Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Hier de leidinggevenden (website FSMA)
28/06/2023 INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES Gorsele Joel
02/06/2023 INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES Gorsele Joel
24/03/2023 INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES Gielen Gunther
22/03/2023 INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES Gielen Gunther
17/02/2023 INTERVEST OFFICES & WAREHOUSES Gielen Gunther
Wat de grote aandeelhouders gedaan hebben, kun je vinden als drempels overschreden worden.
Maar als de vrouw of de maitresse of de kinderen van de CEO of de CIO aandelen gekocht hebben, ga je niet zien.
Dag Zwygymor, rustig bod afwachten of verkopen? M.v.g..Zwygymor schreef: ↑18 oktober 2023, 15:01We kennen inmiddels het antwoord ;-)Zwygymor schreef: ↑10 oktober 2023, 12:11 Sinds vrijdagmiddag is de koers van Intervest Offices and Warehouses (IO&W) geschorst op Euronext door het FSMA (Financial Services and Markets Authority) in afwachting van de publicatie van een persbericht. Voorafgaand aan de schorsing steeg de koers met ruim 8% tot €14.96.
Indien IO&W de enige betrokken partij is, zou het persbericht nog dezelfde namddag (eventueel na beurstijd) gepubliceerd zijn en zou IO&W opnieuw noteren sinds gisteren. Zelfs een private plaatsing duurt doorgaans maar enkele uren en de notering herneemt de dag daarna. Bovendien vraagt de GVV dan zelf de schorsing van de notering.
Hier ging het initiatief uit van het FSMA (mogelijks wegens vermoedens van handel met voorkennis???)
Volgt er een strategisch partnerschap of een overname zoals vorig jaar bij Befimmo ?
Op Beursgenoteerd Vastgoed staat een artikeltje dat wat dieper graaft (naast de obligate links naar het persbericht van INTO):
Intervest Off. & Ware kondigt overnamebod aan door het Amerikaanse TPG
Kan je aan de 'On balance volume' zien wat grote aandeelhouders uitvreten? Ja, maar je kan niet weten of een grote aandeelhouder een mogelijke overnemer is.
Verkopen bij een disconto tussen 4% en 5% excl. transactiekosten? Dat zou ik alleen doen als ik het geld morgen nodig had.
Met een aanvaardingspercentage van 50% en al 1% in porterfeuille + toezeggingen vooraf voor 9% zal het bod sowieso slagen. Het huidige management gaat er ook voor. Of Gunther Gielen plaats moest ruimen als CEO om een 'overname bespreekbaar te maken' zou ik niet weten. 't Is maar een coincidentie ...
Dag Zwygymor,Zwygymor schreef: ↑25 oktober 2023, 10:30Verkopen bij een disconto tussen 4% en 5% excl. transactiekosten? Dat zou ik alleen doen als ik het geld morgen nodig had.
Met een aanvaardingspercentage van 50% en al 1% in porterfeuille + toezeggingen vooraf voor 9% zal het bod sowieso slagen. Het huidige management gaat er ook voor. Of Gunther Gielen plaats moest ruimen als CEO om een 'overname bespreekbaar te maken' zou ik niet weten. 't Is maar een coincidentie ...
Wat als ze de 50% aanvaarding halen, maar niet de 90 of 95% voor een uitrookbod => mogen we een 2e, hoger bod verwachten?
Een hoger bod is evident indien er een tegenbod zou komen (onwaarschijnlijk). Ook als de aanvaarding van het bod bij het einde van de aanbiedingstermijn wat tegenvalt, kan TPG alsnog beslissen om het bod iets te verhogen, maar dan geldt dat voor iedereen.
Vrijwillig heropenen tegen dezelfde voorwaarden kan, maar als ze tussen 50% en 70% uitkomen, lijkt mij dat minder evident.
Ik kan alleen refereren naar het overnamescenario van Befimmo in de loop van 2022. Er was daarover een blogartikel:
https://vastgoedcertificaten.blogspot.c ... elijk.html
Bedankt voor het antwoord zwygymor!
Iemand enig idee hoe lang zo een prospectus normaal duurt? Ik wil er nu eerlijkgezegd wel graag vanaf :-)
Iemand enig idee hoe lang zo een prospectus normaal duurt? Ik wil er nu eerlijkgezegd wel graag vanaf :-)
Om je een idee te geven: de aankondiging van het bod op Befimmo kwam er op 24 feb 2022 (na beurstijd). De opening van het bod werd op 31 mei aangekondigd (prospectus klaar: 24 pag) en ging op 7 juni van start. Het liep tot 5 juli en de aangeboden aandelen werden op 27 juli uitbetaald. Er zijn nog enkele aanbiedingsrondes gevolgd vooraleer het uitrookbod van start ging. De beursnotering werd in januari 2023 geschrapt.
Dank U Zwygymor,vraagje,wel moeilijke...Zwygymor schreef: ↑23 november 2023, 16:37 Om je een idee te geven: de aankondiging van het bod op Befimmo kwam er op 24 feb 2022 (na beurstijd). De opening van het bod werd op 31 mei aangekondigd (prospectus klaar: 24 pag) en ging op 7 juni van start. Het liep tot 5 juli en de aangeboden aandelen werden op 27 juli uitbetaald. Er zijn nog enkele aanbiedingsrondes gevolgd vooraleer het uitrookbod van start ging. De beursnotering werd in januari 2023 geschrapt.
Immobel koopwaardig?
Ufff, met dezelfde cijfers komt dat op een uitbetaling 18/3/24.... Dit doet mij al iets meer twijfelen om vroeger te verkopen.Zwygymor schreef: ↑23 november 2023, 16:37 Om je een idee te geven: de aankondiging van het bod op Befimmo kwam er op 24 feb 2022 (na beurstijd). De opening van het bod werd op 31 mei aangekondigd (prospectus klaar: 24 pag) en ging op 7 juni van start. Het liep tot 5 juli en de aangeboden aandelen werden op 27 juli uitbetaald. Er zijn nog enkele aanbiedingsrondes gevolgd vooraleer het uitrookbod van start ging. De beursnotering werd in januari 2023 geschrapt.
Immobel is een vastgoed ontwikkelaar, in hetzelfde marktsegment als Nextensa, Atenor en Banimmo. Twee van de drie hebben het verkorven en de derde heeft een lage free-float.
Het is dus geen 'gemakkelijke' sector, maar Immobel heb ik nooit gevolgd. Het heeft wel een lange track-record.
Dank U,i.d.d. na debacle van Atenor-BanimmoZwygymor schreef: ↑25 november 2023, 14:22Immobel is een vastgoed ontwikkelaar, in hetzelfde marktsegment als Nextensa, Atenor en Banimmo. Twee van de drie hebben het verkorven en de derde heeft een lage free-float.
Het is dus geen 'gemakkelijke' sector, maar Immobel heb ik nooit gevolgd. Het heeft wel een lange track-record.
zijn er geen zekerheden meer bij projectontwikkelaars....
Intervest verlaagt dividend fors van 1,53€ naar 1,02€. Volgens artikel uit de De Tijd een bewuste keuze van wijziging strategie als gevolg van de stijging van de schuldenlast... Ik stel me echter de vraag: ook niet bewust om veel aandeelhouders ertoe aan te zetten in te gaan op het bod en hun aandelen te verkopen voor 21 feb 2024...?
Vraagje ivm het bod op IO&W: bij de verrichting op effecten wordt er bij het maken van je keuze op gewezen dat er, wanneer je ingaat op het bod, een beurstaks van 0,35% wordt afgehouden. Moet dit niet 0,12% zijn voor een GVV?
Zwygymor schreef: ↑25 november 2023, 14:22Immobel is een vastgoed ontwikkelaar, in hetzelfde marktsegment als Nextensa, Atenor en Banimmo. Twee van de drie hebben het verkorven en de derde heeft een lage free-float.
Immobel zakt verder weg,voorbode van slechte jaarcijfers? Of te hoge schulden?Gg70 schreef: ↑25 november 2023, 21:50Dank U,i.d.d. na debacle van Atenor-BanimmoZwygymor schreef: ↑25 november 2023, 14:22
Immobel is een vastgoed ontwikkelaar, in hetzelfde marktsegment als Nextensa, Atenor en Banimmo. Twee van de drie hebben het verkorven en de derde heeft een lage free-float.
zijn er geen zekerheden meer bij projectontwikkelaars....