Jardine
TIP
Re: Jardine
Heb mij gisteren nog een pakket Jardine Matheson Holdings aangeschaft. Staat onder de helft van zijn boekwaarde.
Kan het nog gekker?

Kan het nog gekker?
Hoeveel staan de Jardine aandelen tov van een jaar geleden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Is inderdaad verleidelijk om ze onder de 20 USD op te pikken.
Het feit dat 40% van de intrinsieke waarde bestaat uit hotel business en handel in voertuigen, beide sectoren die zwaar getroffen zijn door crisis, weerhoudt me momenteel in te stappen. En heb persoonlijk al via Exor blootstelling aan deze cyclische autoindustrie.
Maar je zou ook kunnen zeggen dat 60% bestaat uit dairy farm ( supermarkten, Helath & beauty, restaurants, meubelwinkels )en vastgoed.
Het feit dat 40% van de intrinsieke waarde bestaat uit hotel business en handel in voertuigen, beide sectoren die zwaar getroffen zijn door crisis, weerhoudt me momenteel in te stappen. En heb persoonlijk al via Exor blootstelling aan deze cyclische autoindustrie.
Maar je zou ook kunnen zeggen dat 60% bestaat uit dairy farm ( supermarkten, Helath & beauty, restaurants, meubelwinkels )en vastgoed.
Het zit daar ook niet mee he. De corona crisis is nog niet verteerd of daar zijn de straatprotesten weer in Hong Kong.
Jardine Matheson heeft onlangs een pak eigen aandelen ingekocht aan veel hogere koersen en nu zijn blijkbaar de leden van de Raad van Bestuur aan het hamsteren. Wordt vervolgd.
Jardine Matheson heeft onlangs een pak eigen aandelen ingekocht aan veel hogere koersen en nu zijn blijkbaar de leden van de Raad van Bestuur aan het hamsteren. Wordt vervolgd.
Ik denk ook dat het wel goed zal komen met Jardine. Dit kan een tijd kan duren en ik zou nu ook niet direkt bijkopen, vooral totdat er meer duidelijkheid is over de ontwikkelingen in Hong Kong, maar op de wat langere termijn komt het wel weer goed.
Ze bestaan al sinds 1832, dus deze crisis zullen ze ook wel weer te boven komen.
Ze bestaan al sinds 1832, dus deze crisis zullen ze ook wel weer te boven komen.

Jardine Matheson heeft meer dan 85% van Jardine Strategic verworven. Daardoor is het volgens de Singaporese wet verplicht een overname bod te doen. JM betaalt USD 33 per JS aandeel (een premie van ~20%) tov slot vorige vrijdag. De overname is geacht door te gaan ergens begin april. De participatie die JS in JM heeft wordt in 2022 geschrapt. Betere verhandelbaarheid en hogere dividenden voor JM worden in het vooruitzicht gesteld.
https://www.jardines.com/assets/files/Investors/Presentations/210308/210308.pdf
https://www.jardines.com/assets/files/Investors/Presentations/210308/210308.pdf
Goed nieuws, of mogelijk toch minder goed nieuws?
De biedprijs ligt blijkbaar een stuk onder de NAV en het bod is in principe een done deal aangezien de goedkeuringsdrempel op 75% ligt en Jardine Matheson 85% van de aandelen controleert.
https://www.businesstimes.com.sg/compan ... unt-to-nav
Goede deal.
De waarde is een beetje boven gekomen.
Zelfs als JM de beste zaak gedaan zou hebben, dan koop je met de opbrengst toch gewoon JM?
De vereenvoudiging van de structuur is alleen positief.
The Princely Hong rules!
De waarde is een beetje boven gekomen.
Zelfs als JM de beste zaak gedaan zou hebben, dan koop je met de opbrengst toch gewoon JM?
De vereenvoudiging van de structuur is alleen positief.
The Princely Hong rules!
Ik heb het OTC aandeel, jammer genoeg nog steeds verlies met dit bod. Overname onder de NAV, ik vind het een schande.
Het verzet groeit tegen het uitkoopbod op Jardine Strategic. Een groep minderheidsaandeelhouders overweegt blijkbaar juridische acties omdat het bod van $ 33 per aandeel ruim 20 procent lager ligt dan de intrinsieke waarde.