Investeren in Turkije
TIP
- arthasdude
- Newbie
- Contacteer:
Investeren in Turkije
Beste
Ik las vandaag dit.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Turkey funds maakten de afgelopen jaren monster winsten. Net daarom ben ik wantrouwig om hierop te investeren, het moet ooit eens kelderen, maar anderzijds blijft men positief over de evolutie in 2013.
Wat is jullie visie hieromtrent?
Ik las vandaag dit.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Turkey funds maakten de afgelopen jaren monster winsten. Net daarom ben ik wantrouwig om hierop te investeren, het moet ooit eens kelderen, maar anderzijds blijft men positief over de evolutie in 2013.
Wat is jullie visie hieromtrent?
"An investment in knowledge pays the best interest." - Benjamin Franklin
Re: Investeren in Turkije
Het zijn niet altijd de landen die mooie vooruitzichten bieden waar je moet zijn.
De Griekse beurs was één van de beste in 2012 ( + 34 % ).
HSBC Turkey heeft inderdaad één van de hoogste rendementen behaald in 2012 ( meer dan 50 % ). Een reden te meer om er dit jaar niet in te beleggen.
De Griekse beurs was één van de beste in 2012 ( + 34 % ).
HSBC Turkey heeft inderdaad één van de hoogste rendementen behaald in 2012 ( meer dan 50 % ). Een reden te meer om er dit jaar niet in te beleggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit fonds stond vorige week nochtans op nummer 5 van de meest verkochte fondsen bij Binckbank,
HSBC Global Investment Funds Turkey Equity A Acc LU0213961682
Sommige verwachten dus nog wat van dit fonds.
HSBC Global Investment Funds Turkey Equity A Acc LU0213961682
Sommige verwachten dus nog wat van dit fonds.
Sommigen verwachten nog wat van dit fonds ?
Neen, een grote massa loopt elk jaar achter de grootste stijgers en zitten daarna met de gebakken peren.
Meestal staan de winnaars van het ene jaar, het jaar daarop niet meer bij de winnaars. Maar da's de gemakkelijkste manier om fondsen te selecteren: je koopt de winnaars van het lopende jaar: bijna een garantie op verliezen.
Neen, een grote massa loopt elk jaar achter de grootste stijgers en zitten daarna met de gebakken peren.
Meestal staan de winnaars van het ene jaar, het jaar daarop niet meer bij de winnaars. Maar da's de gemakkelijkste manier om fondsen te selecteren: je koopt de winnaars van het lopende jaar: bijna een garantie op verliezen.
Begin dit jaar stond Blackrock World Mining in diezelfde top 5 van Binck. Is sindsdien met 5% gedaald. Die top 5 geeft dus enkel aan waarheen de kudde schapen loopt.
Landenfondsen zijn in mijn ogen niet geschikt voor de doorsnee belegger. Enkel wie ervaring en kennis heeft om een grondige analyse te maken van een land, kan die fondsen goed gebruiken.
Wie in zoiets belegt na het lezen van een krantenartikel is echt goed bezig
Al fonds, de grote vraag is dan: gaan we beleggen in de grote verliezers van 2012?
Landenfondsen zijn in mijn ogen niet geschikt voor de doorsnee belegger. Enkel wie ervaring en kennis heeft om een grondige analyse te maken van een land, kan die fondsen goed gebruiken.
Wie in zoiets belegt na het lezen van een krantenartikel is echt goed bezig

Al fonds, de grote vraag is dan: gaan we beleggen in de grote verliezers van 2012?
Ik zie dat dit fonds in 2009 100% gestegen is terwijl het in 2010 nog verder gestegen is met 37%, er hoeft dus nu toch nog geen eind te komen aan die stijging. Maar ik zal alvast jullie raad opvolgen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ja en nee. Het is inderdaad kudde gedrag en riskant maar we spreken hier van een land dat nog voluit bezig is met zich economisch te ontwikkelen. Het is geen hoog ontwikkeld land dus er is nog veel groei marge in Turkije. Wat ook een mogelijk alternatief is, is Afrika. Afrika is straatarm en heeft de grondstoffen, er is daar nog veel groeipotentieel.Al Fonds schreef:Sommigen verwachten nog wat van dit fonds ?
20011 : Ghana + 14,4% Liberia 9,4%, Zimbabwe 9,4%,.... en zo kan je nog een tijdje doorgaan.
YTD +72% om correct(er) te zijn ...Al Fonds schreef:HSBC Turkey heeft inderdaad één van de hoogste rendementen behaald in 2012 ( meer dan 50 % ).
Als je, zoals ik,
a) niet vies bent van een gokje
b) dat doet met geld wat je kan missen
c) en waar je je slaap niet voor zal laten als je het in mindere of meerdere mate kwijt zou zijn
dan kan je daar een beperkt aantal van in portefeuille nemen. Dat heb ik in juli gedaan toen het YTD rendement op meer dan +40% stond, en dat heeft me nu een netto winst op iets meer dan 5 maanden gegeven van +22%. Mij hoor je niet klagen over dit fonds ...
zijn er redenen waarom dit verhaal zou stoppen en het fonds gaat zakken?
Vooral nieuws over de banken in Turkije volgen ... 50% van de portefeuille van het fonds zijn bankaandelen.
Hopelijk komt er geen financiele (banken)crisis daar, zoals in andere landen gebeurd is.
http://www.hurriyetdailynews.com/more-f ... &nid=37581" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk komt er geen financiele (banken)crisis daar, zoals in andere landen gebeurd is.
http://www.hurriyetdailynews.com/more-f ... &nid=37581" onclick="window.open(this.href);return false;
beetje off-topic ... ik heb een paar fondsen die in 2012 30% zijn gestegen,Al Fonds schreef:Sommigen verwachten nog wat van dit fonds ?
wat nu?
is het vet van de soep, mag je dat zo aannemen?
of is 30% niet echt veel in jullie ogen!
- arthasdude
- Newbie
- Contacteer:
30% is enorm veel. Echter bij instap begin 2012 zou je rond de 70% kunnen gezeten hebben op het juiste fonds. Maar het is idd een hoog risicofonds. Wat ik me afvraag is wat dit fonds voor 2008 deed. Er staat dat die sstatistieken eruit gehaald zijn wegens aanpassing strategie...
"An investment in knowledge pays the best interest." - Benjamin Franklin
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Hier het gehele verloop van dit fonds
http://www.trustnet.com/Tools/Charting. ... 228,XB:ESC
Bij instap eind oktober 2010 zou je op dit moment nog met verlies zitten...
Bij instap in jan 2010 heb op dit moment iets minder winst dan bij in instap in febr dit jaar...
Bij instap volgende week heb je eind 2013...Tja dat zul je dan wel zien.
http://www.trustnet.com/Tools/Charting. ... 228,XB:ESC
Bij instap eind oktober 2010 zou je op dit moment nog met verlies zitten...
Bij instap in jan 2010 heb op dit moment iets minder winst dan bij in instap in febr dit jaar...
Bij instap volgende week heb je eind 2013...Tja dat zul je dan wel zien.
Ik heb vroeger eens een artikel gelezen waarbij men de winnaars vergeleek met de verliezers op jaarbasis.
Men kwam tot de conclusie dat iemand die systematisch die aandelen kocht die het voorbije jaar een winnaar waren, een beter rendement haalde dat diegene die systematisch de verliezers kocht.
Wanneer men fondsen koopt waarvan men heeft vastgesteld dat zij op lange termijn een goed en vrij stabiel rendement hebben geleverd koopt men eigenlijk ook de winnaars, maar dan op langere termijn bekeken.
Men kwam tot de conclusie dat iemand die systematisch die aandelen kocht die het voorbije jaar een winnaar waren, een beter rendement haalde dat diegene die systematisch de verliezers kocht.
Wanneer men fondsen koopt waarvan men heeft vastgesteld dat zij op lange termijn een goed en vrij stabiel rendement hebben geleverd koopt men eigenlijk ook de winnaars, maar dan op langere termijn bekeken.
Laat je toch niet gek maken door al die mediagekte.
De eventuele impact gaat zich nooit laten voelen op enkele dagen en die deadlines dienen enkel maar om de politiekers onder druk te zetten.
De eventuele impact gaat zich nooit laten voelen op enkele dagen en die deadlines dienen enkel maar om de politiekers onder druk te zetten.