Isola Saver+
TIP
Isola Saver+
Dag iedereen
Ik wou voor ons toekomstig kind een spaarrekening open, maar was aan het denken dat het misschien gunsitger is om een termijnrekening te openen, daar we niet echt aan dit geld moeten/zullen komen. Op die manier pikken we dan een hoger rendement mee. Ik zag via spaargids dat Isola de beste voorwaarden momenteel heeft. Is mijn tactiek een goede of zijn er betere opties?
Tevens ken ik die bank niet, maar zie dat er een bescherming van 100.000€/persoon is. Denk niet dat we daar aan gaan komen.
Bedankt voor jullie reactie.
Ik wou voor ons toekomstig kind een spaarrekening open, maar was aan het denken dat het misschien gunsitger is om een termijnrekening te openen, daar we niet echt aan dit geld moeten/zullen komen. Op die manier pikken we dan een hoger rendement mee. Ik zag via spaargids dat Isola de beste voorwaarden momenteel heeft. Is mijn tactiek een goede of zijn er betere opties?
Tevens ken ik die bank niet, maar zie dat er een bescherming van 100.000€/persoon is. Denk niet dat we daar aan gaan komen.
Bedankt voor jullie reactie.
Re: Isola Saver+
Ik ben enigszins verbijsterd dat er nog altijd gedacht wordt aan spaar- en termijnrekeningen in de context van sparen voor de kinderen. Die instrumenten zijn in de huidige tijden waarde vernietigend - zeker nu de inflatie hoger is dan de aangeboden rentes. In uw geval gaat het om een (waarschijnlijk) periodieke belegging over 18 jaar. Over een dergelijke periode is het keer op keer bewezen dat aandelen (rechtstreeks of via fondsen) een duidelijk betere opbrengst geven.
Toegegeven er zullen momenten zijn waarop de beurs fel zakt - 40 à 50% is niet uitgesloten, maar als je periodiek belegd kan je daar zelfs van profiteren. Diverse banken bieden dergelijke formules aan (o.a. keyplan, ...). Informeer je hierover: dit forum kan een goede start zijn.
Toegegeven er zullen momenten zijn waarop de beurs fel zakt - 40 à 50% is niet uitgesloten, maar als je periodiek belegd kan je daar zelfs van profiteren. Diverse banken bieden dergelijke formules aan (o.a. keyplan, ...). Informeer je hierover: dit forum kan een goede start zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de feedback, heb nu KeyPlan bekeken en lijkt inderdaad wel interessanter. Daar ik nog niet veel kennis van fondsen heb of de veiligheid ervan zal ik mijn vertrouwen maar leggen in de suggestie van KeyPlan? Met een dergelijk lange horizon (18jaar) is het wel veilig om het "Gedurfd" plan te nemen? Of is er een betere suggestie?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Met zo'n lange horizon is dit zeker een goed probleem! Wel zorgen dat je steeds hetzelfde bedrag blijft bijstorten. Anders pruts je aan het systeem van periodiek beleggen.opi schreef:Bedankt voor de feedback, heb nu KeyPlan bekeken en lijkt inderdaad wel interessanter. Daar ik nog niet veel kennis van fondsen heb of de veiligheid ervan zal ik mijn vertrouwen maar leggen in de suggestie van KeyPlan? Met een dergelijk lange horizon (18jaar) is het wel veilig om het "Gedurfd" plan te nemen? Of is er een betere suggestie?
Je bedoelt waarschijnlijk een goede oplossing?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Oops, foutje Uiteraard bedoelde ik oplossing.Yaris schreef:Je bedoelt waarschijnlijk een goede oplossing?
@opi:zelf ben ik slecht geplaatst om fondsen of een verdeling aan te bevelen, daar ik principieel niet in fondsen beleg. Maar andere formleden, ik denk bv. Aan Yaris, annetje, evita, ... zullen je met meer kennis van zaken de weg wijzen.
Ik zou niet al te zeer vertrouwen op de overheidsgarantie om bij exotische banken te sparen. Zoals hierboven al geschreven zijn aandelen (of fondsen als je er te weinig van kent) de beste manier om op lange termijn te beleggen.