Kan je nog vastgoed kopen met een bullet krediet dankzij IPT?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan je nog vastgoed kopen met een bullet krediet dankzij IPT?
Hallo Iedereen,
Kort vraagje. Ik heb een eigen woning en wil graag investeren in een 2de appartement om te verhuren.
Nu lees ik dat een Bullet krediet heel interessant kan zijn (enkel de rente betalen en op einde looptermijn het volledige bedrag).
Concreet:
- Op mijn vennootschap heb ik nu 30.000 euro gespaard dankzij IPT en voeg elke maand 200 euro toe.
- Ik wil een appartement kopen (privé) van 210.000 euro en verhuren aan 650 euro.
- 10% registratie rechten, dus totaal prijs van 210K + 10% = 231K
- Mijn idee: bullet krediet van 15 jaar aan rente van 1.45% = +- 250 euro per maand aan rente op een bedrag van 231K.
Kan ik voor deze situatie mijn IPT gebruiken als "onderpand" om een bullet krediet aan te gaan of verwacht een bank veel meer dan 30K om zo'n constructie te accepteren?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg,
Kort vraagje. Ik heb een eigen woning en wil graag investeren in een 2de appartement om te verhuren.
Nu lees ik dat een Bullet krediet heel interessant kan zijn (enkel de rente betalen en op einde looptermijn het volledige bedrag).
Concreet:
- Op mijn vennootschap heb ik nu 30.000 euro gespaard dankzij IPT en voeg elke maand 200 euro toe.
- Ik wil een appartement kopen (privé) van 210.000 euro en verhuren aan 650 euro.
- 10% registratie rechten, dus totaal prijs van 210K + 10% = 231K
- Mijn idee: bullet krediet van 15 jaar aan rente van 1.45% = +- 250 euro per maand aan rente op een bedrag van 231K.
Kan ik voor deze situatie mijn IPT gebruiken als "onderpand" om een bullet krediet aan te gaan of verwacht een bank veel meer dan 30K om zo'n constructie te accepteren?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg,
Re: Kan je nog vastgoed kopen met een bullet krediet dankzij IPT?
Het idee is natuurlijk goed op papier.
- 10% registratie rechten, dus totaal prijs van 210K + 10% = 231K - > Je vergeet de notaris zijn deel van de koek (zijn loon, zijn PC, zijn secretaresse, de klerk die het werk doet, ...), de registratie van de lening, de dossierkosten, expetisekosten, ...
Maar zal denk ik niet lukken. Bulletkredieten zijn niet courant, en eerder een gunst van de bank. Als je dan nog eens 100%+kosten gaat lenen....
Toen ik het jaren terug geprobeerd heb moest ik het volledige bedrag van de bullet in borg geven (had geen IPT, dus cash op laagrentend spaarboekje blokkeren), uiteindelijk niet gedaan en voor een klassiek krediet gegaan.
- 10% registratie rechten, dus totaal prijs van 210K + 10% = 231K - > Je vergeet de notaris zijn deel van de koek (zijn loon, zijn PC, zijn secretaresse, de klerk die het werk doet, ...), de registratie van de lening, de dossierkosten, expetisekosten, ...
Maar zal denk ik niet lukken. Bulletkredieten zijn niet courant, en eerder een gunst van de bank. Als je dan nog eens 100%+kosten gaat lenen....
Toen ik het jaren terug geprobeerd heb moest ik het volledige bedrag van de bullet in borg geven (had geen IPT, dus cash op laagrentend spaarboekje blokkeren), uiteindelijk niet gedaan en voor een klassiek krediet gegaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar vind je zo'n goedkoop apparemtement met (relatief hoge) huurinkomsten nog? Plus hoe kan je met je vennootschap iets privé aankopen?VastgoedBram schreef: ↑19 juli 2021, 13:24 Concreet:
Deurne 2100 - Antwerpen
6 jaar geleden had mijn vriendin daar appartement: Aankoopprijs was iets van 130k en werd verhuurd aan 650 euro.
PS: ik wilde ook een bulletkrediet nemen op mijn liquidatiereserves van de vennootschap die nog enkele jaren vaststaan. ING waar ik ook een hypotheek heb lopen kon dit niet aanbieden. Is een Bank van Breda daar flexibeler in?
6 jaar geleden had mijn vriendin daar appartement: Aankoopprijs was iets van 130k en werd verhuurd aan 650 euro.
PS: ik wilde ook een bulletkrediet nemen op mijn liquidatiereserves van de vennootschap die nog enkele jaren vaststaan. ING waar ik ook een hypotheek heb lopen kon dit niet aanbieden. Is een Bank van Breda daar flexibeler in?
Bij ons wou zowel Belfius als KBC een bullet geven op de liquidatiereserves. Geen idee ivm Bank van Breda.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een bullet bij BVB met gebruikmaking van liquidatiereserves. Als je nog iets meer info wil, graag PM.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Probeer anders eens bij bank Nagelmackers. Die zijn daar doorgaans zeer soepel in en bieden zeer goede voorwaarden.
Ik heb een kredietmakelaar de Belgische markt laten onderzoeken voor een bulletkrediet en bank Nagelmackers kwam er veruit als beste uit. Enige voorwaarde was dat je er een zichtrekening opende waar de huurgelden van het pand maandelijks op werden gestort. Er is was ook een leeftijdsgrens maar ook die werd soepel toegepast.
Ik heb net mijn hypotheek van nagelmackers herzien bij ING en alles bij Nagelmackers afgesloten :-)
Is dat nog steeds zo? Onlangs geïnformeerd en je moest quasi het volledige bedrag in pand geven om nog een bulletkrediet te kunnen krijgen, zonder uitzonderingen. Hun focus werd ook verlegd van kredieten naar beleggers, waardoor kredieten niet meer het belangrijkste zijn in hun strategie.David_DeWa schreef: ↑20 juli 2021, 23:05Probeer anders eens bij bank Nagelmackers. Die zijn daar doorgaans zeer soepel in en bieden zeer goede voorwaarden.
Ik heb een kredietmakelaar de Belgische markt laten onderzoeken voor een bulletkrediet en bank Nagelmackers kwam er veruit als beste uit. Enige voorwaarde was dat je er een zichtrekening opende waar de huurgelden van het pand maandelijks op werden gestort. Er is was ook een leeftijdsgrens maar ook die werd soepel toegepast.
Je zal altijd iets in onderpand moeten geven voor een bulletkrediet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als je privé wil kopen, en inbreng van je vennootschap wil gebruiken, zul je dat geld eerst uit je vennootschap moeten halen, en daar ga je serieus RMZ en belasting op betalen...
-
- Verbannen Gebruiker
Geen idee of dat nog steeds zo is.Sebbonny schreef: ↑7 augustus 2021, 09:08 Is dat nog steeds zo? Onlangs geïnformeerd en je moest quasi het volledige bedrag in pand geven om nog een bulletkrediet te kunnen krijgen, zonder uitzonderingen. Hun focus werd ook verlegd van kredieten naar beleggers, waardoor kredieten niet meer het belangrijkste zijn in hun strategie.
Mijn praktijkervaring is van een paar (2-3) jaar geleden.
Ik diende overigens ook niets in pand te geven bij BN. Ik diende alleen een overzicht te geven van mijn vermogen en dat van mijn vriendin en een zichtrekening te openen bij BN waarop de huurgelden van het desbetreffende pand zouden gestort worden. Alleen mijn leeftijd was een issue maar dat kon destijds verholpen worden door de jongere leeftijd van mijn vriendin (krediet 50/50).
Ik heb ook niet rechtstreeks onderhandelt met het kantoor van BN. Dat deed een kredietbemiddelaar. Zelf heb ik wel, als test, onderhandeld met een ander kantoor van BN maar daar kon ik zo'n goede voorwaarden niet krijgen als via de bemiddelaar.
Het klopt wel dat BN zich nu meer focust op kapitaalbeheer ipv het verstrekken van kredieten.
Maar dat is in de huidige context zeer begrijpelijk. Er zijn immers meer spaartegoeden welke een uitweg zoeken dan een tekort aan kapitaal dat om een investeringslening vraagt.
Het feit dat je via een kredietbemiddelaar gewerkt hebt, kan ook een verschil gegeven hebben. Bij mij was het rechtstreeks. Is natuurlijk minder interessant als je het nu enkel nog kan doen als je de centen al hebt. Er zijn natuurlijk wel nog andere kredietverstrekkers die zo streng niet zijn (waarbij bijvoorbeeld als voorwaarde geldt dat je het bedrag dat je wil lenen in bullet min of meer in je bezit moet zijn via ander vastgoed dat je bezit).
Voor de rest inderdaad geen onlogische zet van Nagelmackers, maar zoals altijd spelen banken steeds met hun aanbod en zal je de ene keer bij de ene en de andere keer bij de andere terecht kunnen.
Voor de rest inderdaad geen onlogische zet van Nagelmackers, maar zoals altijd spelen banken steeds met hun aanbod en zal je de ene keer bij de ene en de andere keer bij de andere terecht kunnen.