KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
TIP
Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
wat bedoel je daar meeluc willems schreef:Vandaag gelezen op teletekst : ISDA , de internationale toezichthouder op de derivatenmarkt , vindt dat de kwijtschelding van de privésector op Griekse staatsleningen geen " crediet event " is . Daardoor moeten zakenbanken dat verlies niet compenseren als
" wanbetaling " .
-
- Newbie
- Contacteer:
In de productfiche van KBC Ifima sprak men , " als er zich een credit event zou voordoen " etc ... In een brief van KBC van 5 april 2011 staat : zolang er zich geen kredietgebeurtenis voordoet loopt de obligatie gewoon door , u int jaarlijks uw coupon en op de eindvervaldag in 2013 ontvangt u uw kapitaal . Doet er zich wel een kredietgebeurtenis voor : de couponbetalingen worden gestopt en de obligatie wordt vervroegd terugbetaald waarschijnlijk aan de door KBC beloofde voorwaarden .
Dus zijn we naar mijn bescheiden mening weer een beetje gerustgesteld na al de recente perikelen rond Griekenland .
Dus zijn we naar mijn bescheiden mening weer een beetje gerustgesteld na al de recente perikelen rond Griekenland .
Gisteren in de voormiddag heb ik mijn beleggingsadviseur gesproken op KBC. Hij zei me dat er tot nu nog geen probleem bestaat voor de terugbetaling van de IFIMA 5-5-5. Hij stelde voor netjes te wachten tot het volgend jaar april.
Het is blijkbaar nog allemaal niet in kannen en kruiken:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120305_142" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien men toch moet overgaan tot een gedwongen deelname aan de operatie, dan zal dit wel als credit event gelden, met alle gevolgen vandien. Het blijft spannend !
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120305_142" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien men toch moet overgaan tot een gedwongen deelname aan de operatie, dan zal dit wel als credit event gelden, met alle gevolgen vandien. Het blijft spannend !
Achteraf gezien, niks boven een termijnrekening gegarandeerd door de staat, nietwaar?
Geen zorgen en lekker slapen.
Geen zorgen en lekker slapen.

inderdaad, de deelname is uiteindelijk ietsje meer "gedwongen" dan voorzien en dus is er een "credit event"
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Het valt af te wachten wat de concrete gevolgen van de credit event zullen zijn. Ik hoop van niet, maar dit zou de dominostenen wel eens kunnen doen omvallen.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 0-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Lap! Het is zover, de 5-5-5 obligaties worden dus terugbetaald...
De "credit event" is een feit. Nu enkel nog wachten op de terugbetalingsprijs zeker?
De "credit event" is een feit. Nu enkel nog wachten op de terugbetalingsprijs zeker?
Ik heb vanmorgen een telefoontje gekregen van de beleggingsadviseur van de KBC i.v.m. de terugbetaling van de Ifima 5-5-5.
Maandagochtend moet ik om 9 u in de ochtend op kantoor komen. Daar wordt mij alles piekfijn uitgelegd (zogezegd op hun eigen fijne manier). Volgende week woensdag zou iedereen, dus elke cliënt van de zetel van KBC hieromtrent een brief ontvangen.
We zullen alleszins de restwaarde terugbetaald krijgen, en de rest komt in stukjes en brokjes! Hoeveel dat zal zijn, moeten we nog afwachten.
Ik voel me gewoonweg bedrogen.
Maandagochtend moet ik om 9 u in de ochtend op kantoor komen. Daar wordt mij alles piekfijn uitgelegd (zogezegd op hun eigen fijne manier). Volgende week woensdag zou iedereen, dus elke cliënt van de zetel van KBC hieromtrent een brief ontvangen.
We zullen alleszins de restwaarde terugbetaald krijgen, en de rest komt in stukjes en brokjes! Hoeveel dat zal zijn, moeten we nog afwachten.
Ik voel me gewoonweg bedrogen.
Gazet van Antwerpen wijdt er over uit:
http://www.gva.be/nieuws/economie/aid10 ... cherm.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
--Het is verboden om met auteursrechten beschermde teksten te kopiëren!--
http://www.gva.be/nieuws/economie/aid10 ... cherm.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
--Het is verboden om met auteursrechten beschermde teksten te kopiëren!--
Hoezo, 'hoeveel dat zal zijn moeten we nog afwachten"?
Ons is - na tussenkomst van de bemiddelingsdienst - formeel beloofd dat we bij een credit event ons startkapitaal terugkrijgen, min de ontvangen dividenden.
Ik ga ervan uit dat dat bedrag binnenkort op onze rekening staat. Is het 1 euro minder, dan stap ik naar de rechtbank. Alleen of samen met andere gedupeerden.
Ons is - na tussenkomst van de bemiddelingsdienst - formeel beloofd dat we bij een credit event ons startkapitaal terugkrijgen, min de ontvangen dividenden.
Ik ga ervan uit dat dat bedrag binnenkort op onze rekening staat. Is het 1 euro minder, dan stap ik naar de rechtbank. Alleen of samen met andere gedupeerden.
KBC krijgt zo goedkoop geld en de cliënten moeten bloeden. Ik kan nog meer verhalen vertellen van KBC! Omwille van de privacy doe ik dat wel niet. Mocht iedereen weten hoe het daar aan toe gaat, ik denk dat alle cliënten met hun daar geld vertrekken.
Wie weet meer over Ifima 5-5-5? Welke beslissingen hebben jullie genomen?
Wie weet meer over Ifima 5-5-5? Welke beslissingen hebben jullie genomen?
-
- Newbie
- Contacteer:
We zijn gewoon opgelicht , toen ik in 2011 na een aangetekend schrijven aan de bankdirecteur uitleg vroeg aangaande de waardedaling zei hij dat het juist het moment was om bij te kopen . Hij zei dat het gewoon obligaties waren van KBC en ze op vervaldag zouden uitgekeerd worden inclusief de jaarlijkse intresten . Dit handelen is een gerenommeerd bank niet waardig . ik weet dat er mollen op deze blog zitten maar Ik heb mij alvast tot testaankoop gewend .
Een 10-tal dagen geleden heb ik hier al over gesproken bij de beleggersadviseur (plaatsvervangend van de vorige, want de vorige heeft een nog mooiere job gekregen omdat hij zo veel Ifima's had verkocht). Deze beleggersadviseur zei dat hij er zelf voor 5000 € had aangekocht en hij zou er op de dag van vandaag nog willen bijkopen als dat nog ging!
Het is niet voor niets dat KBC vandaag op de beurs in het rood staat. De reden is te zoeken in de terugbetaling van de Ifima. Ontevreden cliënten laten het aandeel even duiken.
Mijn partner stelde zojuist voor om maandag niet te tekenen voor akkoord! Wat zouden jullie doen?
(PS: nu ga ik eerst even dat A4-blaadje zoeken, dat ik toen als enige heb ontvangen, nl. reclameblaadje).
Het is niet voor niets dat KBC vandaag op de beurs in het rood staat. De reden is te zoeken in de terugbetaling van de Ifima. Ontevreden cliënten laten het aandeel even duiken.
Mijn partner stelde zojuist voor om maandag niet te tekenen voor akkoord! Wat zouden jullie doen?
(PS: nu ga ik eerst even dat A4-blaadje zoeken, dat ik toen als enige heb ontvangen, nl. reclameblaadje).