuwe aandelen, naast de keuzemogelijkheid om het dividend in cash te ontvangen, of kunnen ze opteren voor een combinatie van beide mogelijkheden.
Bron: IO&W Start heroriëntatie van portefeuille door desinvestering...KBC Securities analist Koen Overlaet-Michiels behoudt zijn ‘Houden’-aanbeveling en zijn koersdoel van 26 euro per aandeel.
Voorwaarden keuzedividend
één nieuw aandeel per 17 bestaande
aankoopprijs nieuw aandeel €21.22 (korting 7%)
keuze bekendmaken ten laatste op 20mei (16 uur)
opgelet: deze datum kan afhankelijk zijn van uw broker (en dus vroeger vallen)
één nieuw aandeel per 17 bestaande
aankoopprijs nieuw aandeel €21.22 (korting 7%)
keuze bekendmaken ten laatste op 20mei (16 uur)
opgelet: deze datum kan afhankelijk zijn van uw broker (en dus vroeger vallen)
Verklaring resultaten over het eerste kwartaal
Rapport is opgesteld in positieve termen en spreekt van een stevige groei voor de volgende drie jaren. Vooral in de logistieke sector ziet men belangrijke nieuwe huurovereenkomsten.
Zonder rekenening te houden met eenmalige effecten op het operationeel resultaat in 2015, zien we nu een stijging van €0.41 naar €0.46 van dit resultaat (dat aan de basis ligt voor de dividend bepaling)
Schuldgraad bedraagt 48% en laat dus marge toe voor verdere uitbreidingen.
Rapport is opgesteld in positieve termen en spreekt van een stevige groei voor de volgende drie jaren. Vooral in de logistieke sector ziet men belangrijke nieuwe huurovereenkomsten.
Zonder rekenening te houden met eenmalige effecten op het operationeel resultaat in 2015, zien we nu een stijging van €0.41 naar €0.46 van dit resultaat (dat aan de basis ligt voor de dividend bepaling)
Schuldgraad bedraagt 48% en laat dus marge toe voor verdere uitbreidingen.
De aankoopprijs (€21.22) van het keuzedividend betekent een te verwachten bruto dividenden rendement van 6.60% (netto 4.82%). Er werd immers een dividend van €1.40 in het vooruitzicht gesteld (zie persbericht ). Dat legt een stevige basis onder de koersevolutie.
Koers even -10,8%. Herstelt snel.
Heb een verkooporder ingevoerd aan €24,90. Zal dus niet voor morgen zijn, maar het lijkt me mogelijk dat die koers binnen een tijdje terug behaald zal worden.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
57% heeft de keuze gemaakt voor uitbetaling in aandelen. (Vorig jaar slechts 15%); Er zijn nu in het totaal 16.784M aandelen.
persbericht
persbericht
Het was dan toch maar voor overmorgen... momenteel 24,95€derocker schreef:Heb een verkooporder ingevoerd aan €24,90. Zal dus niet voor morgen zijn, maar het lijkt me mogelijk dat die koers binnen een tijdje terug behaald zal worden.
Haha, Heb mijn order een paar dagen geleden naar 24,96 opgetrokken. Dacht dat dat ruimschoots voldoende zou zijn om nog te wachten tot ik mijn dividend in aandelen gekregen zou hebben ...landethk schreef:Het was dan toch maar voor overmorgen... momenteel 24,95€derocker schreef:Heb een verkooporder ingevoerd aan €24,90. Zal dus niet voor morgen zijn, maar het lijkt me mogelijk dat die koers binnen een tijdje terug behaald zal worden.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
0,01 cent eronder...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow