Jardine
TIP
Re: Jardine
Ik neem aan dat de twee bedrijven JS en JM zijn?
En wat is de aanbeveling / opmerking van Bolero?
En wat is de aanbeveling / opmerking van Bolero?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
http://data.kbcsecurities.be/40/40/205/133100.pdf
En idd had het enkel over de 2 (hoofd)bedrijven die deze holding uitmaken met natuurlijk de bijhorende investeringen.
En idd had het enkel over de 2 (hoofd)bedrijven die deze holding uitmaken met natuurlijk de bijhorende investeringen.
@realisticview: dank voor de link. Zo hoort u ook eens een andere klok.
Zou me niet verbazen moesten die ook in de 'Panama papers' opduiken.
Zou me niet verbazen moesten die ook in de 'Panama papers' opduiken.
Volgens BNP Paribas kunnen deze aandelen alleen in grotere aantallen worden aangekocht:
Jardine Matheson: veelvoud van 400 aandelen;
Jardine Strategic: veelvoud van 500 aandelen.
Ik ben er niet van overtuigd dat dit noodzakelijkerwijs altijd en overal het geval zou moeten zijn.
Heeft iemand hier meer info over? Bestaat de mogelijkheid om kleinere aantallen aan te kopen?
Ik ben er niet van overtuigd dat dit noodzakelijkerwijs altijd en overal het geval zou moeten zijn.
Heeft iemand hier meer info over? Bestaat de mogelijkheid om kleinere aantallen aan te kopen?
Jardine matheson is ook te koop op Nasdaq! Daar geef je aantallen in zoveel je wilt hebben.dreamy schreef:Volgens BNP Paribas kunnen deze aandelen alleen in grotere aantallen worden aangekocht:
Bedankt!laeka schreef: Jardine matheson is ook te koop op Nasdaq! Daar geef je aantallen in zoveel je wilt hebben.
@dreamy: Ik weet niet wie je die informatie heeft bezorgd, maar ze is duidelijk verkeerd. Hieronder een screenshot van BNPPF PC Banking die dat bevestigd.
Daaruit kan je opmaken dat er wel een minimum hoeveelheid is: 100 aandelen.
BNPPF handelt voor dit aandeel via de beurs van Singapore omdat daar de grootste liquiditeit voor het aandeel is en bijgevolg de spreads tussen aan- en verkoopprijs het laagst zijn. Anderzijds zijn de transactiekosten hoger.
BNPPF handelt voor dit aandeel via de beurs van Singapore omdat daar de grootste liquiditeit voor het aandeel is en bijgevolg de spreads tussen aan- en verkoopprijs het laagst zijn. Anderzijds zijn de transactiekosten hoger.
Nogmaals dank! Deze info werd mij verstrekt door een medewerker van BNP Paribas.Belca2 schreef:@dreamy: Ik weet niet wie je die informatie heeft bezorgd, maar ze is duidelijk verkeerd. Hieronder een screenshot van BNPPF PC Banking die dat bevestigd.
Ik ben overigens niet erg tevreden over de service bij BNP Paribas, over de prijs/kwaliteit nog minder!
@dreamy: ik kan niet klagen over BNPPF. Hun uitgebreid netwerk laat aankopen toe die elders moeilijk te realizeren zijn. Ze kunnen bv. ook keuzedividenden van UK aandelen behandelen. Daarvoor betaal je een prijs. Alhoewel ik ook het gevoel heb dat die lager kan.
Jardine Matheson vandaag bijna 5% erbij. Zijn aan het oprukken naar hun ATH.
Ja, net nu ik eindelijk ontdekt had hoe ik aandelen kan bijkopen...laeka schreef:Jardine Matheson vandaag bijna 5% erbij. Zijn aan het oprukken naar hun ATH.
Ook JS deed het niet slecht. Blij dat ik inging op het keuzedividend.
En terug naar af: van $31.09 naar $29.5 in een week tijd. Positief: de aandelen worden goedkoper en een goede uitwisselingskoers (voor het dividend) in het verschiet.
Blijft ook maar wegzakken en dan de dalende dollar niet vergeten. Zie dat je binnenkort maar geen spijt hebt.Belca2 schreef:Ook JS deed het niet slecht. Blij dat ik inging op het keuzedividend.
Ik heb altijd geschreven dat het een aandeel is voor de lange termijn. Minstens 5 jaar.
Maar het kan best zijn dat ik er dan dikke spijt van heb
Maar het kan best zijn dat ik er dan dikke spijt van heb