Jonge spaarder: wanneer beginnen aan termijnrekening?
TIP
Re: Jonge spaarder: wanneer beginnen aan termijnrekening?
ik vind zelf 65% ook heel veel, idd aan zulke beleggingen zijn er naar mijn mening te hoge kosten verbonden.
En wat ga je doen als je bvb een huis wil kopen?
En wat ga je doen als je bvb een huis wil kopen?
+1ludo schreef:Je schrijft dat je in 2013( is nog ruim 3 jaar ) mogelijks 50.000 euro bij elkaar zou hebben en die zou willen wegzetten op een termijnrekening.
Dat is allemaal goed en wel, en heel tof, we hebben het allemaal zeker gelezen dat je nu eind dit jaar 20.000 en in 2013 50.000 euro mogelijks zou hebben, maar om nu voorbarige voorspelingen te doen,van wat er in 2013 voorhanden zou kunnen zijn, heeft helemaal geen zin. We zijn nog lang niet 2013 en je bent nog lang niet aan je kapitaal van 50.000 euro.
Ik zou wachten tot het zover is, en dan kijken wat er beschikbaar is van termijn of andere beleggingen.
En zo aan je uitleg te lezen ben je al aardig op de hoogte van bepaalde financiéle zaken, dat het mij verwonderd dat je van een eenvoudige termijnrekening niks zou afweten. Komt eerder wat pocherig over.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor jullie verschillende meningen.
Nog een vragje aan de aandelen-aanhangers:
Welke Belgische aandelen zijn de moeite waard (indien geen interessante Belgische aandelen, gelieve internationale aandelen te vermelden) volgens u en waarom (korte uitleg).
50.000 euro tegen 2013 is geen schatting maar een pessimistische doelstelling.
Mijn optimistische doelstelling is voor 65.000 euro tegen 2013.
Ik heb in allebei voldoende marges ingebouwd, alleen dat het halen van de optimistische doelstelling afhankelijk is van de mate van ongeplande uitgaven.
Welke Belgische aandelen zijn de moeite waard (indien geen interessante Belgische aandelen, gelieve internationale aandelen te vermelden) volgens u en waarom (korte uitleg).
Ik heb in allebei voldoende marges ingebouwd, alleen dat het halen van de optimistische doelstelling afhankelijk is van de mate van ongeplande uitgaven.
Je doel-vraag was info over termijnrekeningen, nu begin je al over aandelen,alhoewel je interesse er niet naar uitging,je er niets van kende,en je niet mee wou bezighouden met zaken die je niet kende,en je absolut geen risico wou nemen met je hard verdiende geld.
Eigenlijk hebben wij er geen zaken mee en er geen boodschap aan met hoeveel geld je wil beleggen.
Dit kan ook met mindere bedragen,of zonder bedragen te noemen.
Je komt me pocherig over,wilt laten weten wat jij allemaal weet,en kent van het financiele.
Eigenlijk hebben wij er geen zaken mee en er geen boodschap aan met hoeveel geld je wil beleggen.
Dit kan ook met mindere bedragen,of zonder bedragen te noemen.
Je komt me pocherig over,wilt laten weten wat jij allemaal weet,en kent van het financiele.
Laatst gewijzigd door ludo op 29 juni 2010, 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad wel een érg grote sprong, van nagenoeg 'risicovrije' termijnrekeningen direct door naar aandelen? Yikes... Ik zou toch eerst eens enkele Beleggerscompetities meespelen en eens kijken hoe het er aan toe gaat hoor, Vliegtuig_docteur, kwestie van te voorkomen dat je alles met verlies verkoopt en de schrik van uw leven op doet, het kan wel vies doen met écht geld...ludo schreef:Je doel-vraag was info over termijnrekeningen, nu begin je al over aandelen,alhoewel je interesse er niet naar uitging,je er niets van kende,en je niet mee wou bezighouden met zaken die je niet kende,en je absolut geen risico wou nemen met je hard verdiende geld.
Zelf zou ik niet op de aandelenboot stappen zonder eerst op een ware geldberg te zitten en goed te weten waar je aan begint. Tenzij je voldoende kapitaal en kennis hebt, is het imho onbegonnen werk om voldoende spreiding in te bouwen met aandelen, je verliest al redelijk wat geld van in het begin aan transactiekosten, en je hebt dan ook nog eens de tijd nodig om alles voortdurend op te volgen tenzij je de Buy & Hold strategie hanteert. Ook op obligaties ben ik om die reden niet zo happig. Met een "beperkt kapitaal" zou ik persoonlijk enkel gaan voor zorgvuldig uitgekozen beleggingsfondsen en/of indexfondsen/trackers.Vliegtuig_docteur schreef:Nog een vragje aan de aandelen-aanhangers:
als alternatief voor vastrentende beleggingen:Vliegtuig_docteur schreef:Bedankt voor jullie verschillende meningen.
elia
monopolie
overheid aandeelhouder
dividend gebaseerd op 10 jarige overheidsobligaties (dus bescherming tegen rentestijgingen)
strips beschikbaar
redelijke koers
recente artikelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=V22ROOMS" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dierickx.be/cgi/DLA/HTML_DLA ... ies&Lang=N" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste.Vliegtuig_docteur schreef:Bedankt voor jullie verschillende meningen.
Je mag nog zoveel ervaring hebben in de financiele wereld als je wil.De huidige malaise wereldwijd die in 2008 is gestart heeft niemand zien aankomen.Dus wat is de definitie van een "ervaren belegger"?Voor het ogenblik zijn de beurzen zeer volatiel.Je kunt eventueel op zoek gaan naar "goede huisvader" aandelen.Deze hebben doorgaans minder last van hevige koersschommelingen en geven ook een aardig jaarlijks dividend.Belgacom,Mobistar,GIMV en Telenet zijn doorgaans gevestige waarden.Telenet is trouwens uitgeroepen tot aandeel van het najaar door beleggersclubs.Nog een aardig groeipotentieel met een mooi dividend(+/-10%) in aantocht.Fortis WAS ook zo eentje.Dus in de beurswereld ben je van niets zeker meer.