Kan een bank eenzijdig de klantrelatie verbreken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kan een bank eenzijdig de klantrelatie verbreken?
Ik ben al vele jaren klant bij Argenta waar ik een zicht-en spaarrekening heb waar ik eigenlijk geen gebruik van maak maar die ik wel wil behouden. Ben al een paar keer gecontacteerd geweest door het kantoor met de vraag of ik eens langs wil komen maar ik bedank daar altijd vriendelijk voor. Mijn vraag... Kan een bank eenzijdig een einde maken aan de bankrelatie omdat je commercieel niet interessant bent? Terzijde het Argenta bankkantoor waar ik een hele tijd geleden klant ben geworden is een paar jaar terug gesloten en het klantenbestand werd overgeheveld naar het bankkantoor waarvan sprake.
Re: Kan een bank eenzijdig de klantrelatie verbreken?
Natuurlijk
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb het onlangs zelf meegemaakt. Het kan dus.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom zou dit niet kunnen?
Enig idee waarom het kantoor je contacteerde om langs te komen? Om iets te verkopen? Om eens te babbelen? Misschien om je persoonsgegevens in orde te brengen: identiteitsgegevens waarover kantoor beschikt zijn vervallen en je moet je nieuwe identiteitskaart laten inlezen. Klanten die na een tijd niet meer in orde zijn met persoonsgegevens zullen het merken: ze krijgen geen toegang meer tot app/internetbankieren, rekeningen worden geblokkeerd en als laatste stap wordt de klantrelatie stopgezet.
Is overigens van toepassing op alle banken die actief zijn in België, maar dit niet alle banken volgen de verplichtingen/aanbevelingen van de overheid even strikt op.
Ook jij als klant kan eenzijdig de klantrelatie verbreken.
Voor alle details: lees meer een die 50 bladzijden algemene voorwaarden die iedereen blindelings goedkeurt zonder te lezen.
Het was om eens kennis te maken, al mijn gegevens zijn nog ok.
Ik heb daar een maandje terug een aanzienlijk bedrag overgeschreven naar een spaarrekening van een andere bank.
Het zal inderdaad wel ergens vermeld staan in de algemene voorwaarden die ik net zoals zovele niet heb gelezen.
Ik heb daar een maandje terug een aanzienlijk bedrag overgeschreven naar een spaarrekening van een andere bank.
Het zal inderdaad wel ergens vermeld staan in de algemene voorwaarden die ik net zoals zovele niet heb gelezen.
Uit het Algemeen Reglement der Verrichtingen van Argenta Spaarbank nv:
I.14.2. Beëindiging van diensten
Onder voorbehoud van eventuele andersluidende contractuele bepalingen, hebben zowel de Spaarbank als de klant het recht om op ieder ogenblik een einde te maken aan een bepaalde dienst door de betrokken overeenkomst op te zeggen, zonder daarvoor enige reden te moeten meedelen. De klant is gehouden een opzegtermijn van één maand na te leven, de Spaarbank heeft een opzegtermijn van twee maanden. De partij die de dienst wenst te beëindigen brengt de andere partij hiervan schriftelijk op de hoogte. De opzegtermijn gaat in drie dagen na verzending van deze kennisgeving.
Dank je wel Yaris.
Oei een bonus in gevaar.
Vroeger kon het jaren zonder contact.
En nu plots een groot probleem.
Toch fijn dat men vandaag ten dage toch zo bezorgd is.
Men zou beter eens werk maken van de sommen die geblokkeerd staan.
Dit bij de staat.
Argenta heeft ook vele centjes geblokkeerd staan, maar ja er zijn geen .....
"Ik heb daar een maandje terug een aanzienlijk bedrag overgeschreven naar een spaarrekening van een andere bank."Sonja57 schreef: ↑27 februari 2023, 18:49 Het was om eens kennis te maken, al mijn gegevens zijn nog ok.
Daar heb je het. Je hoeft niet verder te zoeken.
Het kan. Zonder twijfel en zelfs zonder dat ze daar veel uitleg moeten over geven.
Argenta weigert, meer dan een andere bank, nieuwe klanten die naar hun zin niet genoeg winst gaan genereren omdat ze niet direct geinteresseerd zijn in een groot aantal producten.
Eens je aan boord bent, denk ik, gaan ze je niet zo makkelijk meer buitengooien.
Argenta weigert, meer dan een andere bank, nieuwe klanten die naar hun zin niet genoeg winst gaan genereren omdat ze niet direct geinteresseerd zijn in een groot aantal producten.
Eens je aan boord bent, denk ik, gaan ze je niet zo makkelijk meer buitengooien.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 februari 2023, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
bryanv schreef: ↑27 februari 2023, 19:52"Ik heb daar een maandje terug een aanzienlijk bedrag overgeschreven naar een spaarrekening van een andere bank."Sonja57 schreef: ↑27 februari 2023, 18:49 Het was om eens kennis te maken, al mijn gegevens zijn nog ok.
Daar heb je het. Je hoeft niet verder te zoeken.
Hopelijk stelt de bank waar het geld is toegekomen, geen vragen over de herkomst van het geld. Met herkomst bedoel ik natuurlijk niet mee dat het geld van de vorige bank is gekomen
groot-bedrag-overschrijven-naar-andere-bank-t29908.html
https://www.tijd.be/netto/analyse/banki ... 00706.html
Hebben ze de bankrelatie ook echt opgezegd ? Of vroeg je het maar gewoon 'just in case' ?
Neem hoor ben er nog steeds klant.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even een vraagje hier. Wat als je een bedrag van meer dan 30000 hebt hoe splits je die op zodat een grootbank niet moeilijk doet als je je spaargeld verhuist?