jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Natuurlijk. Denk je dat bij energiebedrijven iemand de meterstanden manueel in een Excelwerkblad zit in te geven om klant per klant een factuur te maken? Die bedrijven hebben eigen ontwikkelde software. De facturen voor alle klanten zouden op een dag tijd berekend en afgedrukt moeten kunnen worden. Dat gebeurt volautomatisch. De enige menselijke interventie is het in enveloppen steken van de facturen. Daarom is het zo vreemd dat ze maanden vertraging hebben.
Zou ik mezelf stilaan al niet gelukkig mogen prijzen en ben ik niet stilaan goedkoper af omdat ik boilers heb die elektrisch verwarmen en niet met gas ?
Heeft iemand dat al berekend ?
Heeft iemand dat al berekend ?
Ik heb een elektrische boiler en heeft dagelijks 4, 5 kwh nodig. (2 pers.)
Maar is voor ons gratis, PV installatie en terugleveringsvergoeding.
Met aardgas zou dat neerkomen op +- 1m3 aardgas.
Een aardgas combi of doorstromer heeft zeer slecht rendement 60% tot 40%
Met een warmtepomp boiler ben je het beste af, zonder PV installatie.
En parameters komen vanzelf in programma's volgens sommigen toch.Yaris schreef: ↑13 oktober 2022, 07:08 Natuurlijk. Denk je dat bij energiebedrijven iemand de meterstanden manueel in een Excelwerkblad zit in te geven om klant per klant een factuur te maken? Die bedrijven hebben eigen ontwikkelde software. De facturen voor alle klanten zouden op een dag tijd berekend en afgedrukt moeten kunnen worden. Dat gebeurt volautomatisch. De enige menselijke interventie is het in enveloppen steken van de facturen. Daarom is het zo vreemd dat ze maanden vertraging hebben.
Eender welk program dient geprogrammeerd te worden.
En dacht niet geschreven te hebben dat alles manueel dient in gegeven te worden per factuur.
De fantasie van sommigen slaat weer eens op hol.
Die vertraging heeft een reden, de geschatte meterstanden uit verleden en het program dat niet met negatieve cijfers kan werken.
Estate Guru believer.
Warm water in voorraad houden kost ofwel onnodige elektriciteit of gas of mazout.
Maar niet als een zonneboiler.
Systemen omschakelen kost ook geld.
Op hoeveel jaar de kosten worden terug verdiend.
Bij vervanging van huidige wordt het een ander verhaal.
Of warm water 24 u op 24 in dienst moet zijn is weer een ander iets.
Wat het goedkoopst 24 op 24 of als nodig opwarmen. (meten is weten met als variabele-temperatuur binnenkomend leiding water bij bijvullen voorraad)
Estate Guru believer.
Natuurlijk moeten die programma's input krijgen (zonder input geen output ) ... maar dat programma zal niet Excel zijn maar een iets meer professionele applicatieplatin schreef: ↑13 oktober 2022, 10:07En parameters komen vanzelf in programma's volgens sommigen toch.Yaris schreef: ↑13 oktober 2022, 07:08 Natuurlijk. Denk je dat bij energiebedrijven iemand de meterstanden manueel in een Excelwerkblad zit in te geven om klant per klant een factuur te maken? Die bedrijven hebben eigen ontwikkelde software. De facturen voor alle klanten zouden op een dag tijd berekend en afgedrukt moeten kunnen worden. Dat gebeurt volautomatisch. De enige menselijke interventie is het in enveloppen steken van de facturen. Daarom is het zo vreemd dat ze maanden vertraging hebben.
Eender welk program dient geprogrammeerd te worden.
En dacht niet geschreven te hebben dat alles manueel dient in gegeven te worden per factuur.
De fantasie van sommigen slaat weer eens op hol.
Die vertraging heeft een reden, de geschatte meterstanden uit verleden en het program dat niet met negatieve cijfers kan werken.
Je reageert nu wat krekelig maar jijzelf gaf de de indruk te denken dat Excel hun softwareprogramma was voor het opvolgen van verbruik en opmaken van de facturatie. Ter herinnering:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Omschakelen? Waarom zou de gasprijs niet ineenstorten wanneer de oorlog en speculatie stopt?platin schreef: ↑13 oktober 2022, 10:18Warm water in voorraad houden kost ofwel onnodige elektriciteit of gas of mazout.
Maar niet als een zonneboiler.
Systemen omschakelen kost ook geld.
Op hoeveel jaar de kosten worden terug verdiend.
Bij vervanging van huidige wordt het een ander verhaal.
Of warm water 24 u op 24 in dienst moet zijn is weer een ander iets.
Wat het goedkoopst 24 op 24 of als nodig opwarmen. (meten is weten met als variabele-temperatuur binnenkomend leiding water bij bijvullen voorraad)
https://www.ad.nl/geld/energietoeslag-n ... ~ae745868/
Zou dit in Belgie ook mogelijk zijn ? Met mijn huidige verbruik zou ik na aftrek van die 196 euro korting geld terug krijgen op mijn facturen van November tot en met maart. Ik zou dit bedrag graag schenken aan een minderbedeelde .
Zou dit in Belgie ook mogelijk zijn ? Met mijn huidige verbruik zou ik na aftrek van die 196 euro korting geld terug krijgen op mijn facturen van November tot en met maart. Ik zou dit bedrag graag schenken aan een minderbedeelde .
Dus u denkt dat het brood, bier en aardappelen in frituur terug gaan af slagen?KomaanBeurs schreef: ↑13 oktober 2022, 12:29 Omschakelen? Waarom zou de gasprijs niet ineenstorten wanneer de oorlog en speculatie stopt?
Dat is wel heel optimistisch.
-
- Newbie
- Contacteer:
Mijn vrouw is qua borstomtrek minderbedeeld. Ik geef u haar rekeningnummer in PB. Alvast bedankt voor de 169 euro, brembos!Brembos schreef: ↑13 oktober 2022, 13:31 https://www.ad.nl/geld/energietoeslag-n ... ~ae745868/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lokaal niet. Gasprijs is echter internationaal gegeven.odbc schreef: ↑13 oktober 2022, 13:46Dus u denkt dat het brood, bier en aardappelen in frituur terug gaan af slagen?KomaanBeurs schreef: ↑13 oktober 2022, 12:29 Omschakelen? Waarom zou de gasprijs niet ineenstorten wanneer de oorlog en speculatie stopt?
Dat is wel heel optimistisch.
Oei ik zijn niet alleen.Brembos schreef: ↑13 oktober 2022, 13:31 https://www.ad.nl/geld/energietoeslag-n ... ~ae745868/
Een tijdje terug hier op forum gevraagd wie ik kon helpen met die 100 € geen reactie.
Vb toont aan dat de centen naar de verkeerde huishoudens gaan.
Estate Guru believer.
Net nu de elektriciteitsprijs terug dalende is, kreeg ik een hernieuwd voorstel voor mijn maandelijks voorschot: 690 ipv 260€. Behoor ik nu tot die minderbedeelden, en mag ik premies van meerdere forumleden cumuleren?
Voorschot op het uiterste minimum zetten. In deze tijden van stijgende rente moet je geen renteloze lening aan de energieleverancier geven.