IWDA vs SWRD
TIP
IWDA vs SWRD
Goedemorgen allemaal,
Op Spaargids en andere fora is het al IWDA wat de klok slaat.
Qua lopende kosten moet voornoemde tracker (TER 0,20%) echter onderdoen voor het equivalent uit de stal van SPDR, namelijk SWRD (TER 0,12%).
Bijkomend voordeel voor mensen die maandelijks kleine schijven aankopen; de koers ligt een stuk lager, waardoor je gespreid kan instappen zonder een (relatief groot) brok(je) cash over te houden.
Wat is de reden dat IWDA meer populariteit geniet dan SWRD?
+ Zijn er eventueel nog andere brede wereld-trackers die kunnen concurreren met de twee bovenstaande ETF's?
Op Spaargids en andere fora is het al IWDA wat de klok slaat.
Qua lopende kosten moet voornoemde tracker (TER 0,20%) echter onderdoen voor het equivalent uit de stal van SPDR, namelijk SWRD (TER 0,12%).
Bijkomend voordeel voor mensen die maandelijks kleine schijven aankopen; de koers ligt een stuk lager, waardoor je gespreid kan instappen zonder een (relatief groot) brok(je) cash over te houden.
Wat is de reden dat IWDA meer populariteit geniet dan SWRD?
+ Zijn er eventueel nog andere brede wereld-trackers die kunnen concurreren met de twee bovenstaande ETF's?
Re: IWDA vs SWRD
Je loopt achter, tegenwoordig is het VWCE.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
SWRD is een stuk kleiner dus waarschijnlijk lager volume, hogere bid-ask en grotere kans om geliquideerd te worden.
Het verschil in kosten is ook kleiner als je rekening houdt met securities lending.
Het verschil in kosten is ook kleiner als je rekening houdt met securities lending.
VWCE heeft ontwikkelde markten + opkomende (emerging)markten. IWDA heeft enkel ontwikkelde markten. Indien je de emerging markets er nog bij zou willen nemen, zou je een 2de ETF moeten nemem (vb EMIM) waardoor de kosten uiteindelijk duurder zouden uitkomen.
VWCE = IWDA + EMIM
VWCE = IWDA + EMIM
Enkel IWDA valt binnen de kernselectie van Degiro geloof ik.
Port: Basic Fit - TINC- IWDA
Bedankt! Momenteel beleg ik inderdaad in zowel IWDA als EMIM.
(5/6 in IWDA en 1/6 in EMIM).
Zou het overschakelen naar 100% VWCE dus een gelijkaardig resultaat bieden - aan làgere kosten?
UPDATE: VWCE staat blijkbaar niet in de Degiro Kernselectie, waardoor ik transactiekosten zal moeten betalen indien ik overschakel. Momenteel koop ik 1x/maand IWDA zonder transactiekosten.
Mij is hier steeds verteld dat dit een goede samenstelling is :
IWDA 70% - IUSN 15% - EMIM 15%
Ik heb vorige week nu alles verkocht en intussen staan we 10% lager en zou ik terug willen starten met tweemaandelijks aan te kopen.
Daar ik deze drie tweemaandelijks aankoop voor €1500 tellen de kosten toch ook wel op.
Maar wanneer je voor VWCE gaat zal het gedeelte IWDA veel te klein worden veronderstel ik ?
Dus toch gewoon best deze drie blijven aankopen veronderstel ik ?
IWDA 70% - IUSN 15% - EMIM 15%
Ik heb vorige week nu alles verkocht en intussen staan we 10% lager en zou ik terug willen starten met tweemaandelijks aan te kopen.
Daar ik deze drie tweemaandelijks aankoop voor €1500 tellen de kosten toch ook wel op.
Maar wanneer je voor VWCE gaat zal het gedeelte IWDA veel te klein worden veronderstel ik ?
Dus toch gewoon best deze drie blijven aankopen veronderstel ik ?