KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
@ Zorba dat vond ik ook bizar. Ze konden ook iets voorzien om te tekenen via E-id.
@ quixoticme81 je kan betalen via Bancontact / Mistercash dat gratis is, maar geld opnemen is alleen gratis in een KBC kantoor. Indien je elders geld opneemt betaal je 0,20 € per verrichting.
Ik heb ook een ander probleem. Ik kan mijn huidige bankkaart overal gebruiken ( Belfius kantoor voor geldafhaling, Winkel voor inkopen), behalve in het KBC kantoor. Daar krijg ik een melding dat er een fout met mijn kaart is.
Ik heb naar de bank gebeld en ze raden mij aan een nieuwe kaart te bestellen, maar dat kost dan 5 Euro. Indien ik naar card stop zou bellen zou mijn kaart gratis vervangen worden. Vind dat het allemaal zo ingewikkeld gemaakt wordt tegenwoordig
@ quixoticme81 je kan betalen via Bancontact / Mistercash dat gratis is, maar geld opnemen is alleen gratis in een KBC kantoor. Indien je elders geld opneemt betaal je 0,20 € per verrichting.
Ik heb ook een ander probleem. Ik kan mijn huidige bankkaart overal gebruiken ( Belfius kantoor voor geldafhaling, Winkel voor inkopen), behalve in het KBC kantoor. Daar krijg ik een melding dat er een fout met mijn kaart is.
Ik heb naar de bank gebeld en ze raden mij aan een nieuwe kaart te bestellen, maar dat kost dan 5 Euro. Indien ik naar card stop zou bellen zou mijn kaart gratis vervangen worden. Vind dat het allemaal zo ingewikkeld gemaakt wordt tegenwoordig
Is eigenlijk normaal :Zorba schreef:Ik heb 19 juni de omwisseling naar basisrekening aangevraagd, en vandaag de brief gehad. Wel vreemd dat je de rekening volledig online kan openen, maar wisselen moet dan weer via brief.
Online rekeningen worden uitsluitend online beheerd, ook aanvragen en afsluiten.
Niet-online rekeningen worden uitsluitend aan een bankloket geopend of afgesloten.
Omwisseling betekent in dit geval dat de oude niet-online rekening wordt afgesloten en dus via een loket moet gebeuren.
Niet helemaal mee eens. Ik heb een brief gehad thuis ( 1 simpel A4'tje) dat moest ondertekend worden door ons beiden en terug met de post naar Antwerpen gestuurd.Ik heb nog geen loket gezien en vind het een beetje papier verspilling.
Maar uiteindelijk hoe je het ook draait en keert de rekening wordt gratis en dat zouden we alleen maar kunnen toejuichen
Maar uiteindelijk hoe je het ook draait en keert de rekening wordt gratis en dat zouden we alleen maar kunnen toejuichen
Op 18/06/2014 mijn aanvraag tot omzetting ingediend en vandaag bericht gehad dat mijn rekening is omgezet.
Alsook dat de resterende onbegonnen maanden worden terugbetaald.
Met alle papieren in te vullen komt dit op 7 werkdagen, best aanvaardbaar.
Alsook dat de resterende onbegonnen maanden worden terugbetaald.
Met alle papieren in te vullen komt dit op 7 werkdagen, best aanvaardbaar.
Ik had al een week geleden mijn kredietkaart opgezegd maar kreeg nog steeds de melding "U hebt momenteel geen rekeningen die omgezet kunnen worden naar een KBC-Basisrekening. Raadpleeg uw bankkantoor." Dus ik vandaag naar het bankkantoor. Daar hebben ze me uitgelegd dat de kredietkaart inderdaad de oorzaak was. Hun systeem checkt één keer per maand op het einde van de maand of er aan de Comfortrekening nog een kredietkaart hangt. Zoniet dan zet het de Comfortrekening om naar een Compactrekening die je wel kunt omvormen naar een Basisrekening. Dus had ik nog een paar dagen gewacht dan was het wel online gelukt. Enfin, het is nu in orde.
Ze vroegen me hoe ik afwist van de gratis Basisrekening. Ah, van Spaargids natuurlijk.
Ze vroegen me hoe ik afwist van de gratis Basisrekening. Ah, van Spaargids natuurlijk.
Bij mij ook op een week tijd (aanvraag online op 18/06) omgevormd naar basisrekening + tweede debetkaart. Nog geen kostenteruggave gezien.
Yaris: ik denk dat alle 10 aanvragen die ze misschien tot nu toe gehad hebben, van Spaargidsers kwamen. :-)
KBC zal pas in december al hun cliënten zelf overzetten. (zodat ze geen reeds betaalde rekeningkosten moeten terugstorten?)
Yaris: ik denk dat alle 10 aanvragen die ze misschien tot nu toe gehad hebben, van Spaargidsers kwamen. :-)
KBC zal pas in december al hun cliënten zelf overzetten. (zodat ze geen reeds betaalde rekeningkosten moeten terugstorten?)
Ale nog is goed dat ik is effe tijd maak om te komen kijken hier, wist nog niets van de gratis zichtrekening bij kbc.
Wou juist gaan lopen bij kbc omdat ze zo verdomd duur zijn. Is er dan één gratis bankkaart bij en de tweede betalend?
Mss rekenen ze die 2de kaart wel dubbel

Wou juist gaan lopen bij kbc omdat ze zo verdomd duur zijn. Is er dan één gratis bankkaart bij en de tweede betalend?
Mss rekenen ze die 2de kaart wel dubbel
De tweede kaart kost 0,50 euro per maand,
komt op 6 euro / jaar.
Niet echt veel maar als je ze niet nodig hebt ....
Er zijn er genoeg die 2 kaarten gratis geven.
komt op 6 euro / jaar.
Niet echt veel maar als je ze niet nodig hebt ....
Er zijn er genoeg die 2 kaarten gratis geven.
Hallo Yaris,
Hoe/Waar precies in KBC On-Line slaag je erin je Compactrekening om te zetten naar een Basisrekening?
Hoe/Waar precies in KBC On-Line slaag je erin je Compactrekening om te zetten naar een Basisrekening?
@T-Bag: klik op https://www.kbc.be/site/Particulieren/B ... in=BZQDHSQ" onclick="window.open(this.href);return false; en ga via "Open een rekening" naar KBC-Online. De rest volgt vanzelf.
Voor diegenen die rekeninghouder zijn bij andere "grootbanken".
Onnodig nu massaal over te schakelen naar KBC!
Voor het einde van volgende maand, krijg je gratis rekeningen bij alle grootbanken, die er nog geen aanbieden, naar je hoofd geslingerd.
Just wait and see ...
Onnodig nu massaal over te schakelen naar KBC!
Voor het einde van volgende maand, krijg je gratis rekeningen bij alle grootbanken, die er nog geen aanbieden, naar je hoofd geslingerd.
Just wait and see ...
Laatst gewijzigd door vlo op 27 juni 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
-
anonymous
Was KBC niet de laatste grootbank zonder gratis rekening?
* BNP heeft Hello rekening
* ING en record hebben ook een gratis rekening
* Belfius ook
* nu pas KBC
* BNP heeft Hello rekening
* ING en record hebben ook een gratis rekening
* Belfius ook
* nu pas KBC
Yaris schreef:@T-Bag: klik op https://www.kbc.be/site/Particulieren/B ... in=BZQDHSQ" onclick="window.open(this.href);return false; en ga via "Open een rekening" naar KBC-Online. De rest volgt vanzelf.
Ok, dank u wel Yaris.
p.s. Ik hoop dat dit deze omzetting van Compact naar Basisrekening gepaard gaat met behoud van rekeningnummer?
Ja, je behoudt je rekeningnummer.
Na jarenlang dienstbetoon als Rabo-propagandiste nu de overstap als KBC-consulente ...
Er zijn geen zekerheden meer in dit ondermaanse.
Er zijn geen zekerheden meer in dit ondermaanse.
Ooit was "Europa" een mooi project!