Iprv vs ipra
TIP
Iprv vs ipra
Dag,
Zowel Iprv als Ipra volgen dezelfde index. Toch zijn hun prestaties procentueel alles behalve gelijklopend. Iprv geeft wel een dividend van ongeveer 1 euro per jaar, maar ondanks verrekening van het dividend blijft er een zeer grote prestatie gap.
Wat zie ik over het hoofd???
Alvast bedankt!
Gunther
Zowel Iprv als Ipra volgen dezelfde index. Toch zijn hun prestaties procentueel alles behalve gelijklopend. Iprv geeft wel een dividend van ongeveer 1 euro per jaar, maar ondanks verrekening van het dividend blijft er een zeer grote prestatie gap.
Wat zie ik over het hoofd???
Alvast bedankt!
Gunther
Re: Iprv vs ipra
Hoezo prestaties procentueel allesbehalve gelijklopend?
Rendementen in %:
IPRV:
YTD 10,05
1 jaar 33,04
IPRA:
YTD 10,14
1 jaar 33,33
Laat je niet misleiden door de koersgrafieken. IPRA bestaat nog maar 2 jaar, IPRV al 17 jaar. Daardoor lijken de koersen van de twee anders te verlopen.
Rendementen in %:
IPRV:
YTD 10,05
1 jaar 33,04
IPRA:
YTD 10,14
1 jaar 33,33
Laat je niet misleiden door de koersgrafieken. IPRA bestaat nog maar 2 jaar, IPRV al 17 jaar. Daardoor lijken de koersen van de twee anders te verlopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dag,
Als je bvb de vergelijking maakt tussen het rendement van 1/9/2022 versus koers heden kom ik op totaal andere rendementen uit.
IPRA +60% en IPRV maar een goei 40% rendement (wat nog steeds veel is natuurlijk
)
Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd... maar de dividenden zijn mijn inziens niet de verklaring...
Als je bvb de vergelijking maakt tussen het rendement van 1/9/2022 versus koers heden kom ik op totaal andere rendementen uit.
IPRA +60% en IPRV maar een goei 40% rendement (wat nog steeds veel is natuurlijk

Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd... maar de dividenden zijn mijn inziens niet de verklaring...
Hoe kom je aan dit getal?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is logisch dat de koers anders is.Gunter123 schreef: ↑18 juni 2024, 12:04 Als je bvb de vergelijking maakt tussen het rendement van 1/9/2022 versus koers heden kom ik op totaal andere rendementen uit.
IPRA +60% en IPRV maar een goei 40% rendement (wat nog steeds veel is natuurlijk)
Het rendement is echter nagenoeg exact hetzelfde:

Ja, er staan 2 lijnen op de grafiek ... zie legende.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 juni 2024, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik baseer me op de koers van onderstaande link...
https://nl.investing.com/etfs/ipra
https://nl.investing.com/etfs/ishares-s ... ?cid=47317
Gunter123 schreef: ↑18 juni 2024, 12:04 Dag,
IPRA +60% en IPRV maar een goei 40% rendement (wat nog steeds veel is natuurlijk)
OK link IPRA is in USD - en link IPRV is in EUR -- misschien heeft dat jouw berekening beïnvloed.Gunter123 schreef: ↑18 juni 2024, 14:45 Ik baseer me op de koers van onderstaande link...
https://nl.investing.com/etfs/ipra
https://nl.investing.com/etfs/ishares-s ... ?cid=47317
Als je naar een site gaat die de groeigrafieken ( met dividenden geherinvesteerd @ 100%) zie je dat er echt weinig verschil is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Bedankt voor de opheldering 
Op 1/9/2022 stond wisselkoers inderdaad zelfs onder pariteit. Ik wist dat iets over het hoofd zag… en nu weet ik dankzij jou ook wat het was.
Bedankt !
Op 1/9/2022 stond wisselkoers inderdaad zelfs onder pariteit. Ik wist dat iets over het hoofd zag… en nu weet ik dankzij jou ook wat het was.
Bedankt !