Izola
TIP
Izola
Iemand die bij IZOLA een termijnrekening heeft?
De rentes zullen de komende jaren niet verder stijgen denk ik...
Ben om het overwegen om eventueel bij Izola een bedrag vast te zetten voor 5 -7 jaar...
Ervaringen? Doen of niet doen?
De rentes zullen de komende jaren niet verder stijgen denk ik...
Ben om het overwegen om eventueel bij Izola een bedrag vast te zetten voor 5 -7 jaar...
Ervaringen? Doen of niet doen?
Re: Izola
Ik heb bij hen een klein potje uitstaan.Ik merk op dat ze steeds hun intresten correct uitbetalen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb 2 termijnrekeningen lopen bij Izola (toen ze nog stuk hogere rentes aanboden). Ben er zeer tevreden van want inderdaad tijdige uitbetaling, geld wordt gezet op de cashrekening (die ook nog wat opbrengt) en qua mailcommunicatie reageren ze behoorlijk snel en in het nederlands. Niks mis dus!
Heb er al zowat 2 jaar 4 termijnrekeningen lopen en alles tot op heden heel correct verlopen en ze zijn ook telefonisch bereikbaar (mits geen van de vele feestdagen in Malta).
Het schijnt hier als een bijzondere kwaliteit te worden beschouwd dat een bank correct uitbetaalt. De banken waar ik termijnrekeningen heb lopen betalen de rente ook correct uit hoor.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Geen bijzondere kwaliteit nee, maar aangezien het om een nieuwe buitenlandse bank gaat - waardoor mensen soms wat weigerachtig zijn - kan het geen kwaad te benadrukken dat alles correct verloopt. En de rente is meegedaald met de rest, dus geen overdreven hoge rentes zoals in het verleden wel eens het geval was bij andere buitenlandse banken, maar degelijke rentes die tot de beste van de markt behoren.
T is geen echte buitenlandse bank he. Het is een Belgische, met buitenlandse licentie 

't is een bank, met een banklicentie. Een EU banklicentie is geldig in alle lidstaten. In sommige landen kan je die makkelijker krijgen dan in anderen. Zo heeft een Belgische bank minimaal €5.5m euro kapitaal nodig, tegenover een Maltese bank €800,000 (geloof ik). In Malta springt men gewoon tout court flexibeler om met de regels.
Daarnaast zal het lokale garantiefonds moeten uitbetalen wanneer er iets mis gaat. In Malta (alsook in België) is dat een lege doos, dus dan val je terug op de kapitaalkracht van een land. Daarvoor krijg je dus die extra rente; de risicopremie voor als er iets mis gaat.
Daarnaast zal het lokale garantiefonds moeten uitbetalen wanneer er iets mis gaat. In Malta (alsook in België) is dat een lege doos, dus dan val je terug op de kapitaalkracht van een land. Daarvoor krijg je dus die extra rente; de risicopremie voor als er iets mis gaat.
Hoe zijn ondertussen de ervaringen verder?
Iemand een kijk op de betrouwbaarheid van de bank?
Iemand een kijk op de betrouwbaarheid van de bank?
Het grootste risico lijkt mij hier vadertje staat die zonder verpinken de RV van 30% naar bv. 50% zou kunnen verhogen en dan zit je 5 à 7 jaren vast.
+1. We zijn zeker niet vrij van verhoging RV, maar gesteld dat dit 50% zou worden ... dat spreken we stilaan van confiscatieniveaus.
Maar on topic: alles verloopt verder prima met Izola, niets te klagen. Toen we intekenden hadden we geen glazen bol, maar het bleek de juiste keuze te zijn om mijn doelstelling (minimaal de inflatie bijhouden) te realiseren. Dat is al heel wat in de huidige tijden.
Maar on topic: alles verloopt verder prima met Izola, niets te klagen. Toen we intekenden hadden we geen glazen bol, maar het bleek de juiste keuze te zijn om mijn doelstelling (minimaal de inflatie bijhouden) te realiseren. Dat is al heel wat in de huidige tijden.
Hallo,
Heeft iemand negatieve ervaring met een termijnrekening bij IZOLA ?
Ik overweeg om er één te openen. (begin volgende maand)
Dank voor eventuele reactie
Heeft iemand negatieve ervaring met een termijnrekening bij IZOLA ?
Ik overweeg om er één te openen. (begin volgende maand)
Dank voor eventuele reactie
Hoe komt het dat veel termijnrekeningen (o.a. Izola, CKV, etc.) een merkbaar hoger rente opleveren dan eender welke kasbon (voor een zelfde termijn)? M.i. zijn kasbons = termijnrekeningen qua risico, fiscaliteit, etc.?
Nichespelers
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo,
ik overweeg om het spaargeld voor mijn kinderen op een termijnrekening bij Izola te deponeren. Hun spaarrekening bij ING is om te lachen qua interest, vandaar op zoek naar een beter alternatief. Graag wat feedback of dit betrouwbaar is (Maltese kleine bank). Vind weinig recente reviews of ervaringen terug...
ik overweeg om het spaargeld voor mijn kinderen op een termijnrekening bij Izola te deponeren. Hun spaarrekening bij ING is om te lachen qua interest, vandaar op zoek naar een beter alternatief. Graag wat feedback of dit betrouwbaar is (Maltese kleine bank). Vind weinig recente reviews of ervaringen terug...