Kbc bolero crowdfunding
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Kbc bolero crowdfunding
Verwachtingen zijn heel subjectief en in deze totaal irrelevant. De rol en aansprakelijkheid van KBC Bank en Bolero Crowdfunding zijn duidelijk bepaald in de Algemene Voorwaarden en voor zover ik kan oordelen is conform de AV gehandeld.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 21:27Ook in het geval van een faillisement kan "het platform" alles doen wat men rederlijke wijze mag verwachten, als het platform zich daartoe verbindt.pmu schreef: ↑1 augustus 2023, 21:23
Dat weet ik, maar wat ik bedoelde is dat er een vergelijking gemaakt werd met andere crowdfundingplatformen waarbij "men meer moeite doet om de leningnemer aan te sporen te betalen". Volgens mij is die vergelijking niet zo eerlijk wanneer het gaan om een failissement. Wat kun je verwachten dat Bolero Crowdfunding doet om fondsen vrij te krijgen bij een faillsement? De mogelijkheden daartoe lijken mij zeer beperkt. Voor schuldherschikking is het al wat te laat.
Waar het n.m.i. dus om gaat, is of het platform dat doet of niet.
Zie kbc-bolero-crowdfunding-t30303-30.html#p587562
Burgundy (en mogelijks anderen) verwachten vanalles, zonder dat "het platform" zich daartoe verbonden heeft en zijn dan kwaad/gefrustreerd/whatever omdat "het platform" niet doet wat ze verwachten.
Er zijn nu eenmaal risico’s verbonden aan P2P-leningen en het is de ontlener die de grootste risico’s draagt …
En wat is dat concreet, behalve nagaan of alles correct verloopt bij de afwikkeling van het faillissement en of er geen fraude aan de oorzaak lag?EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 21:27 Ook in het geval van een faillisement kan "het platform" alles doen wat men rederlijke wijze mag verwachten, als het platform zich daartoe verbindt.
Maar inderdaad: of men dat al dan niet hoeft te doen, hangt af van waar men zich toe verbonden heeft. Ik denk alleen niet dat het in de praktijk (in dit geval) veel verschil zou maken.
Kwaad, gefrustreerd, niet overdrijven.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 21:27
Burgundy (en mogelijks anderen) verwachten vanalles, zonder dat "het platform" zich daartoe verbonden heeft en zijn dan kwaad/gefrustreerd/whatever omdat "het platform" niet doet wat ze verwachten.
Kaart alleen maar aan hoe ze nadat ze iets verkocht hebben er mee omgaan.
Dus te beschouwen als een waarschuwing voor anderen.
Veel mensen vertellen alleen zijn geld verloren het hoe en waarom vertelt men niet.
Bij Estate Guru = 1 rang hypotheek.
Bij October nl = doorlichting, financiële situatie en rating aankoppelen en dito rentevoet.
Hoe andere platformen er mee omgaan ook al te lezen op forum.
En bij KBC verkopen.
Zoals al hun huisfondsen.
Raar zeker dat velen aan hun spaarboekje vasthouden met al wat ze al verloren hebben aan adviseur praatjes.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt dat verwachtingen heel subjectief zijn. In deze "discussie" echter heel relevant n.m.i.
Ja, maar daar gaat het dus niet over.
Waar het wel over gaat is:
Maar sommigen hebben/hadden dus blijkbaar andere verwachtingen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 augustus 2023, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Net daarom heb ik er ook "whatever" bij gezet.
Mooi. Maar dat moet je n.m.i. niet veralgemenen naar alle Belgische platformen.
Hier heb je het weer enkel over de modaliteiten van de lening.
Maar dus niet over waartoe het platform zich verbindt in geval van wanbetaling/default.
En hier lig je weer vanalles door elkaar te klutsen n.m.i.
Klopt. Vandaar dat het openstaand bedrag van leningen daar ongeveer gelijk is aan het bedrag van leningen in default. https://app.estateguru.co/statistics/ Misschien dat het met de hypotheek nog goed komt, maar als investeerder heb je hier toch wel veel onzekerheid bij.
Ik begrijp de kritiek op Bolero Crowdfunding ergens wel, want het is een platform dat niet meer doet dan execution only, net zoals je een klassieke obligatie koopt bij je broker van keuze.
https://app.estateguru.co/statistics/
En vergeet user statistics niet te raadplegen.
En vergeet ook niet wat al terugbetaald.
Dat vertelt wel iets anders.
De grootste achterstal bevindt zich in Germany. (heden worden geen Duitse projecten meer aangeboden)
Problemen op de Duitse vastgoedmarkt, de media hier ter lande houden het al 3 j mooi stil.
En slechts 5% achterstal in totaal voor mijn portefeuille.(Geluk of weten waarmee bezig)
Nu iets anders in april 23 een lening in default gegaan, 20 juli 23 is deze lening terugbetaald met achterstal aan rente.
Door de band is termijn 6 tot 12 maand + extra rente.
Ze gaan wel degelijk achter de centen aan.
Mijn eigen portefeuille is veelvoud van duizenden €
Totaal aantal projecten geïnvesteerd een kleine 200.
Defaults heden een kleine 5 %. (geen Duitse in portefeuille).
Als men de duizenden van mijn eigen investering in maar 20 projecten steekt dan spreekt men pas van hoog risico.
Maar mijn mening.
Spreiden, spreiden, spreiden toch heel belangrijk.
Maar dat vergeten velen.
Kan men daarna iets afbreken.
En eenieder moet voor zijn eigen uitmaken welk risico hij wil lopen, spreiden o toch zo moeilijk.
Spaarrekening, Fondsen, Etf, crowdfunding, energie coöperaties en Tax shelter eigen investeringen heden.
Blijkbaar had jij het risico van een p2p-lening via Bolero Crowdfunding toch iets verkeerd ingeschat.
Of toch de rol en verantwoordelijkheid van KBC/Bolero in het geheel …
Zei diegene die nog nooit iets heeft bijgeleerd.
Och ja met een fout uit verleden naar buiten komen ........
Waarschijnlijk een van diegene die noch nooit fouten heeft gemaakt.
“Ik moet just niets” zoals ook mijn copain Wout Van Aert zei
Je kennis van het Nederlands wordt er trouwens niet beter op
En dreig je nu om mij te verbannen of te deporteren naar Canada of zo?
Als je je rendement berekent, hoe ga je dan om met achterstal/default?burgundy schreef: ↑2 augustus 2023, 23:34
https://app.estateguru.co/statistics/
En vergeet user statistics niet te raadplegen.
En vergeet ook niet wat al terugbetaald.
Dat vertelt wel iets anders.
De grootste achterstal bevindt zich in Germany. (heden worden geen Duitse projecten meer aangeboden)
Problemen op de Duitse vastgoedmarkt, de media hier ter lande houden het al 3 j mooi stil.
En slechts 5% achterstal in totaal voor mijn portefeuille.(Geluk of weten waarmee bezig)
Nu iets anders in april 23 een lening in default gegaan, 20 juli 23 is deze lening terugbetaald met achterstal aan rente.
Door de band is termijn 6 tot 12 maand + extra rente.
Ze gaan wel degelijk achter de centen aan.
Mijn eigen portefeuille is veelvoud van duizenden €
Totaal aantal projecten geïnvesteerd een kleine 200.
Defaults heden een kleine 5 %. (geen Duitse in portefeuille).
Niet evident toch om daar een waarde op te plakken.
En hoe heb je Duitse leningen vermeden?
Want dat is blijkbaar het land met het grootste bedrag aan uitstaande leningen.
Laat rendement berekenen varen als vandaag Bijv. bel 20 op 4000 staat en je doet uw berekening.
En morgen staat diezelfde op Bel 20 op 3800 waar ben je dan met uw rendement van vandaag.
Achterstal is geen verlies, bij achterstal is er extra rente. (1 rangs hypotheek als waarborg)
En hoe Duitse vermeden gewoon kijken naar wat wordt aangeboden.
Een lener die geld ophaalt om een kasteel te renoveren en daar een woonzorg van te maken.
Of een ontwikkelingsproject of nieuwbouw.
Waar zou het risico zitten, ja die renovatie zeker.
Sommige leners gingen dan nog leegstaande hotels verbouwen, waarom stonden die al jaren leeg?
Elk jaar 4000 a 5000 € rente is wat voor mij van tel is.(voor voorheffing)
Vergelijk met een spaarrekening of termijn.
En ga het nogmaals herhalen spreiden, spreiden de centjes in eender wat.
En Estate is niet het enige waar centjes in belegd zijn.
Zorgvastgoed is juist heel risicovol, zoals recente voorbeelden in België (Triamant) en het VK (Qualia Care) ons geleerd hebben.
Je zou dit toch moeten weten gezien je bericht op een ander topic.
Tycoon schreef: ↑5 augustus 2023, 08:57Vandaag de bevestiging dat Qualia Care een piramidespel was, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/04 ... shuizen-2/ en https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/04 ... thuizen-1/Turbotrak schreef: ↑27 januari 2022, 09:49 Opgelet met beleggingen in Engels zorgvastgoed.
Beleggingen bestaan hoogstwaarschijnlijk uit een vorm van Ponzi/Moneytron investeringssyteem waarbij de verkoopsagent torenhoge commissies opstrijkt.
Enkele vb. van deze projecten met hoge vooropgestelde rendementvan 8- 10% zijn Qualia in Leeds en INTERCARE in Liverpool.
De verkoopsagenten (erkende BIV makelaars !) in Belgie adverteren deze als veilig en ethisch
Deze kamers worden met veel argumentatie verkocht aan ongeveer 80.000 £ maar deze blijken achteraf maar een waarde van minder dan 20.000£ te hebben.
Voor meer info kan u mij bereiken.