jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
In de week zal je allicht gaan werken en in de weekends trek je er op uit ... Waarom investeer je dan zoveel om je woning ( waar je amper in leeft) zo energiezuinig te maken? Al die inspanningen 'kost' het milieu meer dan dat je 'ze spaart'.
Ik krijg 154 euro terug.
Afrekening: electriciteit- dagtarief 788 kWh verbruikt, nachttarief 650 kWh verbruikt.
Gas:165m3 verbruikt.
Pellets: een zak of 40.
Mijn voorschotfactuur is ondertussen maar 30 euro per maand meer
Afrekening: electriciteit- dagtarief 788 kWh verbruikt, nachttarief 650 kWh verbruikt.
Gas:165m3 verbruikt.
Pellets: een zak of 40.
Mijn voorschotfactuur is ondertussen maar 30 euro per maand meer
Als er nog altijd veel naar festivals wordt gegaan en er niet wordt beknibbeld op reizen dan is er geen crisis. Met alle respect, maar als je het niet breed hebt elke maand moet je besparen op dure vrijetijdsbesteding. Een crisis duurt niet eeuwig. Net zoals met Corona en de oorlog in Oekraïne is het weer de media die dit zit op te blazen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik ben akkoord met GroupB. Als ik op straat loop/rij heb ik alvast niet de indruk dat het crisis is. Ondanks het feit dat de benzine op recordhoogte staat rijdt er nog steeds evenveel verkeer rond. Mensen gaan nog steeds en masse op reis. Vorige week zijn we aan de kust gaan eten op restaurant. Alles zat vol, we moesten reserveren of we raakten nergens binnen.
Volgende week ga ik naar Graspop, 4 dagen volledig uitverkocht.
Ik ga niet ontkennen dat alles duurder geworden is, dat merk je aan alles, maar crisis zie ik (nog) niet.
Volgende week ga ik naar Graspop, 4 dagen volledig uitverkocht.
Ik ga niet ontkennen dat alles duurder geworden is, dat merk je aan alles, maar crisis zie ik (nog) niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De crisis ga je niet "zien", die zit achter gesloten deuren.
Er wordt beweerd dat onze politici in ivoren torens leven, er zijn er hier ook die in diezelfde torens leven.
Het is niet omdat Graspop uitverkocht is, dat er geen crisis is, op Graspop kunnen er misschien 20.000 binnen (ik zeg maar iets), er zijn wel 11.000.000 anderen die er niet zijn. Het terras van dat restaurant zit misschien vol met 100 mensen, er zijn er ook 11.000.000 die er niet zitten. Er rijden naar jouw gedacht nog evenveel auto's rond, kan je dat objectiveren ? Kan je objectiveren dat iedereen die vorig jaar op reis ging dit jaar het weer zal doen ?
Je kan met gelijk welk cijfer of gelijk welk evenement je gelijk proberen te halen.
Opletten met die cijfers van festivals. Ik dacht dat je corona-ticket nog geldig was voor de nieuwe editie. Eten en drank komt daar nog wel bij natuurlijk, maar deze metal-fans hebben ook 2 jaar gespaard doordat er nergens een festival was. Graspop is ook een festival dat een trouw publiek heeft en er dus veel voor over heeft om er heen te kunnen gaan. Allicht wordt er op andere zaken bespaard.
Er is wel degelijk een crisis, dat is voor mij wel duidelijk als velen hun rekeningen voor energie niet kunnen betalen. Schandalig dat energie in de 21ste eeuw schandalig duur is. We hebben meer energie nodig, je zou aldus verwachten dat de overheid massaal zou hebben ingezet op renewables!? Energie zou spotgoedkoop moeten zijn...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Verbannen Gebruiker
Alle topics worden gekaapt door de Putin vrienden....
Putin vriend GroupB aan het woord ...
Putins vijfde kolonne is nog steeds aan het werk ...
Putin propaganda verspreiden .... duizenden doden en 5 miljoen vluchtelingen minimaliseren
Steden volledig verwoest, infrastructuur volledig verwoest....
Onschuldige vrouwen en kinderen vermoord .... vrouwen verkracht ....
Massagraven met honderden doden ....
Allemaal opgeblazen volgens Putinvriend GroupB
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 8 juni 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
De tijdelijke ban is voorbij. Ik had de indruk dat het hier ook wat gemoedelijker geworden was.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nope, geen sociaal tarief, daarvoor verdien ik veel te veel. Ik neem wel maatregelen om mijn verbruik te temperen. Douchen in de fitness, mijn koelkast en diepvries staan in de garage ipv in de warme keuken, ik heb overal LED-lampen, ik fiets naar het werk en laad mijn fiets daar op, enz, enz. Geen zonnepanelen hier. De goedkoopste energie is nog altijd diegene die je niet verbruikt.
Inderdaad. Ik heb ook nog tickets van twee jaar geleden maar dit jaar zal de laatste keer worden. Voor de prijs van tickets voor twee personen plus eet- en drankbonnen aan 3,75 euro per stuk kunnen wij twee weken gaan camperen in Frankrijk oid. Dan is de keuze snel gemaakt. Als ik het zo wat bekijk in mijn omgeving ben ik alleszins niet de enige met het idee dat het de laatste keer is dit jaar. We zullen zien wat ervan komt volgend jaar maar het zou me niet verbazen als er een aantal festivals voor geen meter uitverkocht geraken.
Graag terug on topic hier. We zijn wat ver afgedwaald van de jaarafrekening energie.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mijn vorige eindafrekening was nog één van VEL
Heb enkel pure energiekost betaald wat curators enkel wettelijk mochten af rekenen.
Andere schuldeisers zoals overheid en DNB's moeten hun schuld vragen via Regsol net zoals ex klanten die teveel voorschotten hebben betaald.
In die te veel voorschotten zitten 2/3 heffingen en die kunnen ze ook niet rechtreeks terug eisen van overheid en DNB's, moet ook via Regsol.
Curators zijn ook gebonden door beperkt gerechtelijk mandaat en kunnen geen andere schuldeisers bevoordelen tov andere.
Dergelijk failliete zaak is uniek, Vreg en Creg hebben voor overheid en DNB's vergeten een vangnet in te bouwen, eigen schuld dikke bult.
Raad iedereen aan enkel de energiekost te betalen.
Heb enkel pure energiekost betaald wat curators enkel wettelijk mochten af rekenen.
Andere schuldeisers zoals overheid en DNB's moeten hun schuld vragen via Regsol net zoals ex klanten die teveel voorschotten hebben betaald.
In die te veel voorschotten zitten 2/3 heffingen en die kunnen ze ook niet rechtreeks terug eisen van overheid en DNB's, moet ook via Regsol.
Curators zijn ook gebonden door beperkt gerechtelijk mandaat en kunnen geen andere schuldeisers bevoordelen tov andere.
Dergelijk failliete zaak is uniek, Vreg en Creg hebben voor overheid en DNB's vergeten een vangnet in te bouwen, eigen schuld dikke bult.
Raad iedereen aan enkel de energiekost te betalen.