jeff hoeyberghs
Re: jeff hoeyberghs
Toen ik tijdens een judotraining met een dame zwaar aan het trainen was (20+ jaar geleden), kreeg ik achteraf ook een officiële klacht wegens aanranding omdat ik haar borst lichtjes zou hebben aangeraakt tijdens een judoworp in het heetst van de strijd.
Ik heb het nooit ontkend of bekend. Ik weet eerlijkheidshalve niet of ik effectief haar borst heb aangeraakt of niet. Uiteindelijk is de klacht ook geseponeerd wegens een gebrek aan bewijzen. *zucht*
Dan denk ik: Ja sorry sé, maar als je geen (per ongeluk) ongewenste aanrakingen wil, doe dan niet aan een gevechtssport. En dan denk ik ook: Waar ligt de grens?
Ik heb het nooit ontkend of bekend. Ik weet eerlijkheidshalve niet of ik effectief haar borst heb aangeraakt of niet. Uiteindelijk is de klacht ook geseponeerd wegens een gebrek aan bewijzen. *zucht*
Dan denk ik: Ja sorry sé, maar als je geen (per ongeluk) ongewenste aanrakingen wil, doe dan niet aan een gevechtssport. En dan denk ik ook: Waar ligt de grens?
Laatst gewijzigd door Makila op 10 december 2019, 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Dit is onzin. Ik ken tal van vrouwen die rationeler, wetenschappelijker, neutraler en objectiever zijn dan de doorsnee man. Kijk simpelweg naar de studieresultaten wereldwijd in exacte wetenschappen (wiskunde, engineering, technologie, bio-medische wetenschappen, farmacie,...): die van meisjes zijn gewoon beter dan die van jongens.GreenDean schreef: ↑10 december 2019, 15:20 Vooral wat betreft dat vrouwen te emotioneel zijn om bepaalde functies uit te oefenen, het is niet voor niets dat we ooit (in een zeer recent verleden nog) een rollenpatroon hadden dat over millennia geëvolueerd is. Anderzijds kan een man geen moederrol op zich nemen, lijkt mij de logica zelve.
Hij slaat de nagel op de kop met te zeggen:"het is niet omdat vrouwen zichzelf niet begrijpen, dat ze niet te begrijpen zijn". Vandaag is iets zwart en morgen is exact hetzelfde wit. Mannen zwijgen dan liefdevol omdat het overmorgen wel weer zwart zal zijn, of misschien een ander kleurtje.
Maar iedere man weet dat je geen vrouwelijke officier aan de knop van een kruisraket wil. Meer nog, vrouwen weten dit zelf ook.
Ander voorbeeld: de beste beleggers zijn vrouwen. Zij zijn namelijk beter in het uitschakelen van emoties bij beleggen, nemen minder onverantwoorde risico's, zien de realiteit objectiever in, hebben minder de drang om continue te handelen etc. De allerbeste beleggers zijn mannen, maar de allerslechtste zijn dat ook (en die zijn met meer). Gemiddeld genomen zijn vrouwen veel betere beleggers.
Echte mannen weten dat ze juist geen mannen achter de knop van een kruisraket willen. Omdat ze continue bewijsdrang hebben, competitiever zijn ingesteld, niet tegen eigen verlies kunnen, grotere risico's willen nemen,...
Ook jarenlang judo gedaan, en effectief: je ligt tussen mekaars benen te spartelen, je ligt letterlijk op mekaar en dus is er sowieso onopzettelijk contact. Uiteraard nooit een klacht gehad: ik denk dat ik zelf degene was die het meest "verlegen" was.Makila schreef: ↑10 december 2019, 15:38 Toen ik tijdens een judotraining met een dame zwaar aan het trainen was (20+ jaar geleden), kreeg ik achteraf ook een officiële klacht wegens aanranding omdat ik haar borst lichtjes zou hebben aangeraakt tijdens een judoworp in het heetst van de strijd.
(...)
En dan denk ik ook: Waar ligt de grens?
Inderdaad. Recht op vrije meningsuiting is uiteraard heilig, maar het recht om respectvol behandeld te worden is dat ook.Yaris schreef: ↑10 december 2019, 15:24 Als je vrouw, je baas of je collega's je uitmaken voor een waardeloos iemand moet je al een heel dik vel hebben om je schouders op te halen en te doen alsof je niets gehoord hebt. Wanneer iedereen ongezouten zijn mening over en aan de anderen gaat verkondigen krijgen we we een onleefbare situatie in het huwelijk, op school, op het werk, in het verkeer en in heel de samenleving.
- DirkDeLaet
- Newbie
Vrijheid van mening is zo'n rekbaar begrip dat het door iedereen gebruikt en misbruikt wordt naargelang het hem uitkomt. Wat voor de éne een belediging is, is voor de andere de pure waarheid, en géén belediging!
De meerderheid van de bevolking is tégen immigratie, niet alleen in belgie maar OVERAL! Toch probeert een minderheid dat door onze strot te rammen, en als iemand protesteert wordt die dan maar in het hoekje van de racisten gezet!
De meerderheid van de bevolking is tégen immigratie, niet alleen in belgie maar OVERAL! Toch probeert een minderheid dat door onze strot te rammen, en als iemand protesteert wordt die dan maar in het hoekje van de racisten gezet!
Ik denk dat wij 2 verschillende definities van 'man' hebben. Ik bedoel niet de haantjes, maar de mannen, nog een onderscheid dat in mijn kindertijd voor iedereen die ik kende duidelijk was. Het is waar dat heel veel hedendaagse 'mannen' het woord man niet waard zijn. En dat omdat ze zich op hun kop laten zitten door hun vrouwen, opgestookt door o.a. vierkante blubber.
Ik ga dat haantjes fenomeen zeker niet ontkennen, dat is er. Maar bij vrouwen ook, en nog sterker. Ooit al een vrouw bezig gezien die een team leiding moet geven? Een vrouw kan zich in zo'n geval dingen permitteren waar een man nooit mee wegkomt. Maar een vrouw in zo'n geval op haar plaats zetten is gegarandeerd een tranendal met kans op groteske beschuldigingen, daar durft vandaag bijna geen enkele man zich aan te wagen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
"In order to maintain a tolerant society, the society must be intolerant of intolerance." (Karl Popper)CarpeNoctem schreef: ↑10 december 2019, 13:21 Ochottekes toch, een dokter zegt iets beledigend (...) Meer zelfs, de organisatie die de dokter uitnodigde moet uitgesloten worden van de universiteit. Aldus de promotors van de inclusiviteit en de verdraagzaamheid ...
Ik ben het anderzijds wel voor een deel met je eens: de reactie is niet gepast. Het is beter om die dwaze vent straal te negeren. Uiteindelijk is hij enkel op zoek naar aandacht, en dat krijgt hij juist door daar op te reageren.
Zeker. Ik heb jaren voor een vrouwelijk teamleader gewerkt. Indrukwekkend hoe sterk zij was als teamleader: Met een PhD van MIT had ze sowieso de theoretische achtergrond. Tel daarbij de softskills om een heel team van mannen optimaal te doen samenwerken. Ze wist EXACT hoe elke individuele persoon aan te pakken en daar het complete maximum uit te halen. Ik heb er heel veel van geleerd. Zelf kom ik als leidinggevende nog niet tot aan haar enkels.
Dude. Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
- DirkDeLaet
- Newbie
Feitelijk zijn de islamieten op dat gebied verder dan wij, zij trekken vodden over hun vrouw hun kop, gordijnen over hun lijf, zoveel mogelijk, opdat ze toch aub niéts zouden zeggen, het is toch allemaal quatsch wat eruit komt...laat ze beter over-en weer sleffen naar den aldi met 5 jongeren aan hun zijde. Halleluya allah!
Volgens mij zit de nuance hem hier in: Je mag perfect tegen dingen (zoals migratie) zijn, dat maakt je nog geen racist. Je bent pas racist als je je tegen mensen bent.DirkDeLaet schreef: ↑10 december 2019, 15:54 De meerderheid van de bevolking is tégen immigratie, niet alleen in belgie maar OVERAL! Toch probeert een minderheid dat door onze strot te rammen, en als iemand protesteert wordt die dan maar in het hoekje van de racisten gezet!
- DirkDeLaet
- Newbie
en waarom ben je een racist als je tegen mensen bent? Is het verboden om tegen mensen te zijn? Ik ben tegen homos, lesbiennes en noordafrikanen oa Ik vind van de eerste twee dat ze hun geaardheid niet moeten opdringen, en van de derde dat ze moeten teruggaan vanwaar ze komen.
Volgens sommige mensen ben je effectief een racist met bovenstaande uitspraken.DirkDeLaet schreef: ↑10 december 2019, 16:18 Ik ben tegen homos, lesbiennes en noordafrikanen oa Ik vind van de eerste twee dat ze hun geaardheid niet moeten opdringen, en van de derde dat ze moeten teruggaan vanwaar ze komen.
Mij persoonlijk interesseert het geen bal.
Nagel op de kop. Hoe tegenstrijdig het ook lijkt: rechtse figuren dromen eigenlijk van een Islamitische Staat. Het zijn geen islamofoben, maar islamofielen.DirkDeLaet schreef: ↑10 december 2019, 16:05 Feitelijk zijn de islamieten op dat gebied verder dan wij, zij trekken vodden over hun vrouw hun kop, gordijnen over hun lijf, zoveel mogelijk, opdat ze toch aub niéts zouden zeggen, het is toch allemaal quatsch wat eruit komt...laat ze beter over-en weer sleffen naar den aldi met 5 jongeren aan hun zijde. Halleluya allah!
Er zijn in praktijk mannen die geboren zijn met 2 penissen. En er zijn ook effectief mensen die zowel een penis als een vagina hebben. Beiden zijn zeldzame grillen van de natuur maar ze bestaan echt!
Ik heb ooit eens over een mens gelezen en die had een volledig werkende penis (hij/zij kon vrouwen zwanger maken), maar hij/zij had ook eierstokken en een baarmoeder en hij/zij kon tevens zelf zwanger geraken!
Ik denk niet dat het echt leuk is deze afwijking te hebben maar het kan ..
Laatst gewijzigd door Makila op 10 december 2019, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.