IPT TAK23, customisable?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
IPT TAK23, customisable?
Hallo iedereen,
Ik ben momenteel bezig met een BV op te zetten en was aan het rondkijken voor een IPT. Als ik het goed begrijp, mag een IPT beleggen in een TAK23. Nu was ik bij een makelaar langsgeweest. Ik wacht zijn resultaat echter nog af, maar vermoed dat die allemaal premade TAK23 producten gaat voorstellen met dure fondsen in.
Ik vroeg mij af. Is het niet mogelijk een soort van wrapper TAK23 te hebben met daarin losse aandelen en goedkope trackers/etfs? Zijn er banken die dat aanbieden? En kan dit gedaan worden met een IPT?
Iemand hier ervaring mee?
Thanks!
Ik ben momenteel bezig met een BV op te zetten en was aan het rondkijken voor een IPT. Als ik het goed begrijp, mag een IPT beleggen in een TAK23. Nu was ik bij een makelaar langsgeweest. Ik wacht zijn resultaat echter nog af, maar vermoed dat die allemaal premade TAK23 producten gaat voorstellen met dure fondsen in.
Ik vroeg mij af. Is het niet mogelijk een soort van wrapper TAK23 te hebben met daarin losse aandelen en goedkope trackers/etfs? Zijn er banken die dat aanbieden? En kan dit gedaan worden met een IPT?
Iemand hier ervaring mee?
Thanks!
Re: IPT TAK23, customisable?
Dit zijn de "fonds dédiés", levensverzekeringen die beleggen op maat. Bestaat enkel voor grote vermogens. Zeer populair in Luxemburg. De Belgische fiscaliteit is zeer onduidelijk, daarom bieden niet veel Belgische maatschappijen dit aan.
Is sowieso voor grote vermogens en bestaat dus niet in fiscale vorm.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: IPT TAK23, customisable?
Ok,bedankt. Wat bedoel je juist met 'en bestaat dus niet in fiscale vorm' ?