KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ze lijken telenet wel

62,% op minder dan 2 jaar, schol!
3,25€ alreeds voor de plusrekening vanaf 1 april
Kzal eens wat gaan shoppen...



62,% op minder dan 2 jaar, schol!
3,25€ alreeds voor de plusrekening vanaf 1 april

Kzal eens wat gaan shoppen...

Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
En dan de fijne uitleg ... we hebben veel extra diensten aan onze app toegevoegd.
Ja, want ik ben echt klant bij jullie omdat ik nu de voetbaluitslagen via de KBC app kan volgen.
En zonder KBC zou ik anders nooit aan een bus of treinticket geraken.
Pure bullshit. Voor deze zaken gebruik ik de KBC App niet. En ik vind het eerder storend dat al die troep de app gaat overloaden.
Ja, want ik ben echt klant bij jullie omdat ik nu de voetbaluitslagen via de KBC app kan volgen.
En zonder KBC zou ik anders nooit aan een bus of treinticket geraken.
Pure bullshit. Voor deze zaken gebruik ik de KBC App niet. En ik vind het eerder storend dat al die troep de app gaat overloaden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 13 okt 2019
- Contacteer:
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ja, dit is echt ongezien. En wij als klant moeten blijven schikken. Al dat digitaliseren bespaart juist enorm want ze hebben dan minder personeel nodig.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Mensen willen per se naar een cashloze maatschappij ... wat denk je dat de "bankkosten" dan zullen zijn ?
En dan zal je er niet meer onderuit kunnen !
En dan zal je er niet meer onderuit kunnen !
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik zie het probleem niet. Ben al jaren klant bij KBC. Al vele jaren nu de gratis rekening.
Begrijp niet goed waarom KBC enerzijds gratis rekeningen aanbiedt en anderzijds de andere rekeningen zo duur maakt. En hun klanten snap ik al helemaal niet. Maarja voor die 0,0005pct van de klanten die weggaan, dat zullen ze wel niet volgen zekers.
Begrijp niet goed waarom KBC enerzijds gratis rekeningen aanbiedt en anderzijds de andere rekeningen zo duur maakt. En hun klanten snap ik al helemaal niet. Maarja voor die 0,0005pct van de klanten die weggaan, dat zullen ze wel niet volgen zekers.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Die cashloze maatschappij zal niet van de grootbanken komen. Ik zie meer vernieuwing bij andere nieuwe bedrijven zoals Payconiq. Die schakelen veer sneller dan de logge grote bedrijven. Pas daarna gaan de banken die zaken integreren in hun app.
Zelf ben ik fan van payconiq maar ik gebruik daarvoor dus de dedicated app. Dat werkt een fractie sneller dan die van bvb KBC. Klikje uitsparen ... mogelijks is het ook een stukje gewoonte maar ik ben geen fan van 1 app met daarin allerlei extra opties.
Zelf ben ik fan van payconiq maar ik gebruik daarvoor dus de dedicated app. Dat werkt een fractie sneller dan die van bvb KBC. Klikje uitsparen ... mogelijks is het ook een stukje gewoonte maar ik ben geen fan van 1 app met daarin allerlei extra opties.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ff ter verduidelijking, ik heb er ook een gratis rekening, dus mij stoort de prijsverhoging niet.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Bwa er gaan altijd prijsbrekers zijn. De keytrade die geld erbovenop geeft zal dan misschien gewoon gratis worden, net zoals er nog wel hier en daar banken zijn .
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Alles gratis! Maar wel al je gegevens te grabbel 

-
- Jr. Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 14 dec 2020
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Zoalng met niets anders uitvindt dan cashloze betalingen, die uitgevoerd moeten worden met een smartphone, blijft men ter plaatse sukkelen. Neem nu mijzelf : ik neem NOOIT een smartphone mee buitenshuis, hoogstens een plastiek etui met men id en een bankkaart.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik zie hier letterlijk NIEMAND zijn gsm gebruiken om te betalen.
Zelf overweeg ik het ook niet.
Af en toe payconiq als het echt niet anders kan.
Straf van KBC dat ze de voetbalrechten kopen, in hun app uitslagen geven en dan de kosten voor de rekening verhogen.
Die ene betalende rekening die we hebben gaat naar een start rekening, deze maand nog.
Als iedereen dat doet gaat de gratis rekening ook veranderen maar ik vrees er totaal niet voor dat veel mensen hun zaakjes gaan veranderen. Komt wel goed !
Zelf overweeg ik het ook niet.
Af en toe payconiq als het echt niet anders kan.
Straf van KBC dat ze de voetbalrechten kopen, in hun app uitslagen geven en dan de kosten voor de rekening verhogen.
Die ene betalende rekening die we hebben gaat naar een start rekening, deze maand nog.
Als iedereen dat doet gaat de gratis rekening ook veranderen maar ik vrees er totaal niet voor dat veel mensen hun zaakjes gaan veranderen. Komt wel goed !
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat KBC geen marktonderzoek gedaan heeft om in te schatten wat de gemiddelde klant van die prijsverhogingen gaat vinden.
Blijkbaar geeft dat hypothetisch onderzoek ook aan dat de mensen een App willen waarmee je van alles kunt doen, inclusief voetbal kijken. - En bpost wil belegde broodjes verkopen terwijl ze aangetekende brieven zonder handtekening bestellen. Het zijn rare tijden.
Blijkbaar geeft dat hypothetisch onderzoek ook aan dat de mensen een App willen waarmee je van alles kunt doen, inclusief voetbal kijken. - En bpost wil belegde broodjes verkopen terwijl ze aangetekende brieven zonder handtekening bestellen. Het zijn rare tijden.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
De vorige bankencrisis in gedachten houdend en de manier van werken bij enkele grote bedrijven waar ik gewerkt heb overwegend, denk ik dat er wel al eens vaker een natte-vinger-simulatie verpakt wordt als een doordacht en goed onderzocht concept terwijl het eigenlijk kant noch wal raakt.
Als je in zo'n bedrijf dan wil 'doorgroeien' ben je best niet diegene die tegen het management vertelt dat het idee op afgezaagde, slappe en kromme kartonnen poten staat en dat je daar geen tafelblad kan op laten rusten.
Zelf heb ik me dat eigenlijk nooit aangetrokken en daarom heb ik nu het inkomen dat ik heb zeker ?
Of KBC veel onderzoek doet naar zo'n dingen ?
Ik gok eerlijk gezegd van niet.
Een zekere hautaine geest en sfeer woedt nog altijd in die bank. Ze denken (en ze hebben het waarschijnlijk juist) dat ze zich alles kunnen permiteren en dat de klant blij moet zijn dat hij daar klant mag zijn.
Ik lees bij een van de nieuwigheden : voor 2,99 euro per maand houdt kbc in de gaten bij welke energieleverancier je best klant kan zijn en waarschuwt je wanneer je best overstapt naar een andere ? Wablief ?
Voor 36 euro per jaar ?
Is dat iets uit de serie 'bedriegt den boer' ?
Als je in zo'n bedrijf dan wil 'doorgroeien' ben je best niet diegene die tegen het management vertelt dat het idee op afgezaagde, slappe en kromme kartonnen poten staat en dat je daar geen tafelblad kan op laten rusten.
Zelf heb ik me dat eigenlijk nooit aangetrokken en daarom heb ik nu het inkomen dat ik heb zeker ?
Of KBC veel onderzoek doet naar zo'n dingen ?
Ik gok eerlijk gezegd van niet.
Een zekere hautaine geest en sfeer woedt nog altijd in die bank. Ze denken (en ze hebben het waarschijnlijk juist) dat ze zich alles kunnen permiteren en dat de klant blij moet zijn dat hij daar klant mag zijn.
Ik lees bij een van de nieuwigheden : voor 2,99 euro per maand houdt kbc in de gaten bij welke energieleverancier je best klant kan zijn en waarschuwt je wanneer je best overstapt naar een andere ? Wablief ?
Voor 36 euro per jaar ?
Is dat iets uit de serie 'bedriegt den boer' ?
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Als je als bank maar hard genoeg blijft roepen dat de klant een app nodig heeft met al die extra toeters gaat de klant dat geloven.
En die prijsverhogingen, hadden ze gewoon gezegd dat het gewoon een marktconforme verhoging is dan had bijna iedereen het ook gewoon geslikt.
Maar ook nu komen ze er mee weg. Er wordt wat gegrommeld, maar tegen binnen 3 maand is dat ook weer achter de rug en is de verhoging een feit.
En die prijsverhogingen, hadden ze gewoon gezegd dat het gewoon een marktconforme verhoging is dan had bijna iedereen het ook gewoon geslikt.
Maar ook nu komen ze er mee weg. Er wordt wat gegrommeld, maar tegen binnen 3 maand is dat ook weer achter de rug en is de verhoging een feit.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik snap KBC helemaal niet met deze communicatie.
Zoals inderdaad al gezegd kunnen ze juist door de digitalisering meer besparen omdat ze kantoren en dure geld automaten kunnen schrappen. Hoe wilt anders KBC dat we onze rekeningen beheren?
Ik vraag mij af in hoeverre die extra's hen geld kosten. Als je kijkt hoeveel duurder een deelwagen nemen is dan rechtstreeks bij de dienstverlener, dan vraag ik mij af of dit niet eerder een positieve business case is dan een negatieve. Ze zitten er zelfs KBC verzekeringen mee te verkopen als je zo'n wagen huurt.
Ik kan wel ergens begrijpen dat het "De Lijn" ticket een zeer lage tot geen marge heeft, maar het "De Lijn" ticket is hetzelfde als een Lotto ticket voor een krantenwinkel: een manier om de klant naar zijn winkel te lokken om hen ook andere dingen te laten kopen. Als klanten de KBC app vaker openen heeft KBC meer contact momenten met haar klant en is dat nu juist niet wat elk bedrijf wilt: meer momenten om die te spammen met reclame? Hoe negatief is die business case dan werkelijk? Ik dacht zelfs net dat dit de strategie was van KBC tegen al die Fintech aanbieders die op de loeren liggen met de komst van PSD2. PSD2 zorgt er juist voor dat nieuwe fintechs op de markt zouden komen en de gaten zou opvullen die de bank laat liggen. Door al die extra's aan te bieden in de KBC app zelf hou je jezelf nog relevant in een markt van open banking.
Daarnaast, als die extra's dan echt de reden zijn, waarom heb je er ook toegang toe met de KBC basis rekening? Blokkeer de toegang dan tot die extra's met een paywall als je dan zo overtuigd is dat klanten ervoor willen betalen.
Eerlijk, dit is gewoon een prijsverhoging die ze op een of andere manier moesten goedpraten. Mij zullen ze er alvast niet mee kunnen overtuigen aangezien ik die extra's zelf haat. Ik ben zelfs weggelopen bij Belfius omdat ik liever wil dat mijn bank zich met bankzaken bezig houdt en mij geen ads toont om met hun app bij Q8 te tanken (terwijl je met de Belfius app niet eens aandelen kan verhandelen, geef mij dit dan ipv stomme dingen te integreren).
Zoals inderdaad al gezegd kunnen ze juist door de digitalisering meer besparen omdat ze kantoren en dure geld automaten kunnen schrappen. Hoe wilt anders KBC dat we onze rekeningen beheren?
Ik vraag mij af in hoeverre die extra's hen geld kosten. Als je kijkt hoeveel duurder een deelwagen nemen is dan rechtstreeks bij de dienstverlener, dan vraag ik mij af of dit niet eerder een positieve business case is dan een negatieve. Ze zitten er zelfs KBC verzekeringen mee te verkopen als je zo'n wagen huurt.
Ik kan wel ergens begrijpen dat het "De Lijn" ticket een zeer lage tot geen marge heeft, maar het "De Lijn" ticket is hetzelfde als een Lotto ticket voor een krantenwinkel: een manier om de klant naar zijn winkel te lokken om hen ook andere dingen te laten kopen. Als klanten de KBC app vaker openen heeft KBC meer contact momenten met haar klant en is dat nu juist niet wat elk bedrijf wilt: meer momenten om die te spammen met reclame? Hoe negatief is die business case dan werkelijk? Ik dacht zelfs net dat dit de strategie was van KBC tegen al die Fintech aanbieders die op de loeren liggen met de komst van PSD2. PSD2 zorgt er juist voor dat nieuwe fintechs op de markt zouden komen en de gaten zou opvullen die de bank laat liggen. Door al die extra's aan te bieden in de KBC app zelf hou je jezelf nog relevant in een markt van open banking.
Daarnaast, als die extra's dan echt de reden zijn, waarom heb je er ook toegang toe met de KBC basis rekening? Blokkeer de toegang dan tot die extra's met een paywall als je dan zo overtuigd is dat klanten ervoor willen betalen.
Eerlijk, dit is gewoon een prijsverhoging die ze op een of andere manier moesten goedpraten. Mij zullen ze er alvast niet mee kunnen overtuigen aangezien ik die extra's zelf haat. Ik ben zelfs weggelopen bij Belfius omdat ik liever wil dat mijn bank zich met bankzaken bezig houdt en mij geen ads toont om met hun app bij Q8 te tanken (terwijl je met de Belfius app niet eens aandelen kan verhandelen, geef mij dit dan ipv stomme dingen te integreren).