KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
TIP
Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
Creatief, wij moeten niet zeggen wat jij moet doen, maar één goede raad: laat je niet inpakken door KBC want dat verdienen ze niet !
TY-PISCH KBC! Was er onlangs met mijn moeder ivm haar beleggingen. Hadden op vrijdag een afspraak met een beleggingsadviseur (eigenlijk kende ze die man al niet...). Spraken een en ander af en hij zou ons zeker in de week nadien een telefoontje geven om ons verder op de hoogte te houden. Tegen het einde van de week nadien nog niks gehoord. Gebeld naar KBC: 'beleggingsadviseur is vertrokken owv een carrière opportuniteit die hij niet kon laten liggen. Iemand anders zal u volgende week te woord staan...'. Toch wel van héél short notice gesprokenCreatief schreef:Een 10-tal dagen geleden heb ik hier al over gesproken bij de beleggersadviseur (plaatsvervangend van de vorige, want de vorige heeft een nog mooiere job gekregen omdat hij zo veel Ifima's had verkocht)

Ik raadpleegde zojuist mijn effenctenrekening van KBC.
Ik had voor 10.000 € (10.000 € teveel natuurlijk) belegd in Ifima. Ik was immers één van hun beste cliënten!
Van die 10.000 € schiet er nog maar 1 885 € meer over!
Waar is die overige 8.115 € naar toe? Is gans Europa dan failliet?
Ik had voor 10.000 € (10.000 € teveel natuurlijk) belegd in Ifima. Ik was immers één van hun beste cliënten!
Van die 10.000 € schiet er nog maar 1 885 € meer over!
Waar is die overige 8.115 € naar toe? Is gans Europa dan failliet?
Volgens 'De Tijd ' van vandaag haalde de KBC met deze emissie meer dan 500 miljoen op !
Ondertussen huurt de Vlaamse overheid econoom Geert Noels in om het één en het ander uit te zoeken !
Lees meer hierover in de volgende link:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120315_251" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondertussen huurt de Vlaamse overheid econoom Geert Noels in om het één en het ander uit te zoeken !
Lees meer hierover in de volgende link:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120315_251" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb vandaag telefoon gekregen van mijn kantoordirecteur, stellende dat KBC zijn beloftes zal nakomen en dat ik in de loop van volgende week eens moet langskomen. M.a.w. : terugbetaling a rato van initieel belegd kapitaal minus voorheen ontvangen coupons. Heeft iemand al meer details ? Houdt men bij de betaling rekening met de bruto-coupons (voor RV) of met de netto-coupons (na RV) ?
Ook ik ben er door KBC ingeluisd destijds onder het mom van een zeer veilige belegging zonder enige mogelijkheid tot verlies. Net als ieder van jullie voel ik me op en top bedrogen. Is er een mogelijkheid om gezamenlijk de strijd aan te binden, ben echt wel een leek op dit vak.
Het probleem bij KBC (en quasi alle grootbanken), is dat de "beleggingsadviseurs" zelf niet mogen nadenken over een bepaald advies.
Er is immers al 200 keer voor hun nagedacht, vooraleer een "product" gelanceerd wordt.
Maw, enkel platte verkoop is van tel en streepkes trekken. (lees: zoveel mogelijk omzet halen)
Hoe minder je nadenkt als beleggingsadviseur, hoe vlugger je "promotie" zal maken... Jammer, maar de realiteit.
Tevreden dat ik die deur enige tijd geleden heb dichtgetrokken...
Aan de obligatiehouders: er zal jammer genoeg niks anders opzitten dan het voorstel van KBC te aanvaarden...
(oorspronkelijke inleg (100%) - reeds ontvangen bruto coupons (3x15%)) = 85%
Er is immers al 200 keer voor hun nagedacht, vooraleer een "product" gelanceerd wordt.
Maw, enkel platte verkoop is van tel en streepkes trekken. (lees: zoveel mogelijk omzet halen)
Hoe minder je nadenkt als beleggingsadviseur, hoe vlugger je "promotie" zal maken... Jammer, maar de realiteit.
Tevreden dat ik die deur enige tijd geleden heb dichtgetrokken...
Aan de obligatiehouders: er zal jammer genoeg niks anders opzitten dan het voorstel van KBC te aanvaarden...
(oorspronkelijke inleg (100%) - reeds ontvangen bruto coupons (3x15%)) = 85%
Er zijn daar toch wel fouten gemaakt, niet enkel door KBC, ook door CBFA blijkbaar:Yaris schreef:Ik denk het niet. KBC maakt gebruik van een mogelijkheid tot terugbetaling die in het contract voorzien was.
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Bedri ... bc%205-5-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Of "de terugbetaling van het ingelegde kapitaal minus de reeds ontvangen coupons, maar voor kosten en taksen." hiervoor een voldoende compensatie is ... ?
Die beleggingsadviseurs noem ik echte witboordcriminaliteit, alsook de grootbank zelf. Men zegt wel eens "banken zijn handelaars in geld". Dat is inderdaad zo, maar het zijn ook échte bandieten.
Met de stelling van el dondi ben ik volledig akkoord. Deze taktiek wordt ook besproken bij http://www.polis23.net" onclick="window.open(this.href);return false; (?)
Die bank heeft ondertussen zijn voorzorgen al genomen en reeds die Ifima's herbelegd in iets beters. Zij speelden ondertussen met onze centen.
Gezamenlijk hiertegen optreden. Akkoord, maar ik vind het jammer dat veel gedupeerden hier niet aanduiden dat ze een notificatie wensen als er een reactie wordt geplaatst.
We hebben Testaankoop! Gerechtelijk wil ik niet gaan, want dan gaan de kosten naar de advocaten. Deze laatste wordt rijk door onze armoede.
Met de stelling van el dondi ben ik volledig akkoord. Deze taktiek wordt ook besproken bij http://www.polis23.net" onclick="window.open(this.href);return false; (?)
Die bank heeft ondertussen zijn voorzorgen al genomen en reeds die Ifima's herbelegd in iets beters. Zij speelden ondertussen met onze centen.
Gezamenlijk hiertegen optreden. Akkoord, maar ik vind het jammer dat veel gedupeerden hier niet aanduiden dat ze een notificatie wensen als er een reactie wordt geplaatst.
We hebben Testaankoop! Gerechtelijk wil ik niet gaan, want dan gaan de kosten naar de advocaten. Deze laatste wordt rijk door onze armoede.
Beste slachtoffers van KBC-bedrog,
Kunnen we ons niet verenigen en het bedrog van KBC gemeenschappelijk aanklagen?
Of bestaat er al een andre belangengroep. Zou dit iets voor Deminor zijn?
-
- Newbie
- Contacteer:
In de productfiche van de KBC 5-5-5 staat vermeld dat de referentie obligaties de Spaanse (ES0000012783 ), de Belgische (BE0000295049 ), de Franse (FR0010216481 ), de Griekse (GR0133002155 ) en de Italiaanse (US465410AH18 ) zijn. Als je nu stelt dat ieder land voor 1/5 zou vertegenwoordigd zijn in de KBC5-5-5 “obligatie” dan zou 1000 euro nu zou de waarde nu 874 euro zijn (de Spaanse staan op 106.9 %, de Griekse staan op 38 % en de Belgische zijn reeds in 28/9/2010 terug betaald, de waarde ken ik niet maar ze zal zeker meer dan 100 % zijn geweest, de Franse staan op 105.7%, de Italiaanse staan op 105.4%). Als je nu reeds 3 maal de coupon kreeg, dan is de waarde nu 874 + 150 = 1024 Euro. Dus als KBC de “obligatie “ 5-5-5 terug betaalt zoals voorgesteld maken ze zelfs winst. Of heb ik het verkeerd voor?
In het prospecties staat dat het gaat om “ Default Credit Linked Notes” en er staat vermeld THE PURCHASE OF NOTES MAY INVOLVE SUBSTANTIAL RISKS AND MAY BE SUITABLE ONLY FOR INVESTORS WHO HAVE THE KNOWLEDGE AND EXPERIENCE IN FINANCIAL AND BUSINESS MATTERS NECESSARY TO ENABLE THEM TO EVALUATE THE RISKS AND THE MERITS OF AN INVESTMENT IN THE NOTES “
KBC verkocht deze NOTES als obligatie bestaande uit een mandje obligaties van verschillende landen…
In het prospecties staat dat het gaat om “ Default Credit Linked Notes” en er staat vermeld THE PURCHASE OF NOTES MAY INVOLVE SUBSTANTIAL RISKS AND MAY BE SUITABLE ONLY FOR INVESTORS WHO HAVE THE KNOWLEDGE AND EXPERIENCE IN FINANCIAL AND BUSINESS MATTERS NECESSARY TO ENABLE THEM TO EVALUATE THE RISKS AND THE MERITS OF AN INVESTMENT IN THE NOTES “
KBC verkocht deze NOTES als obligatie bestaande uit een mandje obligaties van verschillende landen…
Notes zijn complexe beleggingsproducten die meestal NIET beleggen in de producten die in hun productfiche vermeld staan. Ze beleggen wel in complexe afgeleide producten zoals swaps, opties, ...
In dit geval zijn de vermelde obligaties enkel gebruikt als referentie om een credit event vast te stellen. Er is dus niet in deze obligaties belegd, dat is ooit al eens door KBC bevestigd dacht ik.
Hoe de werkelijke constructie achter dit product er uit ziet, en welke restwaarde van er nog is, daar hebben we het raden naar. Blijkbaar blijft er maar 18% meer over volgens Creatief.
Wie rechtstreeks in deze obligaties zou belegd hebben, zou waarschijnlijk minder risico gelopen hebben. Een mooi voorbeeld waarom je van gestructureerde beleggingen moet afblijven, zoals ik onlangs nog schreef.
In dit geval zijn de vermelde obligaties enkel gebruikt als referentie om een credit event vast te stellen. Er is dus niet in deze obligaties belegd, dat is ooit al eens door KBC bevestigd dacht ik.
Hoe de werkelijke constructie achter dit product er uit ziet, en welke restwaarde van er nog is, daar hebben we het raden naar. Blijkbaar blijft er maar 18% meer over volgens Creatief.
Wie rechtstreeks in deze obligaties zou belegd hebben, zou waarschijnlijk minder risico gelopen hebben. Een mooi voorbeeld waarom je van gestructureerde beleggingen moet afblijven, zoals ik onlangs nog schreef.
Deminor? Deze verdedigen onze rechten al voor Lernout & Hauspie. Deze zaak is nog niet onder de voeten uit. De rechtszaak is al meer dan 10 jaar bezig en we zien ons geld nog niet terug. Dus vergeet Deminor maar.swaab schreef:Beste slachtoffers van KBC-bedrog,
Testaankoop zou nog gaan, maar deze kan ik niet meer aanspreken voor morgenvroeg.
Waar heb je deze info gehaald?eiloleedna schreef:In de productfiche van de KBC 5-5-5 staat vermeld dat de referentie obligaties de Spaanse (ES0000012783 ), de Belgische (BE0000295049 ), de Franse (FR0010216481 ), de Griekse (GR0133002155 ) en de Italiaanse (US465410AH18 ) zijn. Als je nu stelt dat ieder land voor 1/5 zou vertegenwoordigd zijn in de KBC5-5-5 “obligatie” dan zou 1000 euro nu zou de waarde nu 874 euro zijn (de Spaanse staan op 106.9 %, de Griekse staan op 38 % en de Belgische zijn reeds in 28/9/2010 terug betaald, de waarde ken ik niet maar ze zal zeker meer dan 100 % zijn geweest, de Franse staan op 105.7%, de Italiaanse staan op 105.4%). Als je nu reeds 3 maal de coupon kreeg, dan is de waarde nu 874 + 150 = 1024 Euro. Dus als KBC de “obligatie “ 5-5-5 terug betaalt zoals voorgesteld maken ze zelfs winst. Of heb ik het verkeerd voor?
Ik wens alvast alle gedupeerden veel succes !