itsme - diverse banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: itsme - diverse banken
Wat wel handig is is dat ik nu zelfs zonder pc of laptop kan inloggen op veel diensten van de overheid(nog niet alles zit op itsme)
Ach mensen, wat een rommel.
Geprobeerd de account op te zetten. Dan moet je eigenlijk best al de app op je telefoon hebben staan en die had ik niet.
Je krijgt op pc een inlogprocedure die eindigt met een token die je op de telefoon moet ingeven...
Eerst de app nog downloaden ... time out .. token niet meer geldig.
Dan probeer ik 'heractiveren' want behalve een nieuwe account maken of account blokkeren is er geen andere keuze. Ondertussen al zoveel keer dat stomme spelletje 'ik ben geen robot' moeten spelen.
En het blijft altijd gewoon onmogelijk.
Het wordt 'de helpdesk contacteren'.
ROMMEL in het kwadraat ! Ik blijf bij mijn mening.
Edit : eens gewoon opnieuw begonnen zonder helpdesk.. En DAT was het dus, de oplossing.
Account is opgezet maar ik heb nog nergens mijn bankkaart ingegeven. Op naar de bank en hun app dan maar.
Edit 2 : naar de bank. Geef daar je gsm en bankkaartnummer in. Dan op bevestigen.
Het venster zegt : stop je kaart in je kaartlezer en druk op LOGIN.
Dat doe ik , maar er gebeurt niets. Helemaal niets. (((((( R 0 M M E L ))))))
Zelf gevonden : de oplossing is : je mag je Belfius kaartlezer niet verbinden met de pc met het kabeltje. Dan loopt het fout. Je moet de kaartlezer gebruiken zonder verbonden te zijn met de PC. Je moet het maar weten want niets of niemand vertelt je dat.
Edit 3 : alles gedaan zonder enige verbinding met Mobile internet. Dus het account opzetten en ook het gebruiken om in te loggen op mijn bankapp. Alles met bedraad internet en wifi.
Dat klopt dus duidelijk niet, dat je 4G zou MOETEN gebruiken. Ik maakte me ook al de bedenking waarom 2G / 3G dan niet goed zou zijn maar zelfs bedraad internet of wifi is voor alles prima.
Edit 4 : Al enkele keren opnieuw geprobeerd, maar elke keer als ik bij Belfius wil inloggen met ITSME moet ik toch opnieuw mijn kaartnummer en telefoonnummer inbrengen ofschoon ik iedere keer aanklik dat het systeem dat moet onthouden.
Sorry jongens. Hier heb ik geen goed woord voor over.
Het is een beetje zoals goedpraten dat een auto uit Rusland waarvan het merk begint met LA en eindigt op DA bij de levering niet start, beschadigd is, niet conform met de bestelling geleverd is etc.
Je kan 101 redenen verzinnen om daar toch gelukkig mee te zijn maar op het eind van het verhaal blijft het een zeer slecht product.
Geprobeerd de account op te zetten. Dan moet je eigenlijk best al de app op je telefoon hebben staan en die had ik niet.
Je krijgt op pc een inlogprocedure die eindigt met een token die je op de telefoon moet ingeven...
Dan probeer ik 'heractiveren' want behalve een nieuwe account maken of account blokkeren is er geen andere keuze. Ondertussen al zoveel keer dat stomme spelletje 'ik ben geen robot' moeten spelen.
Edit : eens gewoon opnieuw begonnen zonder helpdesk.. En DAT was het dus, de oplossing.
Account is opgezet maar ik heb nog nergens mijn bankkaart ingegeven. Op naar de bank en hun app dan maar.
Edit 2 : naar de bank. Geef daar je gsm en bankkaartnummer in. Dan op bevestigen.
Het venster zegt : stop je kaart in je kaartlezer en druk op LOGIN.
Dat doe ik , maar er gebeurt niets. Helemaal niets. (((((( R 0 M M E L ))))))
Zelf gevonden : de oplossing is : je mag je Belfius kaartlezer niet verbinden met de pc met het kabeltje. Dan loopt het fout. Je moet de kaartlezer gebruiken zonder verbonden te zijn met de PC. Je moet het maar weten want niets of niemand vertelt je dat.
Edit 3 : alles gedaan zonder enige verbinding met Mobile internet. Dus het account opzetten en ook het gebruiken om in te loggen op mijn bankapp. Alles met bedraad internet en wifi.
Dat klopt dus duidelijk niet, dat je 4G zou MOETEN gebruiken. Ik maakte me ook al de bedenking waarom 2G / 3G dan niet goed zou zijn maar zelfs bedraad internet of wifi is voor alles prima.
Edit 4 : Al enkele keren opnieuw geprobeerd, maar elke keer als ik bij Belfius wil inloggen met ITSME moet ik toch opnieuw mijn kaartnummer en telefoonnummer inbrengen ofschoon ik iedere keer aanklik dat het systeem dat moet onthouden.
Sorry jongens. Hier heb ik geen goed woord voor over.
Het is een beetje zoals goedpraten dat een auto uit Rusland waarvan het merk begint met LA en eindigt op DA bij de levering niet start, beschadigd is, niet conform met de bestelling geleverd is etc.
Je kan 101 redenen verzinnen om daar toch gelukkig mee te zijn maar op het eind van het verhaal blijft het een zeer slecht product.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 oktober 2018, 17:18, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Makkelijkste is via een grootbank je account op te zetten, is letterlijk 2min werk.haelewyn schreef: ↑30 oktober 2018, 14:32 Ach mensen, wat een rommel.
Belfius is geen grootbank ?Jiraisking schreef: ↑30 oktober 2018, 14:34Makkelijkste is via een grootbank je account op te zetten, is letterlijk 2min werk.haelewyn schreef: ↑30 oktober 2018, 14:32 Ach mensen, wat een rommel.
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik corrigeer, bij KBC ging het in 2min. Hoe de andere grootbanken dit hebben aangepakt weet ik niet, maar zou toch gelijkaardig moeten zijn ...
En zo weet kbc perfect waar je overal zit....Jiraisking schreef: ↑30 oktober 2018, 18:44 Ik corrigeer, bij KBC ging het in 2min. Hoe de andere grootbanken dit hebben aangepakt weet ik niet, maar zou toch gelijkaardig moeten zijn ...
Itsme blokkeert weer bij elk gebruik.
Misschien dat de huidige nieuwe versie WEER een bug in zich heeft of niet samenwerkt met mijn OS.
Rommel... Rommel... niets anders dan miserie ermee.
ALS het werkt is het niet slecht, maar het heeft teveel downtime en problemen.
Misschien dat de huidige nieuwe versie WEER een bug in zich heeft of niet samenwerkt met mijn OS.
Rommel... Rommel... niets anders dan miserie ermee.
ALS het werkt is het niet slecht, maar het heeft teveel downtime en problemen.
Ik heb niet echt last van wat jij hier beschrijft Haelewyn
ik moet wel zeggen dat ik bij men bank niet inlog met itsme maaar gewoon met wat de bank me aanbied en meestal is het mobiel dus dat gaat makkelijker dan nog via itsme op mobile in te loggen.
Daarnaast gebruik ik itsme voor alle overheidsdiensten en dat werkt perfect, nog geen enkele keer problemen gehad.
ik moet wel zeggen dat ik bij men bank niet inlog met itsme maaar gewoon met wat de bank me aanbied en meestal is het mobiel dus dat gaat makkelijker dan nog via itsme op mobile in te loggen.
Daarnaast gebruik ik itsme voor alle overheidsdiensten en dat werkt perfect, nog geen enkele keer problemen gehad.
Ik geraak nergens meer op. Niet op de websites van de staat en belastingen, niet op die van enkele banken waarmee ik het geprobeerd heb. De app crasht telkens opnieuw als ik op 'bevestigen' druk.
In het begintijd van de app had ik vooral problemen om een account aan te maken.
Ik vermoed dat er nu een onverenigbaarheid is met mijn OS..
Ik zou het anders niet weten.
Heb al eens de gsm herstart en opnieuw geprobeerd.. helpt ook niet.
We wachten maar weer op beterschap zeker ?
In het begintijd van de app had ik vooral problemen om een account aan te maken.
Ik vermoed dat er nu een onverenigbaarheid is met mijn OS..
Ik zou het anders niet weten.
Heb al eens de gsm herstart en opnieuw geprobeerd.. helpt ook niet.
We wachten maar weer op beterschap zeker ?
Of wel heb je verouderde software op je smartphone??
(Android vereist 5.0 en hoger )
Of je kan proberen alles eens terug naar fabrieksinstellingen te zetten, en het opnieuw proberen. Denk wel dat je dan bepaalde gegevens kwijt bent ( tel. enzo. )
(Android vereist 5.0 en hoger )
Of je kan proberen alles eens terug naar fabrieksinstellingen te zetten, en het opnieuw proberen. Denk wel dat je dan bepaalde gegevens kwijt bent ( tel. enzo. )
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb er ook geen problemen mee en vind het een prima verbetering tegenover token/e-id kaartlezer en al dat geode.
Ik heb nu een gsm met Android 9 maar dat is maar half doorontwikkeld allemaal.
Ik zou ook de app eens kunnen de-installeren en herinstalleren. Dat kan ook wel helpen.
Token is iets dat 20 jaar geleden misschien modern was maar nu volledig uit de tijd. Kaartlezer en codes heen en weer intikken is ook omslachtig en verouderd, inderdaad.
Het opzet van ITSME is goed, de user interface ook... Alleen : het probleem is altijd dat het op een of andere manier niet doet wat het belooft.
Edit : helemaal om zeep nu
Bij het proberen verbinden van ITSME aan Belfius krijg ik 'netwerkfout' terwijl hier alle verbindingen goed zijn.
Als ik dan opnieuw probeer vraagt de app mijn gsm nummer en identificatietoken.
Waar ik dat laatste moet halen staat er niet bij.
Rommel !
Ik zou ook de app eens kunnen de-installeren en herinstalleren. Dat kan ook wel helpen.
Token is iets dat 20 jaar geleden misschien modern was maar nu volledig uit de tijd. Kaartlezer en codes heen en weer intikken is ook omslachtig en verouderd, inderdaad.
Het opzet van ITSME is goed, de user interface ook... Alleen : het probleem is altijd dat het op een of andere manier niet doet wat het belooft.
Edit : helemaal om zeep nu

Bij het proberen verbinden van ITSME aan Belfius krijg ik 'netwerkfout' terwijl hier alle verbindingen goed zijn.
Als ik dan opnieuw probeer vraagt de app mijn gsm nummer en identificatietoken.
Waar ik dat laatste moet halen staat er niet bij.
Rommel !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 april 2019, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Haelewyn,
Probeer eens de app diep te wissen en te registreren via kbc bank app of een andere goede digitale bank. Dan gaat dat echt vlot.
Probeer eens de app diep te wissen en te registreren via kbc bank app of een andere goede digitale bank. Dan gaat dat echt vlot.
Ik persoonlijk ben niet zo voor die IT toestanden. Heb zelfs nog een gewone nokia 3330.
Inloggen doe ik thuis op pc via kaarlezer,( heb een ACCES kaart van Fortis voor online banking ) en bij andere sits gebruik is mijn ID kaart en pincode. Vindt het tot hiertoe heel gemakkelijk. Maar uiteraard drijven ze je op den duur naar IT technieken die meer problemen geven, en je gedurig upgrades moet doen, of nieuw toestel moet kopen.
Inloggen doe ik thuis op pc via kaarlezer,( heb een ACCES kaart van Fortis voor online banking ) en bij andere sits gebruik is mijn ID kaart en pincode. Vindt het tot hiertoe heel gemakkelijk. Maar uiteraard drijven ze je op den duur naar IT technieken die meer problemen geven, en je gedurig upgrades moet doen, of nieuw toestel moet kopen.
Hoezee hoera ! De aanhouder wint, alweer !
Ik ben nog even blijven proberen en uiteindelijk is het gelukt. De app werkt terug en ik kan weer op 'de Staat' en bij ING, Belfius toch ook al inloggen.
Herinstalleren van de app en volhouden als het mislukt was dus de oplossing.
Ik ben nog even blijven proberen en uiteindelijk is het gelukt. De app werkt terug en ik kan weer op 'de Staat' en bij ING, Belfius toch ook al inloggen.
Herinstalleren van de app en volhouden als het mislukt was dus de oplossing.