itsme - diverse banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
itsme - diverse banken
Als je itsme app instelt op je smartphone en je kiest bij de registratie voor bvb kbc omdat je web (en cardreader) van kbc gebruikt bij initialisatie itsme; Kan je dan uw itsme app gebruiken voor login op websites andere banken die itsme supporteren:bvb ing,belfius,paribas?
Re: itsme - diverse banken
ja. Die bank bij registratie is enkel om jouw identiteit te verifiëren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
tip: itsme niet gebruiken; het is iets dat weer vooral geld opbrengt voor de banken
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ok allemaal die raad volgen en allemaal 40 keer proberen in te loggen op de sites van de fod met id en kaartlezer tot het uiteindelijk nog altijd niet lukt.
Itsme vind ik de app van 2018, super eenvoudig! Nooit geen miserie, zoals bovenstaand gezegd, activeren met kbc of dergelijke werkt prima!
-
- Hero Member
- Contacteer:
De 4 grootbanken + Proximus/Orange/telenet zijn aandeelhouders. Van de laatste ben ik niet zeker, maar soit.
Ik zie ook niet in waarom het niet te gebruiken als het je gebruiksgemak verbeterd. Vooral heel handig voor alle overheidsinstanties ...
kan je itsme gebruiken zonder telefoonverbinding?
Rare redenering van Lukske. Iets niet doen omdat het aan de bank geld opbrengt. En hoe dan? Moeten we betalen om itsme te gebruiken?
Als callcenteragent heb ik vaak te maken met mensen die pogen in te loggen op diverse e-loketten en daarmee problemen hebben. Bijna steeds is het met de optie 'aanmelden met eID' dat het niet wil werken. Ik heb de indruk dat dit nog steeds het meest gebruikte systeem is. Ik geef steeds het sterke advies mee om van zodra het aanmelden met eID wil werken van die gelegenheid gebruik te maken om andere identificatiesleutels te activeren. Zoals aanmelden met sms, mobile app. Zodat men alternatieven heeft.
Als aanmelden met eID werkt weet je nooit hoelang. Browser, middleware, de website, de kaartlezer ... teveel zaken die met elkaar moeten samenwerken.
Itsme heeft als groot voordeel dat als aanmelden met eID niet wil werken de burger zich kan identificeren met de gegevens van de bank, voor zover die meedoet. Dat is vaak een uitweg voor veel mensen. Als het niet wil werken of pincode problemen. En als het eenmaal werkt is de kans dat het niet gaat werken klein. Toch tegenover de eID-aanmelding.
Als aanmelden met eID werkt weet je nooit hoelang. Browser, middleware, de website, de kaartlezer ... teveel zaken die met elkaar moeten samenwerken.
Itsme heeft als groot voordeel dat als aanmelden met eID niet wil werken de burger zich kan identificeren met de gegevens van de bank, voor zover die meedoet. Dat is vaak een uitweg voor veel mensen. Als het niet wil werken of pincode problemen. En als het eenmaal werkt is de kans dat het niet gaat werken klein. Toch tegenover de eID-aanmelding.
itsme werd indertijd gepromoot door meester oplichter minister Decroo. Alleen dat al houdt mij tegen.
En was als uw gegeven worden gehackt? En zeg niet dat het niet kan.
Met een id - lezer kan dit gewoon niet gebeuren. Veel veiliger.
Nu, elk doet maar zijn zin natuurlijk.
Facebook doet ook zijn best om uw privacy te beschermen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De beheerder van een e-loket kan zelf kiezen welke digitale sleutels gebruikers mogen gebruiken ter identificatie. Er is een rankschikking van veiligheid. Aanmelden met eID en aangesloten kaartlezer heeft de allerhoogste veilgheidsgraad. De laagste is het federaal token.
De beheerder van het e-loket moet dus een afweging maken tussen gebruikersgemak en veiligheid. Itsme is in iedergeval gebruiksvriendelijk. En de Federale overheid en zowat alle banken verbinden hun naam en reputatie aan Itsme. Voor mij is dat voldoende.
De beheerder van het e-loket moet dus een afweging maken tussen gebruikersgemak en veiligheid. Itsme is in iedergeval gebruiksvriendelijk. En de Federale overheid en zowat alle banken verbinden hun naam en reputatie aan Itsme. Voor mij is dat voldoende.
Als alle beveiligde sites op itsme overstappen vrees ik dat ze andere inlogmethodes na een tijd niet meer zullen ondersteunen en dat we allemaal verplicht itsme zullen moeten gebruiken, zelfs als we het onveilig vinden.
Ik vrees ervoor. Dan moet je dit er eens op nalezen...Lukske schreef: ↑27 oktober 2018, 20:21 itsme werd indertijd gepromoot door meester oplichter minister Decroo. Alleen dat al houdt mij tegen.
https://twitter.com/philipdutre/status/ ... 6197528576