Kasbon van 1 jaar bij Deutsche Bank
TIP
Kasbon van 1 jaar bij Deutsche Bank
Ik zie dat een kasbon van 1 jaar bij Deutsche Bank een netto rente geeft van 1,53%.
Is deze aan te raden of is het beter van te wachten?
Is deze aan te raden of is het beter van te wachten?
Re: Kasbon van 1 jaar bij Deutsche Bank
Als ik me niet vergis, is dat ineens voor een heel groot bedrag (blijkbaar 50k).
Hier vindt je het volledige overzicht : https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html
Persoonlijk zou ik dan voor MeDirect kiezen (wat ik ook echt gedaan heb).
Hier vindt je het volledige overzicht : https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zijn termijnrekeningen, geen kasbonnen.annetje schreef: ↑9 november 2022, 13:51 Als ik me niet vergis, is dat ineens voor een heel groot bedrag (blijkbaar 50k).
Op dit moment kan je intekenen op kasbonnen bij Deutsche Bank vanaf € 25 000.
De kasbon op 1 jaar bij Deutsche Bank geeft een netto rente van 1,54% en vraagt een inleg van 25.000 Euro.
De termijnrekening over 1 jaar bij MeDirect geeft een rente van 1,05% maar vraagt een zelf te bepalen inzet.
Ik wou dus mijn vraag herhalen: is de aankoop van een kasbon van 1 jaar bij Deutsche bank momenteel aan te raden?
De termijnrekening over 1 jaar bij MeDirect geeft een rente van 1,05% maar vraagt een zelf te bepalen inzet.
Ik wou dus mijn vraag herhalen: is de aankoop van een kasbon van 1 jaar bij Deutsche bank momenteel aan te raden?
Lijkt mij weer om nieuwe mensen te lokken. Want ik dacht dat je geen gratis zichtrekening kunt hebben bij hun,toch?
Inderdaad, sorry, ik had meerdere topics geopend, waaronder ook een over termijnrekeningen. Vandaar de vergissing .fourier schreef: ↑9 november 2022, 13:54Dat zijn termijnrekeningen, geen kasbonnen.annetje schreef: ↑9 november 2022, 13:51 Als ik me niet vergis, is dat ineens voor een heel groot bedrag (blijkbaar 50k).
Op dit moment kan je intekenen op kasbonnen bij Deutsche Bank vanaf € 25 000.
Deutsche bank geeft inderdaad geen gratis zichtrekening maar dat heeft niets te maken met het feit dat ze die kasbonrente geven.
Het beleid van Deutsche Bank is gericht op mensen,die kapitaal hebben en het is hun volste recht om de ondergrens hiervan te bepalen.
Wanneer u beweert dat de kasbonrente bij Deutsche bank een "lokkertje" is beantwoordt u mijn vraag niet of deze rente momenteel riant is en of het aan te raden is van momenteel op het aanbod van Deutsche bank in te gaan.
Met dank voor uw/iemand anders zijn/haar antwoord.
Vergelijk het eens met het rendement op overheidsobligaties op secundaire markten.jos48 schreef: ↑9 november 2022, 14:34Deutsche bank geeft inderdaad geen gratis zichtrekening maar dat heeft niets te maken met het feit dat ze die kasbonrente geven.
Het beleid van Deutsche Bank is gericht op mensen,die kapitaal hebben en het is hun volste recht om de ondergrens hiervan te bepalen.
Wanneer u beweert dat de kasbonrente bij Deutsche bank een "lokkertje" is beantwoordt u mijn vraag niet of deze rente momenteel riant is en of het aan te raden is van momenteel op het aanbod van Deutsche bank in te gaan.
De termijnrekening op 1 jaar bij NIBC direct geeft 1.12% netto (1.60% bruto) vanaf 100€ inleg.
Ja, dat is een goede belegging. De rentes zullen nog verder stijgen maar over een jaar komt je geld weer vrij en kun je opnieuw voor een jaar intekenen aan een hogere rente.
Je kan je netto rendement verdubbelen door in obligaties te gaan.
1,5% bij 25k inleg is 375€. Toch niet te versmaden als je dat kan verdubbelen , me thinks.
1,5% bij 25k inleg is 375€. Toch niet te versmaden als je dat kan verdubbelen , me thinks.
Is dat niet wat overdreven, rekening houdende met het risico? Met P2P-lending kun je meer dan 10% behalen, maar daar is ook een veel hoger risico aan verbonden.
Dat klopt. Misschien voelen sommige mensen zich iets meer gerustgesteld bij termijnrekeningen omdat die onder het depositogarantiestelstel vallen.
Garanties en gemoedsrust zijn niet echt verenigbaar met beleggen. Natuurlijk zijn er gradaties, maar die zijn op 1 dag ook omkeerbaar.
Voel je je veilig bij overheidsgaranties, blijf dan bij de producten die daar onder vallen. Ik wilde gewoon ff opmerken dat obligaties de laatste maanden best interessant zijn en dat met beperkte risico's. Niet meer, niet minder.
Voel je je veilig bij overheidsgaranties, blijf dan bij de producten die daar onder vallen. Ik wilde gewoon ff opmerken dat obligaties de laatste maanden best interessant zijn en dat met beperkte risico's. Niet meer, niet minder.
Was niet echt een antwoord op je vraag, meer een bedenking. Het doet mij denken toen er nog een aangroeipremie was op spaarrekeningen (kreeg je voor de eerste 6 maanden bij vers geld). DB had daarop soms ook acties. Toen moest je persoonlijk naar het kantoor komen,je kon de rekening niet online aanmaken. Daarbij probeerde ze je nog andere zaken aan te smeren (de rommel bankfonds ed.). En als je na 6 maanden het geld weer wou verplaatsen naar iets beter, deden ze daar heel moeilijk over, toch in bepaalde kantoren.jos48 schreef: ↑9 november 2022, 14:34Deutsche bank geeft inderdaad geen gratis zichtrekening maar dat heeft niets te maken met het feit dat ze die kasbonrente geven.
Ik heb daar geen zin in,en zeker niet als je nog eens moet betalen voor een zichtrekening.