Izola
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Izola
Hier momenteel ook meerdere termijnrekeningen. Interest iedere 3 maand correct uitbetaald volgens rentevoet.
Zal er binnenkort nog enkele openen, want is voor mij ook voor het sparen van mijn kinderen, waardoor het 10jaar vast kan staan met een gegarandeerde opbrengst.
Zal er binnenkort nog enkele openen, want is voor mij ook voor het sparen van mijn kinderen, waardoor het 10jaar vast kan staan met een gegarandeerde opbrengst.
Als je hoort wat daar in Malta allemaal gaande is
! De regering betrokken bij de moord op een onderzoeksjournaliste, corruptie tot en met ... ! Als dat maar geen tweede Ijsland wordt !

Minder goed nieuws met daling interest termijnrekeningen:
Beste klant,
Hierbij willen wij u mededelen dat Izola Bank de rentetarieven zal herzien, voor Izola Saver+ rekeningen welke op of na 17 februari 2020 worden geopend.
Onze gewijzigde rentetarieven vindt u hieronder:
Izola Saver+ Looptijd
Interestvoet vanaf 17 februari 2020
1 Jaar: 0.70 %
2 Jaar: 0.85 %
3 Jaar: 1.00 %
4 Jaar: 1.25 %
5 Jaar: 1.60 %
7 Jaar: 1.85 %
10 Jaar: 2.15 %
Beste klant,
Hierbij willen wij u mededelen dat Izola Bank de rentetarieven zal herzien, voor Izola Saver+ rekeningen welke op of na 17 februari 2020 worden geopend.
Izola Saver+ Looptijd
Interestvoet vanaf 17 februari 2020
1 Jaar: 0.70 %
2 Jaar: 0.85 %
3 Jaar: 1.00 %
4 Jaar: 1.25 %
5 Jaar: 1.60 %
7 Jaar: 1.85 %
10 Jaar: 2.15 %
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo
heb beslist om rekening te openen bij Izola
Formulieren ontvangen, moet NNB zerwittigen
Graag info, zijn er onder jullie die dit nog hebben of gedaan hebben
Ik dacht de dit een Belgische Bank was
vooraleer een termijnrekening te openen dient er ook een saver geopend te worden. zijn daar jaarlijkse kosten op
Bedankt voor de hulp
vooraleer een termijnrekening te openen dient er ook een saver geopend te worden. zijn daar jaarlijkse kosten op
Bedankt voor de hulp
en elk jaar alles goed op je belastingbrief vermelden van die bank, de opbrengsten enz
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Izola is geen Belgische bank, maar een Maltese (spaartegoeden beschermd door Maltese overheid). De bank is in handen van de familie Van Marcke, vandaar de link met België.milionairzondergeld schreef: ↑27 juni 2020, 18:42 Hallo
Bedankt voor de hulp
Wat ik destijds heb gedaan is formulier toegestuurd gekregen, ingevuld en teruggestuurd, en daarmee was spaarrekening (Izola Saver) geopend (kostenloos). Eens toegang tot het platform kan je makkelijk een termijnrekening (Izola Saver +) openen.
NBB verwittigen heb ik op dat moment nog niet gedaan, maar eigenlijk moet je dit sowieso doen bij elke buitenlandse rekening die je hebt. Ik heb dus het nodige (online) doorgegeven aan CAP enkele weken voor het invullen van mijn belastingen.
Mijn persoonlijke ervaring: nog steeds een degelijke rente (basisrente die in al die jaren nauwelijks daalt en tot de "besten" blijft behoren) - nog meer op vlak van termijnrekeningen, al zijn die de laatste jaren wel wat afgenomen in "interessante rente", snelle communicatie met Nederlandstalige online klantendienst, en correcte uitbetaling.
Wil hier graag wel eens lezen welke bank niet de correcte rente's uitbetaald.
Of is da gazette praat.
Of is da gazette praat.
Estate Guru believer.
Geeft Izola tekst en uitleg hoe en wie en op welke manier je NBB moet verwittigen. En ook vooral, eens het boeltje afgesloten, wat, hoe, waar en wanneer NBB verwittigen.
Hun aanbod is mooi. Ik verwacht niet dat rente binnen 5 jaar hoger zal zijn als hun termijnrekening. Uiteraard goed beseffend dat geld komende vijf jaar onbeschikbaar wordt.
Hun aanbod is mooi. Ik verwacht niet dat rente binnen 5 jaar hoger zal zijn als hun termijnrekening. Uiteraard goed beseffend dat geld komende vijf jaar onbeschikbaar wordt.
Ze geven genoeg uitleg. Je moet misschien nog wat googelen, maar dat is nu toch echt niet te veel gevraagd in 2021, nee?
Izola is één van de minst frustrerende financiële instellingen om mee te communiceren. Ik heb er al dikwijls versteld van gestaan wat sommigen zich durven permitteren, maar Izola heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Izola is één van de minst frustrerende financiële instellingen om mee te communiceren. Ik heb er al dikwijls versteld van gestaan wat sommigen zich durven permitteren, maar Izola heb ik nog nooit problemen mee gehad.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag een mail gehad dat ze vanaf 1 februari de intrestvoeten laten zakken:
1 Jaar 0.55%
2 Jaar 0.70%
3 Jaar 0.85%
4 Jaar 1.05%
5 Jaar 1.45%
7 Jaar 1.70%
10 Jaar 2.00%
Twee minuten later een recall ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
... zelf geen mail noch recall gehad, maar blijkbaar staat er dan toch een neerwaartse herziening in de stijgers. In mijn geval net op tijd om mijn eerste afgelopen 5-jarige cyclus te verlengen voor 1 februari. In de huidige rente-arme tijden kan ik leven met 1,505 % netto 

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben voor 10 jaar gegaan. Ik zie niet direct intrestverhogingen in de toekomst.
Disclaimer: ik ben heel slecht in voorspellingen ...
Stond ook in de teruggeroepen mail:
enBeste klant,
Hierbij willen wij u mededelen dat Izola Bank de rentetarieven zal herzien, voor Izola Saver+ rekeningen welke op of na 1 februari 2021 worden geopend.
Da's wel één van de eigenaardigheden bij Izola. Op die Saver-rekening die een beetje hun zichtrekening is krijg je bijna zo'n 6 keer meer intrest dan op een spaarboekje bij een Belgische grootbank.De intrestvoet voor de Izola Saver-rekening blijft 0,60%.
Nog een eigenaardigheid is dat er steeds minimum €25 moet op staan. Maar je krijgt er dus wel intrest op

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
@ CN: Ik ga ook voor de 10 jaar, want zie die renteverhogingen in de volgende jaren ook niet meteen in de pijplijn zitten, de BCE zal dat wel kunstmatig laag blijven houden opdat de staatsschulden in Europa niet exploderen. Daarmee houden we dus "zonder zorgen" ongeveer gelijke tred met de inflatie, dat is al heel wat in de huidige tijden.
Inderdaad een eigenaardigheidje met die € 25 ... als het daar maar is natuurlijk
. Zijn in elk geval elke 3 maand steeds stipt met hun interestafrekening.
Inderdaad een eigenaardigheidje met die € 25 ... als het daar maar is natuurlijk

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen een nieuwe mail gehad. Op het eerste gezicht is het enige verschil:
De intrestvoet voor de Izola Saver wordt eveneens aangepast naar 0,45%.
Vandaag 2 mails van Izola gehad.
Eerste was in het Engels:
We would like to inform you that Izola Bank has revised the interest rates for Izola Saver+ (Term Deposit) accounts opened on or after 1st February 2021.
Our revised Interest Rates are provided below:
Izola Saver+ Duration Interest Rate as from 1st February 2021
1 Year 1.00%
2 Years 1.25%
3 Years 1.50%
4 Years 1.75%
5 Years 2.00%
7 Years 2.35%
10 Years 2.75%
The interest rate for the Izola Saver account will also change to 0.35%.
10 minuten later in het Nederlands:
Hierbij willen wij u mededelen dat Izola Bank de rentetarieven zal herzien, voor Izola Saver+ rekeningen welke op of na 1 februari 2021 worden geopend.
Izola Saver+ Looptijd Interestvoet vanaf 1 februari 2021
1 Jaar 0.55%
2 Jaar 0.70%
3 Jaar 0.85%
4 Jaar 1.05%
5 Jaar 1.45%
7 Jaar 1.70%
10 Jaar 2.00%
een termijnrekening kan ik dan best openen op basis van de Engelse mail
voor de spaarrekening hoop ik op de intrestvoet van de Nederlandse mail
Eerste was in het Engels:
We would like to inform you that Izola Bank has revised the interest rates for Izola Saver+ (Term Deposit) accounts opened on or after 1st February 2021.
Our revised Interest Rates are provided below:
Izola Saver+ Duration Interest Rate as from 1st February 2021
1 Year 1.00%
2 Years 1.25%
3 Years 1.50%
4 Years 1.75%
5 Years 2.00%
7 Years 2.35%
10 Years 2.75%
The interest rate for the Izola Saver account will also change to 0.35%.
10 minuten later in het Nederlands:
Izola Saver+ Looptijd Interestvoet vanaf 1 februari 2021
1 Jaar 0.55%
2 Jaar 0.70%
3 Jaar 0.85%
4 Jaar 1.05%
5 Jaar 1.45%
7 Jaar 1.70%
10 Jaar 2.00%

voor de spaarrekening hoop ik op de intrestvoet van de Nederlandse mail