Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
Re: Is Rabobank.be niet geïnteresseerd in nieuwe klanten?
Het gebruiksgemak, de zekerheid, het vlotte betalingsverkeer en de vriendelijkheid van de helpdesk maakt Rabobank voor mij één van de beste en meest te vertrouwen internetbanken.
Ik ben en blijf ze dankbaar voor enkele goeie termijnrekeningen van +5% enkele jaren terug.
Ik ben er ook zeker van dat Rabobank héél goed weet dat zij minstens 50% van hun Belgische spaarrekeningenklanten zullen kwijtraken en dat kan ze misschien met recht en reden in hun bedrijfsoptiek geen bal schelen. Hun prognoses zijn zeker klaar, hun doelpubliek is zeker gekend... dus stop met vragen naar meer rente aan Rabobank.
Wil je meer rente op je spaarrekening? Verplaats het gewoon naar een andere bank internetbank doch neem dat Rabobank niet kwalijk. Punt uit en allen tevreden.
We kenden vroeger nog van die toprentes... om er IJSkoud van te krijgen nadien...
Mijn enigste punt van kritiek (spijt eigenlijk) is die kleuterreklame dat ze maken op de Vlaamse TV zenders.... ronduit zielig. Dan nog liever een keuken van Donald Muylle aan scherpe prijzen.
Ik ben en blijf ze dankbaar voor enkele goeie termijnrekeningen van +5% enkele jaren terug.
Ik ben er ook zeker van dat Rabobank héél goed weet dat zij minstens 50% van hun Belgische spaarrekeningenklanten zullen kwijtraken en dat kan ze misschien met recht en reden in hun bedrijfsoptiek geen bal schelen. Hun prognoses zijn zeker klaar, hun doelpubliek is zeker gekend... dus stop met vragen naar meer rente aan Rabobank.
Wil je meer rente op je spaarrekening? Verplaats het gewoon naar een andere bank internetbank doch neem dat Rabobank niet kwalijk. Punt uit en allen tevreden.
We kenden vroeger nog van die toprentes... om er IJSkoud van te krijgen nadien...
Mijn enigste punt van kritiek (spijt eigenlijk) is die kleuterreklame dat ze maken op de Vlaamse TV zenders.... ronduit zielig. Dan nog liever een keuken van Donald Muylle aan scherpe prijzen.
Ik heb enkele dagen geleden twee overschrijvingen met memodatum 02/01/2013 ingevoerd van Rabobank naar NIBC-direct en Moneyou.
Ondanks alle in een ander topic vermelde verwerkingsproblemen bij Rabo, zijn deze verrichtingen VLEKKELOOS verlopen!
Bij Rabo, netjes verwerkt op de gevraagde datum en mooi geboekt (evenwel nog geen uittreksel beschikbaar...)
Bij Moneyou en NIBC-direct, even netjes en op 02/01/2013 verwerkt, geboekt en uittreksels reeds printklaar.
Dit noem ik topkwaliteit van 3 Nederlandse (in oorsprong) banken.
Geen enkele van mijn andere (Belgische) banken werkt even efficient.
Als het goed is, wil ik dat graag ook even kwijt.
Ondanks alle in een ander topic vermelde verwerkingsproblemen bij Rabo, zijn deze verrichtingen VLEKKELOOS verlopen!
Bij Rabo, netjes verwerkt op de gevraagde datum en mooi geboekt (evenwel nog geen uittreksel beschikbaar...)
Bij Moneyou en NIBC-direct, even netjes en op 02/01/2013 verwerkt, geboekt en uittreksels reeds printklaar.
Dit noem ik topkwaliteit van 3 Nederlandse (in oorsprong) banken.
Geen enkele van mijn andere (Belgische) banken werkt even efficient.
Als het goed is, wil ik dat graag ook even kwijt.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Vlo, herlees eens alles van Piper. Dat noem ik zeuren. Of het nu rabobank is, Belfius of Fortis. Je kan met 1 bericht duidelijk maken dat je niet akkoord gaat met rentepolitiek en dat duidelijk laten merken aan Rabobank en de forumgangers. Maar zaken roepen als ik wil meer rente, Rabobank is unfair etc en dit in steeds nieuwe berichten... Lijkt me behalve dat het ongefundamenteerd is, gewoon zeuren.vlo schreef:Enkele bedenkingen:
1. "oudgedienden" op dit forum zijn ook ooit gestart als "nieuwbies"; hun opinie is op zijn minst even waardevol als die van bvb VIP's.
2. mensen die "al dan niet terecht" kritiek uiten op Rabo moeten hier niet de deur gewezen worden en/of gestigmatiseerd door Rabofanatici, die overigens zelf hun gif overal gaan rondstrooien...
3. kritiek geven op Rabo wordt hier gecatalogeerd als "zeuren"... ik zou denken, als je niet tegen kritiek kan, wat doe je dan op een Forum?
Dat wou ik duidelijk maken. Is nu toevallig in topic van Rabobank, maar was het bij Moneyou of NIBC, ik zou het ook zeuren genoemd hebben.
Waarom zit ik op een forum: om bij te leren, om inzichten van anderen te lezen, hun ervaringen, waarom ze net wel of net niet bij die bank gaan. Maar dus niet om gezeur te lezen.
Ongefundeerd???????? Kijk naar de rendementen en die vertellen alles.Lanius schreef:Vlo, herlees eens alles van Piper. Dat noem ik zeuren. Of het nu rabobank is, Belfius of Fortis. Je kan met 1 bericht duidelijk maken dat je niet akkoord gaat met rentepolitiek en dat duidelijk laten merken aan Rabobank en de forumgangers. Maar zaken roepen als ik wil meer rente, Rabobank is unfair etc en dit in steeds nieuwe berichten... Lijkt me behalve dat het ongefundamenteerd is, gewoon zeuren.vlo schreef:Enkele bedenkingen:
1. "oudgedienden" op dit forum zijn ook ooit gestart als "nieuwbies"; hun opinie is op zijn minst even waardevol als die van bvb VIP's.
2. mensen die "al dan niet terecht" kritiek uiten op Rabo moeten hier niet de deur gewezen worden en/of gestigmatiseerd door Rabofanatici, die overigens zelf hun gif overal gaan rondstrooien...
3. kritiek geven op Rabo wordt hier gecatalogeerd als "zeuren"... ik zou denken, als je niet tegen kritiek kan, wat doe je dan op een Forum?
Dat wou ik duidelijk maken. Is nu toevallig in topic van Rabobank, maar was het bij Moneyou of NIBC, ik zou het ook zeuren genoemd hebben.
Waarom zit ik op een forum: om bij te leren, om inzichten van anderen te lezen, hun ervaringen, waarom ze net wel of net niet bij die bank gaan. Maar dus niet om gezeur te lezen.
Rabobank staat amper op het niveau van de eerder klassieke banken en allesbehalve op het niveau van de internetbanken.
Bent u hier niet aan het zeuren (vandaag en gisteren) en dit met diverse reacties volgens uw eigen gedachtengang dat Rabobank zo goed is? U en anderen mogen wat mij betreft gerust blijven. Ik heb daar alvast geen last van. Ik weet dat ik nu bij een andere internetbank merkelijk meer rente heb en dat dit mij bijna 500 euro per jaar oplevert.
Mijn punt is voornamelijk de merkelijk hogere rente bij andere internetbanken!!!Yaris schreef:Piper, alle berichten die je al op dit forum hebt gepost gaan over hoe ontgoocheld je bent in Rabobank en dat je naar een betere bank overstapt.
Kijk en vergelijk en in het geval van Lanius leer bij.
Piper, waar heb ik gezegd dat rabobank super is??? Ik ben inderdaad klant, net als dat ik klant ben bij een paar andere banken (4).
Ik moet bijleren omdat ik niet verander? Ik heb 250 euro staan op mijn rabo spaarrekening. Ik spendeer mijn geld aan verbouwingen. Ik acht het de moeite niet om nu over te stappen naar een andere bank. het voordeel is voor mij nihil. Had ik meer geld, had ik misschien ook wel overgestapt.
Je leest blijkbaar de inhoud niet van mijn berichten. Je zeurt precies liever door. Soit, ik hou het hierbij voor bekeken. Doe vooral zo door. het zegt meer over jezelf dan over wat je eigenlijk wil verkondigen. Want dat weet iedere spaargidser al (dat Rabobank voorlopig niet bij de top hoort en dat er betere alternatieven zijn op dit moment).
Ik moet bijleren omdat ik niet verander? Ik heb 250 euro staan op mijn rabo spaarrekening. Ik spendeer mijn geld aan verbouwingen. Ik acht het de moeite niet om nu over te stappen naar een andere bank. het voordeel is voor mij nihil. Had ik meer geld, had ik misschien ook wel overgestapt.
Je leest blijkbaar de inhoud niet van mijn berichten. Je zeurt precies liever door. Soit, ik hou het hierbij voor bekeken. Doe vooral zo door. het zegt meer over jezelf dan over wat je eigenlijk wil verkondigen. Want dat weet iedere spaargidser al (dat Rabobank voorlopig niet bij de top hoort en dat er betere alternatieven zijn op dit moment).
-
- VIP member
- Contacteer:
In de (al dan niet foute) veronderstelling dat het een reactie is op mij, reageer ik vanuit mijn standpuntvlo schreef:Enkele bedenkingen:
1. Yep ik zou zelfs durven zeggen dat sommige newbies meer weten dan mij op allerlei gebieden
2. Ik haat zelf rabobank Ik heb het niet zo op Hollanders die in hun eigen land zelf een grootbank zijn en hier komen zeggen dat grootbanken niet "deugen". Dat noemen ze draaien met de wind naargelang het goed uitkomt.
3. Ik "zeur" graag over "zeuren", zo mensen zijn er ook
nog zo iemand die het verschil niet kent tussen een Nederlander en een Hollander, moet je tegen een Brabander eens Hollander zeggen en ben trouwens ook eerder een Brabander dan een Vlaming. Trouwens de 17de eeuw was in Nederland de gouden eeuw vooral door de inbreng van de vluchtelingen uit de zuidelijke Nederlanden. De meeste Nederlanders hebben trouwens voorouders die uit onze streken komen, snap dus die vijandschap tegen de Nederlanders niet, Vlaamse bekrompenheid wellicht.
Maar dat helemaal terzijde, Rabobank.be wint nog altijd klanten behalve blijkbaar hier op spaargids.be aan de reacties te lezen maar denk niet dat die 'Ollanders' daarvan wakker liggen.
Maar dat helemaal terzijde, Rabobank.be wint nog altijd klanten behalve blijkbaar hier op spaargids.be aan de reacties te lezen maar denk niet dat die 'Ollanders' daarvan wakker liggen.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Zie uw berichten van heden en gisteren.Lanius schreef:Piper, waar heb ik gezegd dat rabobank super is??? Ik ben inderdaad klant, net als dat ik klant ben bij een paar andere banken (4).
En bovendien valt u mij aan. Blijkbaar hebt u geen respect voor mijn keuze.
Iedereen mag wat mijn klant bij Rabobank blijven, maar ik kies voor rendement i.p.v. bijvoorbeeld voor vastgeroestheid of reclame.
En ik ben heus niet de enige hier. Zie ook de talrijke reacties van anderen dd. gisteren.
Van het moment dat er nog maar iets van kritiek is op rabobank zijn er een aantal "oudgedienden" die er als de kippen bijzijn om in de verdediging te gaan. Dit doet me vermoeden dat er wel meer personen zijn die niet neutraal zijn.Sebastiaan1985 schreef:Alé weer één of andere werknemer van een concurrent van Rabobank die een account aanmaakt gewoon om hier Rabobank zwart te komen maken... Die newbies, zucht ge zou voor minder een "oudgediende" zagevent worden
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Laat ons gewoon eens wachten tot aan het verlof, of met nieuwjaar, als er nieuwe cijfers zijn over de hoeveelheid spaargeld bij de banken.
Dan pas gaan we kunnen zien hoeveel er de overstap gemaakt hebben
Dan pas gaan we kunnen zien hoeveel er de overstap gemaakt hebben
-
- VIP member
- Contacteer:
1) Ik heb 0,00€ bij rabobank staan...Mikey schreef:Van het moment dat er nog maar iets van kritiek is op rabobank zijn er een aantal "oudgedienden" die er als de kippen bijzijn om in de verdediging te gaan. Dit doet me vermoeden dat er wel meer personen zijn die niet neutraal zijn.Sebastiaan1985 schreef:Alé weer één of andere werknemer van een concurrent van Rabobank die een account aanmaakt gewoon om hier Rabobank zwart te komen maken... Die newbies, zucht ge zou voor minder een "oudgediende" zagevent worden
2) lol neutraal... Dat is gelijk objectiviteit zeker Iedereen heeft er zijn mond van vol maar als puntje bij paaltje komt, blijkt het toch niet te bestaan
Ik heb ondertussen ook 0,00€ bij Rabobank staan, want heb mijn geld overgeschreven naar een bank met een hoger rendement.
Ik heb er echter geen probleem mee dat Rabo zijn winst probeert te maximaliseren door minder intrest te geven. Ze hebben in 2012 heel veel klanten aangetrokken en hebben minder behoefte dan sommige concurrenten om agressief te gaan met hun intrestvoeten.
Persoonlijk probeer ik mijn eigen winst te maximaliseren en heb ik ervoor gekozen om Rabobank (voorlopig) te verlaten. Indien de situatie in de toekomst zou wijzingen dan heb ik er geen enkel probleem mee om mijn geld terug naar Rabobank te brengen.
Ik heb er echter geen probleem mee dat Rabo zijn winst probeert te maximaliseren door minder intrest te geven. Ze hebben in 2012 heel veel klanten aangetrokken en hebben minder behoefte dan sommige concurrenten om agressief te gaan met hun intrestvoeten.
Persoonlijk probeer ik mijn eigen winst te maximaliseren en heb ik ervoor gekozen om Rabobank (voorlopig) te verlaten. Indien de situatie in de toekomst zou wijzingen dan heb ik er geen enkel probleem mee om mijn geld terug naar Rabobank te brengen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn spaargeld van Rabo zal idd wegvloeien, maar dan vooral naar Keytrade Fund Savings Plan plus we zijn aan het verbouwen.
Tijdelijk zullen we dus niet veel meer overhouden, maar als de rentes blijven zoals nu, zal er toch niet veel terugvloeien naar Rabo of enige andere bank. Jammer dat je een zekere mate liquide geld nodig hebt.
Tijdelijk zullen we dus niet veel meer overhouden, maar als de rentes blijven zoals nu, zal er toch niet veel terugvloeien naar Rabo of enige andere bank. Jammer dat je een zekere mate liquide geld nodig hebt.