Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
Re: Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
1. Rabobank is hier aanwezig maar ze vertikken het om te antwoorden.Hago schreef:Alsof Rabobank alleen klanten heeft die hier op het forum zitten, misschien eens de link raadplegen van Bratz.
2. Dat zijn cijfers over 2012 en in januari 2012 ben ik ook klant geworden, maar 2013 brengt zeker een totaal ander verhaal.
Mijn conclusie: ik ben dan ook totaal ontgoocheld over de rentes bij Rabobank en kijk uit naar een andere bank!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er is geen specifieke actie voorzien, anders was u als klant hiervan al zeker op de hoogte. Spijtig dat u in ons ontgoocheld bent, wij hanteren steeds een permanent hoge basisrente voor onze Rabo Spaarrekening. Die rente staat in verhouding met de huidige marktomstandigheden en wij garanderen tevens om 'gezond en evenwichtig' te bankieren.
Gedurende de laatste 10 jaar hebben we dit bewezen: een toprente, zonder promotie-rekeningen noch -acties en tevens zonder kleine lettertjes.
Gedurende de laatste 10 jaar hebben we dit bewezen: een toprente, zonder promotie-rekeningen noch -acties en tevens zonder kleine lettertjes.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
@Yaris: Ik heb deze ochtend ook een groot deel van mijn vrij spaargeld getransfereerd naar Moneyou. Dat wil echter niet zeggen dat ik Rabo de rug toekeer. Het blijft mijn favoriete bank. Ik teken regelmatig in op obligaties van hen en ook voor het pensioensparen en hun fondsen ben ik vaste klant.
Dat is een groot voordeel van rabobank dat vaak vergeten wordt. Zo'n opzet (aanbieden van fondsen, pensioensparen, obligaties) brent ook kosten met zicht mee en ik denk dat vooral daardoor minder rente aangeboden wordt dan de banken die alleen maar termijnrekeningen en spaarrekeningen aanbieden.
Maar ik kijk ook naar maan opbrengsten. Van zodra Rabobank weer competitieve rentes heeft (ze zijn nu 0,5% lager dan de beste op de markt) keert mijn geld terug bij vervallende getrouwheidspremies.
Dat is een groot voordeel van rabobank dat vaak vergeten wordt. Zo'n opzet (aanbieden van fondsen, pensioensparen, obligaties) brent ook kosten met zicht mee en ik denk dat vooral daardoor minder rente aangeboden wordt dan de banken die alleen maar termijnrekeningen en spaarrekeningen aanbieden.
Maar ik kijk ook naar maan opbrengsten. Van zodra Rabobank weer competitieve rentes heeft (ze zijn nu 0,5% lager dan de beste op de markt) keert mijn geld terug bij vervallende getrouwheidspremies.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Als we nu eens iets zouden krijgen van Rabo voor ons nieuwjaar ?
Wat ?
Ha, een bankkaart.

Wat ?

Ha, een bankkaart.

1. Ik vind alvast de toekomst belangrijker dan het verleden.Rabobank.be schreef:Er is geen specifieke actie voorzien, anders was u als klant hiervan al zeker op de hoogte. Spijtig dat u in ons ontgoocheld bent, wij hanteren steeds een permanent hoge basisrente voor onze Rabo Spaarrekening. Die rente staat in verhouding met de huidige marktomstandigheden en wij garanderen tevens om 'gezond en evenwichtig' te bankieren.
2. De rentes voor een internetbank liggen vandaag bij Rabobank laag en ontgoocheld laag. Ze liggen trouwens maar op het niveau van de eerder klassieke banken! Dit zegt wat mij betreft heel veel.
3. Jullie verliezen vandaag veel spaargeld. I.p.v. uw geld aan dure reclame te spenderen, zou u beter uw rentes optrekken. Zal trouwens veel effectiever en efficiënter zijn.
Mijn conclusie: ik kan dan ook mijn ontgoocheling niet onder stoelen of banken steken, en mijn spaargeld bij Rabobank is dan ook zwaar zakkend.
als hier al een bank is die altijd antwoord dan is het wel Rabobank.be, ben er dan ook al klant vanaf het prille begin, 10 jaar terug dacht ik. Heb ooit eens al mijn geld overgesluisd naar DB maar dat is me niet goed bekomen. Misschien daarom ik behoudender reageer al ben ik ook klant van NIBC en MoneYou maar vooral om het geld tijdelijk te parkeren aan een iets hogere rente. Voel me nog altijd veiliger bij Rabobank.be en gezien mijn leeftijd speelt dat ook een rol.Piper schreef:1. Rabobank is hier aanwezig maar ze vertikken het om te antwoorden.Hago schreef:Alsof Rabobank alleen klanten heeft die hier op het forum zitten, misschien eens de link raadplegen van Bratz.
2. Dat zijn cijfers over 2012 en in januari 2012 ben ik ook klant geworden, maar 2013 brengt zeker een totaal ander verhaal.
Mijn conclusie: ik ben dan ook totaal ontgoocheld over de rentes bij Rabobank en kijk uit naar een andere bank!
Trouwens ben eens benieuwd naar de rentes als de januari maand voorbij is.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Hago schreef:1. als hier al een bank is die altijd antwoord dan is het wel Rabobank.be,
2. Trouwens ben eens benieuwd naar de rentes als de januari maand voorbij is.
1. Service bij Rabobank is zeker goed, maar dat is ook zo bij vele andere banken.
Rendementen zijn nu eenmaal belangrijk en die zijn bij Rabobank nu eenmaal zeer laag!!!
2. Sommige banken hebben alvast hun rentes voor een lange tijd gegarandeerd!
Ik ben vooral benieuwd wat Rabobank later in januari 2013 nog zal doen. Ze zullen in elk geval zwaar verschieten hoeveel spaargeld (alleen al vandaag) daar weg is.
Wie ?Piper schreef: 2. Sommige banken hebben alvast hun rentes voor een lange tijd gegarandeerd!
Ik bedoelde uiteraard niet Rabobank, ze hebben daar in dit draadje al een antwoord op gegeven, ik bedoel die 2 nieuwkomers die nog een bepaald marktaandeel moeten veroveren om levensvatbaar te zijn en dan is januari belangrijk. Ben dus benieuwd wat zij met hun rentes zullen doen die nu duidelijk boven de marktprijs zitten maar goed, ondertussen profiteer ik er ook een beetje van.Piper schreef: Ik ben vooral benieuwd wat Rabobank later in januari 2013 nog zal doen. Ze zullen in elk geval zwaar verschieten hoeveel spaargeld (alleen al vandaag) daar weg is.
Zoals gezegd, is het publiek op dit forum lang geen afspiegeling van de wereld daarbuiten, blijkt ook uit dat artikel, die reclame acties in de media renderen, ondervind ik zelf in mijn omgeving. Dat er velen hier op dit forum hun geld versluizen daar ben ik ook van overtuigd maar dat is volgens mij maar een klein percentage van het globale spaarkapitaal dat Rabobank.be in die 10 jaar heeft opgebouwd.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Hago, blijkbaar bent u niet op de hoogte van de lage spaarrentes (=niveau van de klassieke banken) bij Rabobank.
Kijk a.u.b. naar de recente banken maar ook naar diegenen die reeds een paar jaar actief zijn in België!
Kijk a.u.b. naar de recente banken maar ook naar diegenen die reeds een paar jaar actief zijn in België!
@ Piper: Zonder reclame was ik nooit naar Rabobank.be gestapt!
Ik zocht een bank die hoge rentes gaf. En heb daarvoor verschillende banken afgezocht. Sponserde Rabobank toen geen wielerploeg, ik had er zeker niet naar gekeken (omdat ik het niet kende)! (en ik ben dan niet eens een wielerfan!).
Ochja, ik snap die mensen niet die op fora zitten te klagen tegen hun bank (of het nu Rabobank is, Belfius of iets anders). Onderneem gewoon actie als het op een ander beter is. Had ik meer spaargeld, was ik misschien al over gestapt naar een van de prijsbrekers op dit moment. Maar nu is het de moeite niet. Ik blijf bij rabobank en ondertussen spendeer ik mijn spaargeld aan de verbouwingen. Dat levert mij het meeste op denk ik :-)
Ik zocht een bank die hoge rentes gaf. En heb daarvoor verschillende banken afgezocht. Sponserde Rabobank toen geen wielerploeg, ik had er zeker niet naar gekeken (omdat ik het niet kende)! (en ik ben dan niet eens een wielerfan!).
Ochja, ik snap die mensen niet die op fora zitten te klagen tegen hun bank (of het nu Rabobank is, Belfius of iets anders). Onderneem gewoon actie als het op een ander beter is. Had ik meer spaargeld, was ik misschien al over gestapt naar een van de prijsbrekers op dit moment. Maar nu is het de moeite niet. Ik blijf bij rabobank en ondertussen spendeer ik mijn spaargeld aan de verbouwingen. Dat levert mij het meeste op denk ik :-)
Lanius schreef:@ Piper: Zonder reclame was ik nooit naar Rabobank.be gestapt!
1. Ik laat mij alvast niet beïnvloeden door misleidende reclame.
2. Het verschil is vandaag bijzonder groot! Het is vandaag meer dan de moeite om Rabobank te verlaten!
3. Ik heb alvast actie ondernomen. Ik ben immers te zwaar ontgoocheld in Rabobank.
Ja, hoge rente in het verleden, maar het ziet er niet naar uit dat dat ook voor de toekomst zal gelden.Yaris schreef:De meeste forumgangers zijn kwaad op Rabobank omdat ze pas begin 2012 klant zijn geworden en de rente waarvoor ze klant zijn geworden tot tweemaal toe verlaagd is geworden. Anderen zoals Hago en ik die er al van in het begin bij waren waarderen Rabobank voor de hoge rente die ze tien jaar lang gekregen hebben.
Wat Rabobank doet, is gewoon niet fair te noemen.
Niet fair? Is een bankinstelling een faire instelling? Ik dacht het niet.
Rabobank geeft net als iedere andere bank de rente die ze kunnen/willen geven. Ik heb liever een bank die er een gezond principe aanhoudt dan teveel rente geeft die ze niet kunnen betalen (ik beweer niet dat de andere banken die meer geven dan rabobank ongezond bezig zijn hé). Maar als je internationaal kijkt naar allerlei rentes, moet je geen rentes op spaarrekening verwachten van 6%. En ben je niet tevreden, kies een andere bank. Maar liefst zonder veel eindeloos te zagen wat toch helemaal niets oplevert. Nu lijk je een klein kindje die zijn goesting niet krijgt en er blijft over zagen.
Een neutraal bericht dat je rabobank verliet wegens de tegenvallende rente had veel mooier gestaan!
Rabobank geeft net als iedere andere bank de rente die ze kunnen/willen geven. Ik heb liever een bank die er een gezond principe aanhoudt dan teveel rente geeft die ze niet kunnen betalen (ik beweer niet dat de andere banken die meer geven dan rabobank ongezond bezig zijn hé). Maar als je internationaal kijkt naar allerlei rentes, moet je geen rentes op spaarrekening verwachten van 6%. En ben je niet tevreden, kies een andere bank. Maar liefst zonder veel eindeloos te zagen wat toch helemaal niets oplevert. Nu lijk je een klein kindje die zijn goesting niet krijgt en er blijft over zagen.
Een neutraal bericht dat je rabobank verliet wegens de tegenvallende rente had veel mooier gestaan!
Ze hebben de laatste jaren marktaandeel gekocht en zullen zich voortaan gedragen als een gewone bank met rentes in de buurt van de eerder klassieke banken.Lanius schreef:Niet fair? Is een bankinstelling een faire instelling? Ik dacht het niet.
En mijn bericht dat ik Rabo verlaat, staat er reeds enkele uren!!!!!