intrest Certiflex
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
intrest Certiflex
Al 2x gebeld en gemaild naar Ethias en gevraagd wanneer de intrest voor tak 21 Certiflex 2014 zou bekend zijn. Telkens een onjuist antwoord gekregen. De laatste keer beweerde ze dat de Nationale Bank eerst haar akkoord moet geven. Weet iemand van jullie de juiste datum/maand dat dit wordt bekendgemaakt ? Het is niet te vinden in de financiële infofiche. Daarin staat gewoon: "wordt uitgekeerd als Raad van Bestuur....."
Re: intrest Certiflex
Certiflex is een product van http://www.integrale.be" onclick="window.open(this.href);return false;, verkocht door Ethias.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@patrick: ja dat weet ik en bij Integrale wordt dit bekendgemaakt rond de zomer. Waarschijnlijk gaat dit bij Certiflex nu ook zo zijn, maar het eerste jaar was dit in februari. Nergens wordt een datum vermeld bij Ethias en ze antwoorden niet op de vraag naar de werkelijke periode van kennisgeving. Heeft hier iemand dit product (ook fiscaal pensioen en LT) ? Wat is uw indruk ?
Integrale is traditioneel ieder jaar bij de laatsten, meestal pas augustus, om hun resultaten bekend te maken. Daar Certiflex in wezen een Integrale product is, lijkt de kans groot dat het idem word.
Is dit nu zo erg ?
Is dit nu zo erg ?
Heb uit goede ( Ethias ) bron vernomen dat de rente voor 2014 van mijn Certiflex Fiscaal 2,60 % zal zijn.
@darts: en weet uw goede bron ook wanneer ze de intrest bijschrijven ? Ik vind het niet zo fijn als dit zo laat bekend is, want zo weet je bij het begin van het jaar niet of het nog de moeite loont om daar bij te storten.
Op zich niet erg natuurlijk, alleen kun online je nog altijd niet de stortingen zien die je dit jaar al heb gedaan en of ze de correcte boekingsdatum hebben. Dat vind ik wel knap vervelend.patrick1 schreef:Integrale is traditioneel ieder jaar bij de laatsten, meestal pas augustus, om hun resultaten bekend te maken. Daar Certiflex in wezen een Integrale product is, lijkt de kans groot dat het idem word.
Is dit nu zo erg ?
het gras is altijd groener aan de overkant
Bij het invullen van TOW kwam ik tot de vaststelling dat ik het fiscaal attest van Certiflex niet heb ontvangen, of in ieder geval niet terug vind in mijn 'belastingsmap'. Nog iemand 

Ook nog niet gekregen. Best een mail naar Ethias sturen ?
Hef ik gedaan en direct antwoord ontvangen:
"... u zal dit weldra (binnen 2 weken) ontvangen samen met het overzicht 2014."
"... u zal dit weldra (binnen 2 weken) ontvangen samen met het overzicht 2014."
@kweeni: hartelijk dank voor uw info !
Intresten 2014 staan er nu op inclusief winstdeelname, nog altijd wel onder voorbehoud van goedkeuring maar goed, kan nu ook de uittreksels en boekingen van 2015 raadplegen, rijkelijk laat dat wel.
Gevonden op de site van Ethias:
Na aftrek van 0.18% beheerskosten dus 2.42% netto rendement voor 2014Het rendement 2014 van CertiFlex bedraagt 2,60%** (gewaarborgde intrestvoet + winstdeelname).
U kan vanaf nu uw uittreksel van 2014 consulteren in My Ethias.
Binnenkort zal u het uittreksel ontvangen via de post.
vandaag uittreksel + fiscaal attest per post ontvangen
ook dit jaar het fiscaal attest nog niet ontvangen, zal wel weer iets worden voor rond de tijd van de ijsheiligen, heb alvast maar een mailtje gestuurd.