Kasbons en garantie
TIP
Kasbons en garantie
Kasbons zijn eigenlijk schuldbrieven, maar hoe zit het dan met het garantiefonds?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Kasbons en garantie
Ook kasbons op naam, gedematerialiseerd of op rekening gehouden bij de emitterende instelling vallen onder de waarborg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Goedemorgen
Is hier ook de 100.000 € garantie voor de kasbons en termijnrekeningen van tel?
Voor een gehuwd koppel elk 100.000?
En wat als men kasbons koopt op beiden naam van bv 100.000 €, en nog bv een van 50000 en 75000, dit is maar een voorbeeld dat ik geef, is dit dan gegarandeerd tot 200.000 € bankwaarborg staatsgarantie?
Wat met de kleine banken zoals Argenta en Recordbank
mvg
Jempi
Is hier ook de 100.000 € garantie voor de kasbons en termijnrekeningen van tel?
Voor een gehuwd koppel elk 100.000?
En wat als men kasbons koopt op beiden naam van bv 100.000 €, en nog bv een van 50000 en 75000, dit is maar een voorbeeld dat ik geef, is dit dan gegarandeerd tot 200.000 € bankwaarborg staatsgarantie?
Wat met de kleine banken zoals Argenta en Recordbank
mvg
Jempi
Laatst gewijzigd door jempi25 op 21 februari 2009, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Garantie
Beste, wie begrijpt dit in deze tekst en wat wil het zeggen?
b) Bescherming voor financiële instrumenten
De financiële instrumenten die een cliënt aan zijn aangesloten financiële instelling toevertrouwt (aandelen, rechten van deelneming in beveks, staatsbons, obligaties, kasbons ...), zijn gedekt tot 20.000 EUR indien deze instelling in de onmogelijkheid verkeert om de financiële instrumenten te restitueren.
Het betreft dezelfde financiële instellingen als aangesloten bij de depositobeschermingsregeling. U kan ze terugvinden in de bovenvermelde lijst op www.beschermingsfonds.be.
Gaat dit over kasbons, dat deze maar gedekt zijn tot 20.000 €?
Groetjes
b) Bescherming voor financiële instrumenten
De financiële instrumenten die een cliënt aan zijn aangesloten financiële instelling toevertrouwt (aandelen, rechten van deelneming in beveks, staatsbons, obligaties, kasbons ...), zijn gedekt tot 20.000 EUR indien deze instelling in de onmogelijkheid verkeert om de financiële instrumenten te restitueren.
Het betreft dezelfde financiële instellingen als aangesloten bij de depositobeschermingsregeling. U kan ze terugvinden in de bovenvermelde lijst op www.beschermingsfonds.be.
Gaat dit over kasbons, dat deze maar gedekt zijn tot 20.000 €?
Groetjes
ik heb je bericht aandachtig gelezen en ook het beschermingsfonds voor deposito's en zal maandag zeker langs gaan bij mijn bank om inlichtingen , wat wel beschermd is zijn kasbons en spaarboekjes tot 100.000 maar de effectenrekening zou zoals men schrijft maar tot 20.000 gewaarborgd zijn en ik heb nogal wat geld op een effectenrekening voor de aankoop op de beurs dus dat is even schrikken
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Deze regeling heeft als wettelijke opdracht de terugbetaling te waarborgen, ten belope van maximaal 100.000 euro, van deposito's die niet meer terugbetaald zouden kunnen worden aan de cliënten van een deficiënte kredietinstelling of beursvennootschap.
De waarborg is van toepassing op deposito's van gelden (in EER-munten) die deposanten aanhouden in de vorm van bedragen op rekeningen (op zicht-, termijn- of op spaarrekening). Ookkasbons op naam, gedematerialiseerd of op effectenrekening komen in aanmerking voor de depositobescherming.
Voor meer info zie http://www.beschermingsfonds.be/nl/mod_systeme.html
De waarborg is van toepassing op deposito's van gelden (in EER-munten) die deposanten aanhouden in de vorm van bedragen op rekeningen (op zicht-, termijn- of op spaarrekening). Ookkasbons op naam, gedematerialiseerd of op effectenrekening komen in aanmerking voor de depositobescherming.
Voor meer info zie http://www.beschermingsfonds.be/nl/mod_systeme.html
Laatst gewijzigd door OpelZafira op 9 oktober 2009, 04:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand op de hoogte van de evolutie van de kasbons en termijnrekeningen.
Ze hebben mij gezegd dat de rente (eender welke termijn dat je het vastzet) een dalende trend aan het vertonen is.
De rente zou namelijk nog enorm dalen vanaf 1 februari. En alle banken zullen volgen, zeggen ze.
Iemand ervaring, of kennis????
Ze hebben mij gezegd dat de rente (eender welke termijn dat je het vastzet) een dalende trend aan het vertonen is.
De rente zou namelijk nog enorm dalen vanaf 1 februari. En alle banken zullen volgen, zeggen ze.
iness schreef:Iemand op de hoogte van de evolutie van de kasbons en termijnrekeningen.
Dat proberen ze mij ook wijs te maken. Mij hebben ze zelfs gezegd dat de rente op de spaarrekening zou zakken tot 0,8% of zoiets.
Maar ik geloof er niet veel van, volgens mij is het gewoon hun bedoeling dat je je geld op termijnrekeningen vast zet.
Tja, maken de banken ons dat wijs, ik weet het niet.
We zullen het pas in de komende weken zien.
Toch weinig reactie hier vind ik.
Niemand heeft een glazen bol......., ik wou dat ik ze had, dan zou ik het wel weten.......
In ieder geval was het mij de vorige keer ook voorspeld, maar ik heb niet willen luisteren....en nu sta ik daar!
Misschien dus wel beter luisteren nu.
We zullen het pas in de komende weken zien.
Toch weinig reactie hier vind ik.
Niemand heeft een glazen bol......., ik wou dat ik ze had, dan zou ik het wel weten.......
In ieder geval was het mij de vorige keer ook voorspeld, maar ik heb niet willen luisteren....en nu sta ik daar!
Misschien dus wel beter luisteren nu.
Deutsche bank verlaagt alvast de rente op zijn spaarrekeningen vanaf 1 februari...
En ze hebben het misschien niet letterlijk gezegd maar u zeker wel laten aanvoelen, snel, snel, snel, nu vastzetten voor lange termijn of u bent te laat,.... laat u niet vangen.iness schreef:Iemand op de hoogte van de evolutie van de kasbons en termijnrekeningen.
De rente vertoont momenteel inderdaad nog een dalende trend, iedereen doet wat hij wil, maar ik zal nu aan huidige tarieven geen termijnrekeningen of kasbons mee nemen. Bekijk even het verloop van de rente over lange termijn, bvb 100 jaar, misschien dat iemand wel een site vindt waarop dit is terug te vinden. Tenzij dat je gelooft dat de rente negatief gaat worden kan die toch gewoon niet veel meer dalen. Men probeert u bang te maken zodat u uw geld nu voor ( zeer ) lange tijd vastzet aan een lage rentevoet. Wie zal er dan later in zijn vuistje lachen als de rente binnen 1 of 2 jaar weer aantrekt en u nu voor 5 of 7 jaar hebt belegd aan de huidige lage rentevoet.
De rente daalt inderdaard ENORM vanaf 1 feb, bvb 0.1 % bij Deutsche bank, reken dit even uit op uw saldo en dan ziet u over hoeveel euro's we hier spreken op jaarbasis.