Kan je rijden op kerosine?
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Contacteer:
Kan je rijden op kerosine?
En ben je dan best af dat te doen in een diesel/nafte?
Het zit er eigenlijk wat tussenin:

Dus ik zou eerder denken in een dieselmotor
bijkomend:
Ik meen overgens te herinneren dat deze kleurloos of licht groen is, dus dan kan men je niet verwijten dat je met rooie rondtuft
Het zit er eigenlijk wat tussenin:
Dus ik zou eerder denken in een dieselmotor
bijkomend:
Zonet van het internet geplukt zonder dit verder te onderzoeken. Misschien moet ik wel een bedrijfje oprichten, met milieu- en portefeuille-vriendelijkere brandstof"Bij de Nederlandse krijgsmacht overweegt men om te schakelen van diesel naar kerosine als brandstof. Kerosine is zowel op milieu- (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik."
Ik meen overgens te herinneren dat deze kleurloos of licht groen is, dus dan kan men je niet verwijten dat je met rooie rondtuft
Re: Kan je rijden op kerosine?
Jet fuel (kerosine) is very similar to diesel fuel, and in some cases, may be burned in diesel engines.
...
Jet fuel is often used in ground support vehicles at airports, instead of diesel. The United States military makes heavy use of JP-8, for instance. However, jet fuel tends to have poor lubricating ability in comparison to diesel, thereby increasing wear on fuel pumps and other related engine parts.[citation needed] Civilian vehicles tend to disallow its use, or require that an additive be mixed with the jet fuel to restore its lubricity. Jet fuel is more expensive than diesel fuel but the logistical advantages of using one fuel can offset the extra expense of its use in certain circumstances.
...
Jet fuel is often used in ground support vehicles at airports, instead of diesel. The United States military makes heavy use of JP-8, for instance. However, jet fuel tends to have poor lubricating ability in comparison to diesel, thereby increasing wear on fuel pumps and other related engine parts.[citation needed] Civilian vehicles tend to disallow its use, or require that an additive be mixed with the jet fuel to restore its lubricity. Jet fuel is more expensive than diesel fuel but the logistical advantages of using one fuel can offset the extra expense of its use in certain circumstances.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kerosine is eigenlijk hetzelfde als zuivere lampolie of petroleum (zuiverder en goedkoper dan diesel aan de pomp), een diesel draait daar op maar het is verboden op de openbare weg wegens geen accijnzen. Is kleurloos maar aan de geur herken je direct het verschil met diesel. Een diesel draait trouwens ook op plantaardige oliën, eveneens niet toegestaanDoubleDigitsOrBust schreef: ↑28 mei 2019, 19:22 Zonet van het internet geplukt zonder dit verder te onderzoeken. Misschien moet ik wel een bedrijfje oprichten, met milieu- en portefeuille-vriendelijkere brandstof
De portefeuille-vriendelijkheid van brandstoffen is vooral een kwestie van taksen.
Ik vraag mij af wat de raffinaderijen met de dieselfractie gaan doen als iedereen de dieselwagen gedumpt heeft. Daar zullen wel andere dingen mee gedaan kunnen worden maar dat vergt extra bewerkingen (en investeringen)?
Ik vraag mij af wat de raffinaderijen met de dieselfractie gaan doen als iedereen de dieselwagen gedumpt heeft. Daar zullen wel andere dingen mee gedaan kunnen worden maar dat vergt extra bewerkingen (en investeringen)?
Via het "kraken" kan men toch andere molecules verkrijgen?JW1 schreef: ↑30 mei 2019, 15:21 De portefeuille-vriendelijkheid van brandstoffen is vooral een kwestie van taksen.
Heb geen ervaring in petrochemie maar dat dacht ik toch.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Toch maar uitkijken met dat allemaal in een moderne diesel te gooien. Diesels rijden op al die brandstoffen, kerosine, plantaardige olie, rode mazout, afgewerkte olie(!) mits wat verdunning, ... Voor een oude diesel geen probleem, misschien wat meer dieselfilters vervangen. Maar voor moderne common rails met ultra fijn sproeiende injectoren is dat vragen om miserie. Zou de eerste keer niet zijn dat zo'n injector blijft 'hangen' en een cilinder opstookt, meestal door diesel van bepaalde tankstations maar ook dikwijls omdat mensen nog altijd rooie tanken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Zoals reeds gezegd door anderen: dat gaat EN in tegenstelling tot stookolie is die ook niet roodgekleurd, dus niet op die manier opspoorbaar door politie, maar het is wel ietsje fijner.
Dus best maar een halfje gebruiken per volle tank.
Echter: jetfuel is in principe niet vrij te koop, dus je zal er aan moeten raken via iemand die op een luchthaven werkt, maar het werkt perfect.
Dus best maar een halfje gebruiken per volle tank.
Echter: jetfuel is in principe niet vrij te koop, dus je zal er aan moeten raken via iemand die op een luchthaven werkt, maar het werkt perfect.
Ik wilde de waarschuwing maar meegeven. En ja, dat werkt inderdaad perfect, tot er eentje blijft hangen. Als je geluk hebt gewoon eentje vervangen, gereviseerde kosten dacht ik 300€. Als je pech hebt nieuw motorblokje.
De test kan je gemakkelijk zelf doen. Doe wat diesel in een container bij de volgende tankbeurt en hetzelfde bij een ander tankstation de tankbeurt erna, en vergelijken maar. De diesel van nu is allang niet meer de diesel van pakweg 20, 30 jaar terug, dat is overduidelijk te zien voor wie die van 30 jaar terug toen goed bekeken heeft.
Wat de kleurstof betreft, heb jaren terug eens een artikel gelezen dat diesel van de legale pomp additieven bevat die het mogelijk maken de uitlaatgassen te scannen. Dacht ook dat de douane zich met de opsporing hiervan bezig houdt. Ik heb ze alleszins al jaren niet meer langs de kant van de weg gezien om te controleren op rooie, terwijl je jaren '80 iedere maand wel eens een staal van je tank moest laten nemen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ze rijden tegenwoordig met bestelwagens die erg goed op die van de politie lijken. Alleen staat er her en der "douane" op.
Ik heb ze overlaatst in het verkeer zien keren om er een zware pick-up vantussen te halen. Die zal in hun doelgroep zitten.
Ik denk dat rooie mazout niet mag gebruikt worden en te detecteren is door de toegevoegde stof... maar dat het wettelijk gezien volkomen ok is om frituurolie in je auto te kappen.
Bij een test van de douane : geen rode mazout, dan is het ok. Zelfs als je op maisolie rijdt.
Vroeger testten ze dat door mazout uit je tank te vissen langs de vulopening. Over uitlaatgassen testen heb ik nog niets gehoord.
Er zijn auto's die rijden op perslucht. Voor die lucht is ook geen taks betaald.
Technisch moet je gewoon weten waar je aan begint.
Ik heb ze overlaatst in het verkeer zien keren om er een zware pick-up vantussen te halen. Die zal in hun doelgroep zitten.
Ik denk dat rooie mazout niet mag gebruikt worden en te detecteren is door de toegevoegde stof... maar dat het wettelijk gezien volkomen ok is om frituurolie in je auto te kappen.
Bij een test van de douane : geen rode mazout, dan is het ok. Zelfs als je op maisolie rijdt.
Vroeger testten ze dat door mazout uit je tank te vissen langs de vulopening. Over uitlaatgassen testen heb ik nog niets gehoord.
Er zijn auto's die rijden op perslucht. Voor die lucht is ook geen taks betaald.
Technisch moet je gewoon weten waar je aan begint.
Op biodiesel, inclusief gebruikte frituurolie, wordt dezelfde accijns geheven als op gewone diesel. Je mag gerust je eigen frituurolie in je tank kappen, maar dan moet je dat aangeven en de nodige accijnzen betalen. Ik denk overigens dat hetzelfde geldt als je ergens kerosine zou kunnen kopen en dat als brandstof zou gebruiken.
De pakkans is wel minimaal, want zoals je al zegt ontbreekt het rode kleurtje.
Los daarvan natuurlijk ook nefast voor je wagen en het milieu, zeker als het om gebruikte frituurolie gaat...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Dit voertuig rijdt op quasi alles wat hierboven staat, iedereen gaat voor jou uit de weg en je hebt altijd parkeerplaats. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!